تقابل مجدد یحیی و سرخپوشان؛

آمار تقابل‌های ذوب آهن و پرسپولیس +جدول

تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۸۳۷۴۲
تیمهای پرسپولیس و ذوب آهن در شرایطی به مصاف هم می روند که در جدول همسایه هم هستند و پیروزی در این دیدار حکم حداکثر 2 پله صعود برای هر کدام از دو تیم خواهد داشت.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، لیگ برتر چهاردهم پس از یک تعطیلی طولانی مدت از امروز (پنجشنبه) با برگزاری سه دیدار از هفته هجدهم از سر گرفته می شود.

در یکی از دیدارهای حساس این هفته فردا(جمعه) پرسپولیس از ساعت 14:30 در فولادشهر به مصاف ذوب‌آهن می‌رود تا بلکه یازدهمین پیروزی خود در لیگ برتر را مقابل نصف‌جهانی‌ها جشن بگیرد. قرمزها و سبزها لیگ را پیش از تعطیلات دراز مدتی که پشت‌سر گذاشته شد، به ترتیب با شکست مشابه 2 بر یک برابر فولاد و تراکتورسازی به اتمام رساندند و حالا چاره‌ای جز کسب پیروزی برابر تیم یحیی گل‌محمدی ندارند. دیدار رفت دو تیم با برتری 1-0 سرخپوشان به پایان رسیده است، مهدی طارمی دقیقه 72 زننده تک گل بازی بود.

آمار دیدارهای ذوب آهن و پرسپولیس +جدول
از آن طرف بار دیگر یحیی گل‌محمدی به پرسپولیسی‌ها رسیده ان هم در شرایطی که اوضاع پرسپولیس در جدول رده‌بندی چندان مناسب نیست و قرمزهای پایتخت امید دارند با خریدهایی که در تعطیلات داشتند نتایج نیم فصل اول‌ را جبران کنند. حمید درخشان که این روزها وارد حاشیه‌هایی جدیدی شده و با کارلوس کی‌روش درگیری لفظی پیدا کرده است، هرچقدر سعی می‌کند حاشیه را از اطراف پرسپولیس کمتر کند اما نمی‌تواند.

درخشان تیمش را در تعطیلات به اردوی امارات برد و باید دید شروع او بعد از تعطیلات چگونه خواهد بود. ذوب‌آهنی‌ها نیز سعی می‌کنند روند رو به رشدی که پیش از تعطیلات داشتند را ادامه دهند. ذوب‌آهن در جام حذفی و در تهران پرسپولیس را حذف کرده و خوب می‌داند که سرخپوشان برای انتقام می‌آیند.

آمار به سود سرخهاست؛ قرمز 11 – سبز 7
در تاریخ لیگ برتر پرسپولیس و ذوب‌آهن تا پیش از دیدار فردا، 27 مرتبه روبه‌روی هم صف‌آرایی کرده‌اند. در این بین قرمزها با ثبت 11 پیروزی و سبزپوشان با کسب 7 برد به کار خود خاتمه داده‌اند. طبیعی است که در این میان 9 دیدار هم با تساوی پایان یافته باشد.

13 سال و 4 روز گذشت
اولین بازی دو تیم در ادوار لیگ برتر 5 بهمن سال 1380 برگزار شد. دیداری که دقیقا 13 سال و 4 روز قبل در ایستگاه دهم لیگ نخست برگزار شد با نتیجه 3 بر صفر به سود پرسپولیس خاتمه پیدا کرد. ذوب‌آهن در دیدار برگشت با نتیجه تساوی یک - یک از پرسپولیس یک امتیاز گرفت با این حال سه‌شنبه 14 آبان 88، نصف‌جهانی ها در تهران پرسپولیس را یک بر صفر شکست دادند تا 12 سال و 2 ماه و 24 روز قبل نخستین پیروزی لیگ برتری خود مقابل قرمزهای پایتخت را جشن بگیرند.

اخراجی‌ها
دیدارهای سبز و قرمز اصفهان و تهران کم حاشیه نداشته است. 23 بهمن ماه سال 84 پرسپولیس به گل‌های مهدی رجب‌زاده (2) و اسماعیل فرهادی 3 بر صفر باخت با این حال قرمزها آن روز با اخراج ابراهیم اسدی مشکلات‌شان بیشتر شده بود.

جالب اینکه بعد از اخراج اسدی در بازی برگشت لیگ پنجم، بازی رفت لیگ ششم هم اخراجی داشت. این‌بار پرسپولیس با سه گل معدنچی، نیکبخت و بادامکی تا دقیقه 40 از میزبان خود پیش افتاده بود که مهدی رجب‌زاده 2 گل زد اما داستان وقتی بغرنج شد که نیکبخت واحدی اخراج شد. هر چند که این‌بار پرسپولیس 3 بر 2 پیروز بازی را به اتمام رساند.

آمار دیدارهای ذوب آهن و پرسپولیس +جدول
داستان اخراجی‌های نبردهای سبز و قرمز شنبه 14 دی ماه سال 87 گریبان ذوب‌آهن را هم گرفت. این مرتبه ذوب‌آهن روی درخشش محمدرضا خلعتبری در دقایق 30 و 46 به پرسپولیس گل زد بعد محمد صلصالی نتیجه را 3 بر صفر کرد. با این حال خلعتبری و بعد فراهانی از ذوب‌آهن اخراج شدند تا کار میزبان سخت شود. پرسپولیس در دقیقه 68 با پنالتی ابراهیم‌ توره برای دقایقی به بازی برگشت. هر چند که این برای تغییر نتیجه نهایی کافی نبود. آن روز هدایت ممبینی به جز 2 کارت قرمزی که مقابل چشمان خلعت و صلصالی گرفت، به کاسترو، منصوری و حدادی‌فر از ذوب‌آهن هم کارت زرد نشان داد.

ذوبی‌ها در لیگ دوازدهم یک‌بار دیگر 2 اخراجی مقابل پرسپولیس داشتند و جالب اینکه یکی از اخراجی‌ها گلر جدید پرسپولیس در نیم‌فصل اخیر بود. در بازی رفت لیگ دوازدهم ذوب‌آهن با گل‌های پیام صادقیان و علیرضا نورمحمدی (گل به خودی) جلو افتاده بود که مهدی مهدوی‌کیا، محمد نوری و کریم انصاری‌فر (96) لبخند را روی لب‌های این تیم نشاندند. آن روز (29 آبان 91) سعید عبدا...پور و مسعود همامی (گلر تازه وارد پرسپولیس) با نظر محسن ترکی اخراج شدند. 2 سال و 2 ماه و 10 روز قبل ترکی 7 کارت زرد دیگر هم نشان بازیکنان دو تیم داد.

آینه 27 تقابل پرسپولیس و ذوب‌آهن‌ در ادوار لیگ برتر

آمار دیدارهای ذوب آهن و پرسپولیس +جدول
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴