تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۶۰۰۳۵
این آمار نشان می دهد که در فوتبال همیشه تجربه برتر از جوانی نیست!
۰
plusresetminus
بلاغ- از قدیم می‌گفتند تیم با تجربه‌تر در دربی پیروز است و دربی جای بازیکنان باتجربه و آبدیده است اما پیروزی پرسپولیس در دربی 79 خلاف این را ثابت کرد و نشان داد که در فوتبال وقوع هر اتفاقی محتمل به نظر می‌رسد.

پرسپوليس دربي را برد. اين به خاطر بازي بد استقلال بود يا به خاطر بازي خوب؟ در پاسخ به اين سؤال بايد گفت هم استقلال بد بازي كرد و هم پرسپوليس خوب بازي كرد.

نتيجه دربي 79 ضعف مشهود استقلال و هنر بزرگ پرسپوليس را نشان داد. استقلال در تركيب خود از 14 بازيكن سود مي‌برد كه در برهه‌هاي مختلف در تيم‌ملي بوده‌اند يا الان هستند و مجموعاً 384 بازي براي تيم‌ملي انجام داده‌اند. در نقطه مقابل در تركيب امروز پرسپوليس تنها 10 بازيكن هستند كه پيراهن تيم‌ملي را برتن كرده‌اند و تعداد بازي ملي آنها به 168 بازي مي‌رسد. تازه از اين عدد 87 بازي براي اوماناست كه در تيم‌ملي كاستاريكا به ميدان رفته و اگر تعداد بازي ملي او را از تيم پرسپوليس كم كنيم تعداد بازي ملي بازيكنان داخلي اين تيم به 81 بازي ملي مي‌رسد و اين از تعداد بازي ملي آندرانيك تيموريان كمتر است! به عبارت ساده‌تر تعداد بازي همه ملي‌پوشان ايراني پرسپوليس كمتر از تعداد بازي‌های ملي آندرانيك تيموريان است.

در جمع‌بندي كلي، پرسپوليس 4 ملي‌پوش كمتر از استقلال دارد و تعداد بازي ملي بازيكنان اين تيم هم 216 بازي كمتر از تعداد بازي ملي بازيكنان استقلال است.

اين اعداد و ارقام نشان مي‌دهد كه هم استقلال هنر كرده و هم پرسپوليس. استقلال هنر در باختن و پرسپوليس هنر در بردن. اين اعداد و ارقام نشان مي‌دهد استقلال خوب بازي نكرد كه اين قطعاً نشأت گرفته از خوب تمرين نكردن و خوب هدايت نشدن است.

اين نشان مي‌دهد كه تجربه هميشه بر جواني فائق نيست و مي‌توان با بها دادن به جوانان شايسته و تحريك كردن آنها به نتيجه دست يافت.

271 به 67؛ آمار نابرابر

وقتي استقلال و پرسپوليس براي برگزاري دربي سرخابي 79 وارد زمين شدند، در تركيب 11 نفره استقلال سابقه 271 بازي ملي ديده مي‌شد و در تركيب پرسپوليس 154 بازي ملي كه البته 87 بازي متعلق به اوماناي كاستاريكايي بود و در واقع پرسپوليس در تركيب 11 نفره‌اش فقط به اندازه 67 بازي از تيم ملي ايران سهم داشت... به اين مي‌گويند آمار نابراب./آ

تعداد بازي ملي بازيكنان استقلال


بازيكن

تعداد بازي ملي

محسن فروزان

1

خسرو حيدري

53

اميرحسين صادقي

20

حنيف عمران‌زاده

4

اميد ابراهيمي

6

پژمان نوري

49

آرش برهاني

37

محمد قاضي

12

جاسم كرار

63

آندرانيك تيموريان

83

هرایر مكويان

32

هاشم بيك‌زاده

17

يعقوب كريمي

6

ميلاد فخرالديني 

1


تعداد بازي ملي بازيكنان پرسپوليس

 

 

بازيكن

تعداد بازي ملي

سوشا مكاني

3

محمد‌رضا خانزاده

7

مایکل اومانا

87

محسن بنگر

14

رضا حقيقي

9

رضا نوروزي

6

پيام صادقيان 

5

محمد نوري

27

هادي نوروزي

9

حميدرضا علي‌عسگري

1

 

منبع : خبر آنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴