تاریخ انتشارجمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۷۶۰۵۷
سیطره بر سنجار به این معنی است که می تواند قبضه امنیتی نیروهای عراقی بر بخش وسیعی از مرزهای عراق و سوریه از ربیعه گرفته تا مرزهای الانبار شمالی را تثبیت کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، شبکه المیادین در گزارشی نوشت که نیروهای کرد پیشمرگه با حمایت نیروهای ارتش عراق و دولت عراق و متحدان آن هفت روستای پیرامون ناحیه زمار در غرب موصل را از چنگ گروه داعش خارج کردند. این روستاها عبارتند از کرکامیش، کاریز، کوبانی، قصرریج، فقیروک، حمو کولو وحکنة.

 برپایه این گزارش بازپس گیری این روستاها عملیات پیشروی به سوی منطقه سنجار را که گروه داعش از اگوست گذشته این منطقه را تحت اشغال خود داشت تسهیل خواهد کرد.

به نقل از این شبکه، ورود نیروهای پیشمرگه به سنجار به آنها امکان خواهد داد تا به کوههای سنجار از منطقه سنونی جایی که عناصر داعش در داخل تجمعاتشان تحت محاصره در می ایند دسترسی یابند و به این ترتیب ازادسازی خانواده های ایزدی محاصره شده در 60 کیلومتری این منطقه که از مناطق بسیار نمادین عراق محسوب شود، میسر گردد.

اهمیت جغرافیایی منطقه سنجار در چیست؟+ نقشه

المیادین نوشت: به لحاط جغرافیایی  منطقه سنجار در شمال غرب موصل واقع است و از توابع استان نینوی محسوب می شود. اهمیت کوهستان های سنجار در این است  که اگر نیروهای پیشمرگه سیطره خود براین منطقه را تکمیل کنند می تواند مرکز ثقل پیشروی نیروها به سمت مناطق جنوب و جنوب شرقی نظیر تلعفر و موصل واقع گردد. ضمن انکه سیطره بر سنجار به این معنی است که می تواند قبضه امنیتی بر بخش وسیعی از مرزهای عراق و سوریه از ربیعه گرفته تا مرزهای الانبار شمالی را تثبیت کند.

برپایه گزارش المیادین، این عملیات نظامی گسترده  با تهدید داعش به انفجار سد الحدیثه در غرب الرمادی همراه بوده است. لیکن انفجار سد الحدیثه چه معنایی می تواند داشته باشد؟ اطلاعات استخباراتی اشاره دارد به اینکه عناصر مسلح داعش در نظر دارند این سد و توابع آن را از طریق قایق های بمب گذاری شده ،‌ عملیات انتحاری توسط افراد  و یا از طریق شلیک موشکهای هوشمند که اخیرا به غنیمت گرفته اند هدف قرار دهند. انفجار سد الحدیثه سبب ساز جاری شدن سیل گسترده و بالتبع نابود شدن محصولات کشاورزی خصوصا در استانهای فرات الاوسط تا استان الانبار خواهد شد . علاوه براین انفجار این سد  به توقف فعالیت ایستگاه برق آبی که تغذیه کننده بخش وسیعی از استان الانبار است منجر خواهد شد.

عملیات سنجار با توجه به بشارتی که اخیرا حیدر العبادی نخست وزیر عراق مبنی بر ازاد سازی کامل موصل در اینده نزدیک داد از اهمیت بالایی برخوردار است می تواند مقدمه ای باشد بر باز پس گیری موصل دومین شهر بزرگ عراق توسط ارتش این کشور که از خرداد ماه گذشته در یک تبانی داخلی، منطقه ای و بین المللی به اشغال گروهک تروریستی داعش در آمد./H
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴