تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۵۸۷۰۴
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: قطع وابستگی به نفت مصداق عینی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است و فقط از این طریق منافع کلان کشور در درازمدت حفظ شود.
۰
plusresetminus
بلاغ- با اشاره به مخالفت گفتمانی مجلس با اقتصاد تک‌محصولی کشورمان، اظهار کرد: متاسفانه با وجود بحث و تبادل نظر کارشناسان در حوزه اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری اشاره شده است، هنوز به نتایج روشنی برای عمل به آن دست نیافته‌ایم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز حدود ۳۱ درصد از بودجه کشور از طریق نفت تامین می‌شود می‌توان به این نکته اشاره کرد که اقتصاد وابسته به نفت به ناچار دچار اضمحلال می‌شود.

احمدی گفت: بودجه سال ۹۳ با نفت به قیمت ۱۰۰ دلار بسته شده بود اما امروز شاهد این هستیم که قیمت هر بشکه نفت به کمتر از ۸۰ دلار تنزل کرده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی افزود: توجه به موضوع حذف نفت از بودجه ۹۴ یا قائل نبودن بیش از ۵۰ یا ۶۰ دلار برای هر بشکه نفت در بودجه سال آینده ضروری به نظر می‌رسد.

وی گفت: اهمیت ندادن به صادرات غیرنفتی مانند صادرات فرش، استخراج مواد معدنی و ایجاد ارزش افزوده برای آن‌ها و نیز بی‌توجهی به تامین زیرساخت‌های تولید داخل، نپرداختن یارانه تولید و رها کردن شرکت‌ها و کارخانجات و واردات بی‌رویه میوه و برنج ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور است.

احمدی اظهار کرد: با قطع اتکا به درآمدهای نفتی، ایران می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در حفظ منافع ملی و نیز حمایت از سرمایه‌گذار و تولیدکننده پیدا کند./آ
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴