تاریخ انتشاردوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۸۳۲۵۶
رئیس سازمان لیگ گفت: باید دستورالعملی با کمک روابط عمومی تهیه و برای کنفرانس‌های مطبوعاتی ناظر تعیین شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،مهدی تاج در جلسه ناظران لیگ برتر اظهار داشت: از این که در جمع ناظران هستم، خوشحالم و از زحمات شما تشکر می‌کنم. مهمترین بخش فوتبال انجام مسابقات خصوصا مسابقات لیگ برتر است چون این مسابقات بیشتر دیده می‌شود.

وی افزود: چندین نکته در امر نظارت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بحث اول، اصل عدم مصاحبه است که ناظر نباید به هیچ عنوان در مورد داوری و دیگر شرایط مصاحبه کند. بحث بعدی، عدم دخالت ناظران در امور داوران است، به طوری که ناظر نباید در کار داوری دخالت کند.

رئیس سازمان لیگ تصریح کرد: تصمیم داریم از این به بعد، برای ناظران داوری که در جلسات هماهنگی پیش از بازی شرکت نکنند، جریمه در نظر بگیریم که این امر مستلزم هم فکری با رئیس کمیته مسابقات و رئیس کمیته داوران است. ضمن اینکه، داوران چهارم رقابت‌ها، حتی المقدور باید از خود استان انتخاب شوند. همچنین کسی نمی‌تواند در کار کمیته داوران دخالت و اظهار نظر کند.

تاج خاطرنشان کرد: بحث بعدی اصل برگزاری مناسب مسابقه به هر طریق ممکن است. ما امکانات برخی کشورهای ژاپن، کره‌جنوبی، امارات و غیره را نداریم و شرایط خودمان را داریم. مسابقات باید سر موقع مشخص انجام شود و اگر استادیومی شرایط مسابقه را نداشته باشد، این کار را باید قبلا کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تشخیص و اعلام کرده باشد.

وی افزود: یکی دیگر از کارهای مهم ناظران، مراقبت از انجام تشنج در مسابقه است. ناظر باید از ورود افراد متفرقه به زمین بازی جلوگیری کند. همچنین ناظر باید دارای قدرت اجرایی باشد. نباید پذیرفت که در هر مسابقه یک نفر از تماشاگران به زمین مسابقه برود و بازی را مختل کند. قبلا باید پیش بینی این امور شده باشد.

رئیس سازمان لیگ گفت: گاهی اوقات در شرایط خاص ممکن است برای برخی دیدارها بازرس ویژه تعیین کنیم که این امر به ندرت انجام می شود.

تاج در مورد برگزاری کنفرانس بازی‌‌ها گفت: بسیاری از تشنج ها در کنفرانس‌های مطبوعاتی قبل و بعد بازی ایجاد می‌شود. باید دستورالعملی با کمک روابط عمومی تهیه شود که برای کنفرانس‌های مطبوعاتی ناظری تعیین شود که این ناظر می‌تواند مدیر رسانه‌ای هیئت فوتبال باشد. خبرنگاران نباید سوال حاشیه‌ای بپرسند و فقط در مورد مسائل فنی بازی‌ها صحبت کنند و سرمربی هم باید در خصوص خود بازی از نظر فنی صحبت کند.

وی عنوان کرد: بازی‌ها باید همزمان و سرموقع اعلام و برگزار شود و در این امر توجیهی قابل قبول نیست./ع
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴