پس از به توافق نرسیدن مسئولان جویبار با بیمه رازی

بالاخره اسپانسر تیم کشتی جویبار در لیگ جهانی قطعی شد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۵۹۰۵۵
سرانجام بعد از رایزنی های فراوان موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج(ع) اسپانسر مسابقات لیگ جهانی کشتی آزاد در جویبار شد.
۰
plusresetminus
به گزارش خبرنگار بلاغ از جویبار، لیگ جهانی کشتی آزاد قرار است با حضور ۱۵ تیم از کشورهای آمریکا، چین، کوبا، برونئی، افغانستان، مغولستان، بنگلادش، مصر، آذربایجان، سوریه، ترکیه، زیمبابوه، روسیه، ترکمنستان و کنگو و ۴ تیم از ایران در روزهای ۶ و ۷ آذر ماه در جویبار پایتخت کشتی ایران و جهان برگزار شود.

از ایران یک تیم کشتی از جویبار و سه تیم بیمه رازی، گاز مازندران و کفایتی مشهد که به ترتیب در لیگ جایزه بزرگ ایران رده های اول تا سوم را به دست آورده اند در این دوره از مسابقات شرکت می کنند.

در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر تیم داری بیمه رازی در جویبار منتشر شده بود و حتی سرمربی و سرپرستان این تیم نیز از شروع تمرینات و جذب کشتی گیران جویباری خبر داده بودند، اما طی یکی دو روز گذشته و با توجه به توافق نرسیدن مسئولان جویبار و استان با این اسپانسر، تیم کشتی ثامن الحجج(ع) جایگزین بیمه رازی شد.

بر همین اساس علی اصغر ثمربخش در مورد حضور ثامن الحجج به عنوان نماینده جویبار در لیگ جهانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: قرار بود تیم بیمه رازی که سهمیه حضور در جام باشگاه‌های جهان را به دست آورده به عنوان نماینده جویبار در این رقابت‌ها به روی تشک برود و یک تیم از کشتی‌گیران جوان این شهرستان نیز نماینده دیگر این جویبار در جام باشگاه‌های جهان باشد اما مسئولان جویبار و بیمه رازی بر سر مسائل مالی به تفاهم نرسیدند و تیم ثامن‌الحجج نماینده ما در این رقابت‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه محسن کاوه سرمربی تیم ثامن‌الحجج جویبار است، افزود: نفرات مطرحی چون کمیل قاسمی، عزت‌الله اکبری و رضا یزدانی برای نماینده جویبار در جام باشگاه‌های جهان به روی تشک خواهند رفت، همچنین از نفرات جوان و آینده‌دار جویبار نیز در این تیم حضور خواهند داشت.

رئیس هیئت کشتی مازندران تأکید کرد: «موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) علاوه بر تیم داری در این مسابقات به عنوان اسپانسر رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان در جویبار نیز معرفی شده است.

این گفته ها نشان می‌دهد که قرار است بعد از چند سال جویبار دارای یک تیم منسجم و با کشتی گیران جویباری باشد اما نگرانی که مردم کشتی دوست جویبار دارند اظهارنظر‌های سرپرست و سرمربی تیم بیمه رازی در خصوص جذب کشتی گیران جویباری و بستن قرارداد با آنها است که می تواند این احتمال را به وجود آورد که قهرمانان جویباری در یک تیم تهرانی حضور پیدا خواهند کرد.

بر همین اساس کیومرث محرابی در مورد جذب کشتی گیران جویباری در گفت‌وگویی با فارس اظهار داشت: نمی‌دانم این موضوع بر چه اساسی مطرح شده است، عزت الله اکبری و کمیل قاسمی با ما قرارداد امضا کرده‌اند و دو هفته است که با ما تمرین می‌کنند.

وی افزود: قرارداد کشتی‌‌گیران ما به صورت رسمی در فدراسیون کشتی ثبت شده است و بر اساس قانون اگر این کشتی‌گیران بخواهند برای تیم دیگری کشتی بگیرند محروم خواهند شد، از طرفی از نظر اخلاقی هم این کار درست نیست، اما نمی‌دانم مسئولان کشتی مازندران چطور به خود اجازه می‌دهند و نام کشتی‌گیران ما را در تیم خودشان قرار می‌دهند؟

سرپرست تیم بیمه رازی تهران تصریح کرد: تا به حال تیم ثامن‌الحجج(ع) کجا بود؟ اگر فدراسیون نمی‌تواند مسابقات را مدیریت کند خیلی بد است، این موضوع بستگی به ضمانت اجرایی فدارسیون در قبال قراردادهای منعقد شده دارد و ما هم انتظار داریم فدراسیون کشتی مطابق قانون عمل کند و اجازه کارشکنی ندهد.

در کنار گفته های محرابی، نقی کلانتری نیز در گفت‌وگو با فارس قراردادهای ثبت شده را قانونی دانست و اظهار داشت: هیچ اتفاقی نیفتاده است و قرارداد‌های ثبت شده در فدراسیون کشتی به قوت خود باقی است.

رئیس کمیته لیگ فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه فدراسیون کشتی مطابق قانون عمل می‌کند، افزود: اگر کشتی‌گیری بخواهد تیمش را تغییر دهد، باید از تیم قبلی رضایتنامه کتبی داشته باشد، اگر هم بدون کسب اجازه به تیم دیگری بپیوندد از حضور در لیگ جهانی محروم می شود، اجازه قانون‌شکنی به هیچ تیمی را نمی‌دهم و کشتی‌گیران خاطی محروم می‌شوند.

حال با این اظهارنظرها باید منتظر اقدامات مسئولان تیم ثامن‌الحجج جویبار در خصوص جذب کشتی گیران جویباری در فاصله کمتر از یک هفته ای به آغاز مسابقات باشیم.

امیدواریم هر کاری که قرار است در خصوص جذب کشتی گیران جویباری انجام شود هم به صلاح این قهرمانان و هم به صلاح کشتی جویبار باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴