تاریخ انتشارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۵۶۵۹۰
۰
plusresetminus
بلاغ-نظام جمهوری اسلامی ایران برای حفظ هویت خود همواره تلاش می کند، چرا که این ملت زنده است و حفظ هویت از ارکان اساسی جامعه ایران اسلامی است و دشمنان برای تهدید و به زانو در آوردن کشور از روش های مختلفی استفاده کرده و امروزه از طریق مباحث فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای که از مولفه های مهم تبلیغات محسوب می شوند، اقدام می کند.

دشمن راه هایی را برای ضربه زدن به پیکره ی فرهنگی و عقیدتی جستجو می کند که بتواند در سایه ی حرکتی به ظاهر جالب توجه به اهداف پلید خویش دست یابد و بر ماست که آگاهانه و مدبرانه در برابر این شیطنت ها ایستادگی کرده و جوابی درخور توجه ارائه دهیم که به این حرکت متقابل پدافند غیرعامل اطلاق می شود و بخصوص در زمینه فرهنگی باید گفت پدافند غیر عامل فرهنگی که به مصاف هجمه های فرهنگی می شتابد تا از سنگرهای عقیدتی این مرز و بوم دفاع کند.

ایران اسلامی امروزه از آمادگی بالا در زمینه پدافند غیرعامل برخوردار است و با هدف والا و قرب الهی و پاسداری از کتاب خدا و سنت پیامبر اکرم(ص) به عنوان میراث فرهنگی که برای حفظ آن خون بهترین بندگان خداوند به زمین ریخته شده ، پاسداری می کند؛ لذا شکی نیست که استکبار با جنگ نرم بدنبال پیاده کردن برنامه های شوم خود است و برماست که در عرصه پدافند غیرعامل فرهنگی در لایه های متنوع فرهنگی ، هنر، ادبیات، دین ، سینما، فیلم، صنایع دستی، موسیقی، سرگرمی، و نشاط و تفریح تلاش کنیم تا مجموعه منسجم از اقدامات اقناعی بر پایه باورهای موجود در جامعه صورت گیرد تا دشمن نتواند برجامعه نگاه پذیرش شکست و ضعف را بقبولاند و به مرور به اهداف خود که همانا براندازی نرم است دست یابد.

اما باید بدانیم و آگاه باشیم که نقش مردم همیشه در صحنه کشورمان در این میان بسیار اساسی و مثمر ثمر است، چرا که باور و پذیرش شکست مردم مولفه مهم و نهایی تاثیرگذار است، در این روش ایجاد باور در مخاطبین از طریق ابزار قدرت نرم، ارزشمند و به نوعی آفند فرهنگی تلقی می شود.

نهادهای مختلف در خارج از کشور و با نیت ضربه زدن به ما با روش به کارگیری ابزارها و مولفه های فرهنگی کشور از طریق سیاه نمایی و غیر شفاف کردن فضا بر روی باورها، ارزش ها، اعتقادات دینی، هنجارها و رفتارها سعی در ایجاد اثرگذاری هستند و اگر در بحث پدافند غیرعامل نتوانیم موفق عمل کنیم آنها به نتیجه دلخواه خود می رسند.

ما با توجه به ضرورت پرداخت در این حوزه ها اعم از فرهنگی و اجتماعی باید در صدد ایجاد ادبیات پدافند غیرعامل مدل سازی تطبیقی دقیق از حوزه فرهنگ و پدافند غیرعامل و تولید ادبیاتی نو و کارآمد برآییم.

در حوزه فرهنگ پدافند عامل متهاجم فرهنگی با استتار در رسانه ها، القاء اخبار جهت دار، بازی های رایانه ای، موسیقی های مبتذل و تحریک کننده، فیلم های سینمایی ضد فرهنگی، ترویج سرگرمی های غیرعرفی و یا... را می توان از اولویت ها برشمرد که با هدف تاثیرگذاری بر اعتقادات اقشار جوان از سوی دشمنان طراحی و اجرا می شود.

در حوزه پدافند غیرعامل فرهنگی می توان مجموع اقدامات رفاهی در قالب تولید بازی های با تاکید بر ارزش های بومی و ملی مذهبی با توجه به مخاطب پسند بودن آن و نظارت های دقیق حمایت مادی و معنوی از رسانه ها در جهت تا اطلاعات درست در بدنه جامعه رقم بزند.

ما با ترویج مدهای ملی و مذهبی در پوشش مردان و زنان به عنوان یک جامعه ی اسلامی، تقویت موسیقی بومی و تشویق در جهت ارائه موسیقی های وحدت آفرین و اعتماد به نسل جوان و جویای نام و فعال کشور که با توجه به نقش و حضور مردم در پدافند غیرعامل که کاملا ملموس است، می توانیم اقدامات گسترده و تاثیرگذاری را ساماندهی کنیم و با تکیه بر ارزش ها و تعالیم قرآنی می توانیم فضاهای مناسب این ارتقاء بخشی فرهنگی را فراهم کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴