تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۸۳۷۳۴
فرماندار چالوس اظهار داشت: 120 میلیارد ریال اعتبار جهت پرداخت تسهیلات به خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی ناشی از بحران برف سال 92 تخصیص یافته است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،محمد‌ناصر زندی در جلسه بررسی موانع و مشکلات جذب تسهیلات بحران برف سال 92 شهرستان چالوس گفت: بحران برف 92 مشکلات زیادی در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، منازل مسکونی و اماکن تجاری شهرستان چالوس برجای گذاشت.

وی با اشاره به برآورد خسارت‌های حاصله از سوی مسئولین مربوطه و ستاد مدیریت بحران شهرستان چالوس افزود: با توجه به اینکه در سال 92 برای جبران خسارت برف در بخش کشاورزی دولت مصوبه‌‌ای نداده بود، کشاورزان خسارت دیده از دریافت تسهیلات محروم شدند.

فرماندار چالوس خاطر‌نشان کرد: بیشترین تسهیلات در زمینه خسارت به منازل اختصاص یافت که پرداخت 350 میلیون تومان وام بلاعوض و اعطای مصالح ساختمانی به مبلغ 150 میلیون تومان به خسارت‌دیدگان از جمله این امکانات است.

وی تصریح کرد: دولت جمعاً مبلغ 4 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات به خسارت دیدگان در بخش منازل مسکونی اختصاص داد که درصد بالایی از آن اجرایی شد.

این مسئول نگرانی اصلی را در زمینه جبران خسارت کشاورزان بیان کرد و گفت: خسارت به باغات مرکبات و گلخانه‌ها در بحران برف سال گذشته سبب شد امسال نیز تولیدات کشاورزان این منطقه کاهش یابد و این مسأله ما را بر آن داشت تا به پیگیری جدی در زمینه جبران خسارت این قشر بپردازیم.

زندی خاطر‌نشان کرد: از زمان ابلاغ مصوبه دولت به بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت‌دیده، بانک کشاورزی تنها بانکی است که به تعهدات خود عمل کرد و در ظرف مدت کوتاهی تسهیلات را پرداخت کرد.

فرماندار چالوس با نارضایتی از عملکرد ضعیف برخی از مدیران استانی در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی به کشاورزان خسارت‌دیده افزود: با توجه به اینکه در آستانه سالگرد بحران برف بهمن 92 در شهرستان چالوس هستیم اما متاسفانه هنوز اقدام جدی از سوی دستگاه‌های مرتبط جهت پرداخت تسهیلات و کمک به آنان انجام نشد.

وی اظهار داشت: از میان بانک‌های عامل اعطای تسهیلات به کشاورزان خسارت‌دیده، بانک ملت به دلیل ارسال پرونده‌های متقاضیان به مرکز استان، قبول نکردن وثیقه‌های بیش از 15 میلیون تومان و تاکید بر پرداخت اقساط به‌ صورت ماهانه از سوی کشاورزان تا کنون هیچ‌گونه تسهیلات بانکی را در اختیار متقاضیان قرار نداد که خواستار بررسی جدی این موضوع هستیم.

زندی در پایان گفت: با توجه به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه حکومت مردمی است و مردم نیز مسئولین را به چشم یک نظام می‌بینند بنابراین مدیران نیز باید طوری با متقاضیان برخورد کنند که رضایت مردم جلب شود./ع

منبع : چالوس آنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲