تاریخ انتشارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۵۸۲۸۱
تخریب ۴۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و صرف بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای احداث فرودگاه، آیا خبر خوش و مسرت بخش برای مازندرانی ها، به ویژه آملی هاست یا خبر نگران کننده؟
۱
plusresetminus
به گزارش بلاغ، عزت الله یوسفیان ملا، در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی این شهرستان با مژده به مردم آمل گفت: در دیداری که با وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان این وزراتخانه داشتیم، مقرر شد تا کل زمین های دابودشت مازندران برای احداث فرودگاه بین المللی در شهرستان آمل در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای این منظور ۴۰۰ هکتار از زمین های دابودشت در نظر گرفته شد تا بزرگترین فرودگاه شمال کشور در آمل راه اندازی شود.

نماینده مردم آمل با اعلام اینکه این مهم به امضای وزیر جهاد کشاورزی و قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی رسیده است، بیان داشت: با احداث این پروژه بزرگ هوایی، مردم این شهرستان برای سفرهای هوایی خود به مرکز مازندران و یا پایتخت کشور سفر نمی کنند.

خبرفوق که به یکباره و به صورت دفعی اعلام شد، چون مسبوق به سابقه نیست و روی آن کار کارشناسی و تخصصی که پاسخگوی ده‌ها سوال در توجیه چنین سرمایه گذاری عظیم نشده، محل تأمل و درنگ جدی است.

وجود سه فرودگاه در حد بین المللی در مازندران «ساری، نوشهر و رامسر» و فاصله شهرستان آمل با ساری و تهران، که هر دو دارای فرودگاه مجهز هستند، با توجه به هزینه سرسام آور و نجومی احداث فرودگاه با حداقل هزینه ۱۰ هزار میلیارد تومان و وضعیت درآمد دولت و طولانی شدن پروژه های حتی کوچک شهرستانی به دلیل تخصیص های اندک، حتی اگر ضرورت احداث آن در شهرستان آمل قابل توجیه باشد، با شرایط کنونی کشور در حوزه کمبود شدید اعتبارات و انبوه پروژه های نیمه کاره، جای طرح موضوع نیست تا چه رسد به دادن مژده.

اگر همه مردم و مسئولان و از جمله نماینده محترم آمل در مجلس شورای اسلامی نسبت به روند فاجعه بار تبدیل اراضی کشاورزی و تغییر کاربری این اراضی مستعد کشاورزی از حیز انتفاع، جای درنگ و سوال ندارد؟

آیا برای این موضوع فوق العاده مهم، نباید کار دقیق کارشناسی کرد و صلاح و صرفه را در ترازوی قضاوت و پیشخوان تصمیم مردم و مسئولان قرار داد؟

آیا پس از ۳۵ سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، باز هم تصمیم نابهنگام و...؟
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
محمد
جناب یوسفیان عزیز
پس از افتتاح متروی آمل - تهران که قولش را داده بودید نیم ساعته میشه رفت فرودگاه مهرآباد دیگه نیازی به این همه زحمت شما نبود !! واقعا" شرمنده فرمودید ...
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲