تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۵۹۵۰۵
یک کارشناس جرائم اینترنتی گفت: طبق آمارهای موجود، شهرستان‌های قائم‌شهر و آمل به دلیل ترانزیت بودن و حمل و نقل نیروی انسانی به پایتخت، با بیشترین آسیب در زمینه مدپرستی مواجه هستند.
۰
plusresetminus
آسیب جدی مدپرستی در آمل و قائم‌شهر/کودکان نباید موبایل هوشمند داشته باشند
به گزارش خبرنگار بلاغ از قائم‌شهر، رضا دانش عصر شنبه در همایش روشنگری سایبری فضای مجازی شبکه های اجتماعی این شهرستان اظهار داشت: اینترنت خدمات و مزایای زیادی دارد اما متاسفانه در کنار آن تهدید بزرگی نیز برای خانواده‌ها به‌شمار می رود.

وی افزود: تهدایداتی چون ترویج خانواده‌های بی‌سامان، فرهنگ هم‌باشی به جای ازدواج و لجام گسیختگی از خطرات بزرگ اینترنت در نسل جوان است.

کارشناس جرائم اینترنتی خاطرنشان کرد: امروزه بیشترین حجم پرونده‌ها در پلیس فتا و مجموعه‌های قضایی در رابطه با مسائل غیر اخلاقی به خاطر استفاده از اپلیکشن‌های موبایل است.

این مسئول با تاکید بر اینکه در فضای دانشجویی نیز این آسیب‌ها وجود دارد، بیان داشت: دانشجویانی که در خارج از شهر سکونت خود به علم‌آموزی مشغول هستند، متاسفانه با انواع آسیب‌های اجتماعی و خطرات ناشی از آن مواجه می‌شوند.

دانش اذعان داشت: طبق آمارهای موجود، شهرستان‌های قائم‌شهر و آمل به دلیل ترانزیت بودن و حمل و نقل نیروی انسانی به پایتخت، با بیشترین آسیب در زمینه مدپرستی مواجه هستند.

وی در خصوص آسیب‌های پیرامون کودکان ابراز داشت: بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای تضاد مطلق با فرهنگ ایرانی و اسلامی دارند و شخصیت‌های اصلی این بازی‌ها با فرهنگ غرب سازگار است.

این کارشناس یادآور شد: با نظارت، کنترل و همچنین با محدودسازی زمانی، رعایت شرایط سنی مندرج بر روی بازی و استفاده از بازی‌های ایرانی می‌توانیم از آسیب کودکان در برابر بازی‌های رایانه ای جلوگیری کنیم.

دانش با اشاره به اینکه اپلیکیشن وایبر ساخت اسرائیل است، گفت: مرکز وایبر در تلاویو قرار دارد و تمامی اطلاعات این نرم افزار در اختیار موساد قرار می‌گیرد، اگرچه یک شرکت ژاپنی وایبر را خریداری کرد اما طبق شرایط اسرائیل این شرکت در تلاویو باقی ماند.

کارشناس جرائم اینترنتی با بیان اینکه دلیل استقبال مردم از این اپلیکیشن‌ها ارسال آسان فیلم، عکس و متن است، تصریح کرد: نرم افزارهای نوین گفت‌وگوهای تحت وب تهدید بزرگی برای خانواده‌ها هستند، چراکه از حراج رایگان اطلاعات برای سرویس‌های امنیتی، نقض حریم خصوصی، تهدید همه‌جانبه و جدی برای کودکان و نوجوانان و... به سادگی نمی توان گذشت.

این کارشناس تاکید کرد: کودکان نباید تلفن همراه هوشمند داشته باشند زیرا این شبکه‌های اجتمای غربی بی بندوباری، فساد، آزادی‌های یواشکی و کشف حجاب را ترویج می کنند به همین دلیل داشتن حریم خصوصی در برای آن‌ها در این حوزه بسیار خطرناک است.

دانش در پایان از خانواده‌ها خواست گوشی‌های همراه خود را هرگز به فروش نرسانند، چراکه عده ای سودجو می‌توانند اطلاعات تلفن همراه را بعد از مدتی بازیابی کنند و این امر مشکلاتی را برای خانواده‌ها به وجود می‌ آورد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲