تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
کد مطلب : ۲۳۲۸۰
موضع گیری آقای هاشمی فارغ از این که از حیث امنیت ملی یک خطای فاحش است مقدمه جنایتی بزرگ در کشور سوریه می شود.
۰
plusresetminus
چنین اظهاراتی از هاشمی رفسنجانی گناهی نابخشودنی است / موضع گیری هاشمی یک خطای فاحش امنیتی بود
بلاغ - نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به سخنان منتسب به هاشمی درباره سوریه گفت: موضع گیری آقای هاشمی از حیث امنیت ملی یک خطای فاحش است، لازم است ایشان هر چه زودتر سخنان منسوب به خود را شخصا و محکم تکذیب کند. 
 
احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر، در واکنش به سخنان منتسب به آیت الله هاشمی در مورد سوریه گفت: در مسئله هسته ای و حمله احتمالی آمریکا،سخنان آقای هاشمی بسیار عجیب و غیرقابل باور بود. بحث سوریه و استفاده از بمب شیمیایی یقینا از مسائل امنیتی است و مسائل امنیت ملی در همه نظام های سیاسی در دنیا به صورت کاملا متمرکز مدیریت می شود. 
 
توکلی با بیان این که اطلاعات و مسائل امنیتی در دنیا به صورت متمرکز جمع آوری و تحلیل و در نهایت تصمیم گیری می شود، ادامه داد: در ارکان حکومت مدیران ارشد و مسئولین باید بیش از هر کسی نسبت به این موضوع حساسیت به خرج دهند و موضع گیری در حوزه مسائل امنیت ملی را با توجه به تصمیم شورای عالی امنیت ملی اتخاذ کنند. 
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم و ارتباط آن با مسائل امنیتی گفت: اهمیت این موضوع تا آنجاست که خداوند متعال در آیه 83 سوره نساء با تاکید بسیار زیادی دستور می دهد هر نوع خبری که درباره مسائل امنیت ملی مطرح می شود به مرکز حکومت ارجاع شود. 
 
وی به تاکید اصل 176 قانون اساسی به موضوع امنیت ملی اشاره کرد و گفت: در آن جا بحث بر سر سیاست های امنیتی و دفاعی است و گفته می شود سیاست های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی در سایه سیاست های امنیتی تدوین و ترسیم شود. در همه جای دنیا نیز مسائل و منافع کشورها تابع مسائل امنیتی واکنش نشان داده شده است. 
 
توکلی به توضیح اصل 176 قانون اساسی پرداخت و گفت: این اصل تاکید دارد این شورای امنیت ملی است که برای حفظ تامین امنیت و حفظ تمامیت ارزی بایستی به صورت متمرکز و مستقل تصمیم گیری کند این اصل قانون را همه عقلا نیز تایید می کنند. 
 
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: حرف زدن در مورد مسائل امنیتی مخصوصا در میان سران، مسئولان عالی رتبه و ارکان حکومتی باید متناسب با تصمیم شورای امنیت ملی اتخاذ شود. 
 
توکلی بحث های دانشگاهی و تحلیلی را خارج از این سلسله مراتب امنیتی دانست و گفت: البته طبیعی است برخی حرف ها، نوشته ها در صنف دانشگاه ها و برخی رسانه ها با تاکید بر آزادی بیان و ایجاد فضای نقد و بررسی مجزا از این موضوع است اما مسئولان حکومتی نمی توانند فارغ از این اصل قانون اساسی و تاکید عقلا رفتار کنند. 
 
نماینده مردم تهران در مجلس سخنان منتسب به هاشمی رفسنجانی درباره سوریه را بسیار تعجب بر انگیز خواند و گفت: خیلی عجیب است آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان سیاست مداری با سابقه، پیر و کارکشته به این اصل مهم توجه نکنند و حرفی بزنند که دولت امریکا آن را بهانه کرده و بخواهد به سوریه حمله کند و مسلمانان را به خاک و خون بکشد. 
 
وی با بیان این که دلم نمی خواهد باور کنم این سخنان از آقای هاشمی رفسنجانی درباره سوریه صحت دارد، ادامه داد: امیدوارم ایشان شخصا این مسئله را تکذیب کند و گرنه ما باید نظرمان را درموردشان تغییر دهیم، مهم این است که ما هم نظر با آمریکا نباشیم. 
 
توکلی ادامه داد: چنانچه به فرض محال این سخنان و خبر درست باشد که خبر و تحلیل من این است که غلط است، آنگاه هم نوا شدن با آمریکایی ها یک اثر دارد و آن هم کشته شدن مردم بی گناه و از بین رفتن کشور سوریه به عنوان کشور حامی مقاومت است. 
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که آمریکایی ها گفتند قصدشان از حمله حذف اسد نیست، ادامه داد: آمریکایی ها گفته اند قصدشان تنبیه اسد است این به معنای آن است که می خواهند نقاط مهم این کشور را از بین برده و به کشتار مردم بپردازند. همچنین می خواهند جبهه مقاومت شکسته شود و بعد از آن سراغ حزب الله عراق و سراغ ما بیایند. 
 
توکلی با اشاره به این که آمریکا می خواهد با این نوع رفتار حاکم مطلق منطقه شود افزود: در حالی که خودشان تندترین جنایت ها و شنیع ترین آدم کشی ها را انجام می‌دهند و از جائر ترین حکومت ها حمایت می کنند حالا مدعی اصلاح و تنبیه دولت مردمی سوریه شده اند. 
 
وی سپس به سخنان هاشمی اشاره کرد و گفت: موضع گیری آقای هاشمی رفسنجانی فارغ از این که از حیث امنیت ملی یک خطای فاحش است مقدمه جنایتی بزرگ در کشور سوریه می شود و کمک می کند امریکا خود را به عنوان مصلح منطقه مطرح و این طور نشان دهد حق دارد در مورد اینکه چه کسی را تنبیه یا تشویق کند  تصمیم بگیرد. 
 
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که چنین اظهاراتی از یک مسئول عالی رتبه گناهی نابخشودنی است ادامه داد: حرف آقای هاشمی را از هر زاویه ای نگاه کنیم بسیار بعید است صحت داشته باشد ولی اگر خدای ناکرده صحت داشته باشد این خطا قابل گذشت نیست. 
 
توکلی در پایان افزود: امیدواریم برداشت ما درست باشد و آقای هاشمی هر چه زودتر سخنان منسوب به خود را شخصا و محکم تکذیب کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰