تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۸۴۲۴۷
سرپرست جهاد کشاورزی قائم‌شهر از ذخیره‌سازی 9 هزار تن میوه شب عید، توسط تعاونی روستایی سه شهرستان قائم‌شهر،جویبار و سیمرغ خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،فرزین فرهادی  در جلسه تنظیم بازار در جهاد کشاورزی شهرستان اظهار داشت: شهرستان‌های قائم‌شهر،سیمرغ و جویبار دارای یک تعاونی روستایی واحد هستند و سهم  میوه شب عید این شهرستان‌ها 9 هزار تن است.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای ذخیره‌سازی مرکبات شب عید انجام شد افزود: با درایت‌های لازم و ذخیره‌سازی‌هایی که در سطح شهرستان شکل گرفت برای مرکبات شب عید با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

سرپرست جهاد کشاورزی قائم‌شهر اشاره کرد: شهرستان قائم‌شهر از ظرفیت گوشت سفید و قرمز خوبی برخوردار است و با توجه به تولید مناسب، تاکنون در این بخش مشکلی نداشتیم.

این مسئول تاکید کرد: در گذشته با بحران صنعت مرغ مواجه بودیم و مرغدارن با پرداخت هزینه‌های هنگفت با مشکلات بسیاری مواجه بودند اما با تدابیری که در این زمینه انجام شد توانستیم بازار را تحت کنترل قرار دهیم.

وی با تاکید به اینکه با کاهش تولید در صنعت مرغ، مرغ‌داران از ضرر و زیان‌های موجود رهایی پیدا کردند افزود: ظرفیت تولید مرغ شهرستان، بیش از یک میلیون قطعه است ولی با کاهش تولید به 630 هزار قطعه، توانستیم از ضرر مرغداران جلوگیری کنیم.

در ادامه کیوان احمدی، مدیر عامل تعاونی مرغ‌داران شهرستان قائم‌شهر بیان کرد: شهرستان قائم‌شهر، پایلوت صنعت مرغ‌داری است و ظرفیت تولید شهرستان قائم‌شهر از آمار بسیار بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: 70 درصد جوجه‌های تولید کشور و 37 درصد جوجه‌های مرغ مادر کشور، توسط استان مازندران تامین می‌شود .

احمدی ادامه داد: 11 درصد تولید گوشت مرغ استان مازندران توسط شهرستان قائم‌شهر انجام می‌شود، همچنین از 140 هزار تن تولید گوشت مرغ در سطح کشور، هشت هزار تن، توسط مرغداری های سطح شهرستان قائم‌شهرانجام می‌شود.

احمدی در پایان با بیان اینکه سهمیه گوشت مرغ شب عید شهرستان قائم‌شهر 600 هزار قطعه است گفت: با توجه به کاهش تولید، باید شرایطی به وجود آید تا شهروندان بتوانند در ایام عید از گوشت گرم استفاده کنند./ع

منبع : قائم انلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴