تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
کد مطلب : ۸۴۳۵۴
حکومت پردازنده های Broadwell کوتاه به نظر می رسد و در ادامه سال جاری میلادی اینتل پردازنده Skylake-S را معرفی خواهد کرد. این پردازنده جدید در قالب LGA 1151 عرضه می شود و از این رو اگر قصد استفاده از آن را دارید باید هزینه خرید یک مادربرد جدید را نیز پرداخت کنید.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،چند هفته پس از آن که اینتل برنامه های خود برای نسخه موبایل پردازنده Broadwell در سال 2015 را ارائه کرد اکنون زمان عرضه پردازنده های دسکتاپ Broadwell نیز مشخص شده و در فصل دوم 2015 یا به طور دقیق‌تر در پایان ماه می امسال شاهد حضور آنها در بازار خواهیم بود. 

 

انتشار اطلاعات جدید درباره تراشه‌های آینده اینتل

 نسخه های دسکتاپ Broadwell با تمامی مادربردهای LGA 1150 بر اساس پردازنده های اینتل Z97 و H97 به خوبی کار خواهند کرد و دارای چهار هسته خواهند بود. به گفته اینتل، تمامی پردازنده های دسکتاپ Broadwell فاقد قفل خواهند بود که خبر خوبی برای دوستداران اورکلاک کردن پردازنده های مرکزی محسوب می شود. افزون بر این، پردازنده های دسکتاپ Broadwell دارای توان طراحی حرارتی (TDP) 65 وات خواهند بود.

حکومت پردازنده های Broadwell کوتاه به نظر می رسد و در ادامه سال جاری میلادی اینتل پردازنده Skylake-S را معرفی خواهد کرد. این پردازنده جدید در قالب LGA 1151 عرضه می شود و از این رو اگر قصد استفاده از آن را دارید باید هزینه خرید یک مادربرد جدید را نیز پرداخت کنید.

این تراشه به چیپ‌ست جدیدی نیاز خواهد داشت که اینتل Z100 یا چیزی مشابه آن نام خواهد گرفت. پردازنده Skylake از حافظه DDR3L و DDR4 پشتیبانی خواهد کرد اما به صورت آنلاک عرضه نمی شود. عرضه تراشه جدید اینتل برای فصل سوم 2015 (احتمالا پایان ژوییه) برنامه ریزی شده است و در زمان عرضه مدل های دو یا چهار هسته ای را شامل می شود. توان طراحی حرارتی Skylake بین 35 وات و 95 وات خواهد بود که به مدل آن بستگی دارد.

پلتفرم رده بالای Broadwell-E اینتل در اوایل سال 2016 عرضه خواهد شد که با توجه به مدل، پردازنده هایی با شش یا هشت هسته و توان طراحی حرارتی تا 140 وات را ارائه خواهد کرد.

در نهایت، پردازنده های Skylake-U و Braswell قرار دارند که پردازنده های Skylake-U تراشه های موبایل خواهند بود و در فصل دوم 2015 عرضه می شوند. تراشه های Skylake-U دارای دو هسته در بیشترین حالت هستند و از ویژگی های آنها می توان به توان طراحی حرارتی 15 تا 28 وات اشاره کرد. پردازنده های Braswell نمونه های با توان طراحی حرارتی 10 وات هستند و مدل های مختلف آن با دو یا چهار هسته عرضه می شوند.

شایان ذکر است، اینتل طی چند روز گذشته نسل پنجم از پردازنده های Core vPro را با بسیاری ویژگی های جدید به منظور عملکرد سریع‌تر، بهبود مدیریت، امنیت داخلی و ... روانه بازار کرده است. این تراشه جدید برای استفاده در اولترابوک ها و مینی رایانه های شخصی طراحی شده و در مقایسه با نسل پیشین خود عمر باتری دو برابر بیشتر و بهبود بیش از دو برابری عملکرد را ارائه می کند. ویژگی های جدید این پردازنده امکان استفاده از آن در دستگاه هایی با ضریب شکل های سه برابر نازک‌تر و 50 درصد سبک‌تر نسبت به یک لپ تاپ چهار سال پیش را فراهم می کند. /ع

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴