تاریخ انتشارجمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۶۰۱۴۴
ارتش عراق اعلام کرد حمله گسترده داعش برای تصرف مرکز شهر رمادی با وارد آمدن تلفات سنگین به این گروه تروریستی شکست خورد.
۰
plusresetminus
شبکه‌ خبری اسکای نیوز عربی اعلام کرد: ارتش عراق با تاکید بر شکست عملیات گسترده داعش برای تصرف مراکز دولتی شهر رمادی، مرکز استان الانبار اعلام کرد که حمله داعش به رمادی که نزدیک به یک هفته ادامه داشت، روز پنجشنبه و با مقاومت نیروهای عشایری الانبار و ارتش شکست خورد و تلفات زیادی به داعشی‌ها وارد آمد.

حمله داعش به رمالی همزمان با عملیات گسترده دیگری از سوی این گروه در شهر کرکوک آغاز شد که در آن مواضع پیشمرگ‌های کرد به ویژه در اطراف سد موصل مورد حمله قرار گرفت.

داعش در حمله خود به سد موصل و مناطقی در اطراف کرکوک نیز ناکام ماند و نیروهای پیشمرگ با کمک پشتیبانی هوایی ائتلاف توانستند حمله آنها را ناکام بگذارند. بنابر اعلام منابع محلی بیش از ۲۰۰ تن از نیروهای داعش در این حمله کشته شدند.

ارتش عراق تاکید کرد که با فرستادن نیرو و تجهیزات نظامی به شهر رمادی توانسته چند روز حمله داعش برای تصرف نهادها دولتی در مرکز این شهر را که اصلی‌ترین قسمت رمادی محسوب می‌شود ناکام بگذارد.

بنابراین گزارش، جنگنده‌های عراقی نیز در این عملیات مشارکت داشتند و ۱۰ حمله به مواضع داعش در جنوب رمادی انجام دادند. مناطق جنوبی شهر رمادی از مدت‌ها پیش و پس از خروج نیروهای امنیتی و ارتش به تصرف داعش در آمده است.

روز سه‌شنبه شورای استانداری الانبار هشدار داده بود که این شهر در حال سقوط است و اگر هرچه زودتر کمک‌های نظامی از دولت مرکزی نرسد، استان الانبار و شهر رمادی که مهم‌ترین منطقه شهری در غرب عراق محسوب می‌شود به تصرف داعش درخواهد آمد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما