تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱
کد مطلب : ۵۶۳۴۶
دانشمند مازندرانی، چگونگی فعالیت‌های خود در بسیج تا قرار گرفتن در لیست دانشمندان شیمی جهان را تشریح کرد.
۰
plusresetminus
جوان مازنی در لیست دانشمندان برتر جهان
به گزارش بلاغ، حسن کریمی‌مله جوان ۳۲ ساله مازنی است که امسال از سوی انجمن بین‌المللی علوم، در لیست دانشمندان برتر جهانی رشته پرطرفدار شیمی قرار گرفت.

کریمی‌مله جزو جوان‌ترین‌ دانشمندان شیمی جهان است، که دکترای شیمی تجزیه از دانشگاه صنعتی اصفهان را دارد و دوران کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه مازندران به پایان رسانده و از سال ۹۰ تاکنون به عنوان استاد شیمی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان مشغول تدریس است.

وی از علاقه فراوان خود به رشته شیمی گفت و اینکه همزمان در رشته پرستاری دانشگاه سراسری و شیمی دانشگاه آزاد قائمشهر قبول شده بود اما رشته شیمی را برگزید.

این استاد جوان درباره برخی از موفقیت‌هایی که تاکنون کسب کرده است، به فارس گفت: دانشجوی برتر دکترای الکتروشیمی ایران در سال ۸۹ را به دست آوردم و سال ۹۰ نیز پایان‌نامه برتر دکترا در دانشگاه صنعتی اصفهان به نامم ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۲ عضو هیئت مدیره انجمن الکتروشیمی ایران شدم و اکنون جوان‌ترین عضو این هیئت هستم، افزود: دو ثبت اختراع در مورد حس‌گرهای الکتروشیمیایی در آنالیز داروهای ضد سرطان داشتم و سه مقاله‎ام نیز عنوان پرارجاع‌ترین مقالات جهان در مجلات ISA بوده است.

دانشمند جوان شیمی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره فعالیت‌های جانبی خود، بیان داشت: فوتبال و والیبال را خیلی دوست دارم، در دوران دانشگاهی و قبل از آن نیز در تیم‌ محلات و دانشگاه‌ها بازی می‌کردم، اکنون نیز بخشی از اوقات فراغتم را به ورزش اختصاص می‌دهم.

کریمی‌مله همچنین از علاقه خود به طبیعت و حتی درس‌ خواندن در یکی از باغات ساری در دورانی که خود را برای امتحانات دکترا آماده می‌کرد خبر داد و اظهار داشت: به دلیل همین علاقه، اکنون به دنبال شیمیِ سبز «green chemistry» رفتم و در نظر دارم تهیه و ساخت مواد از ترکیبات گیاهی را به صورت پیشرفته دنبال کنم.

وی با بیان اینکه پایه‌های شکوفایی علمی و فرهنگی‌ام را از بسیج آغاز کردم،افزود: از دوران نوجوانی بسیار علاقمند به بسیج و فعالیت‌های فرهنگی بودم و از سال ۷۶ تاکنون عضو پایگاه قائم آل‌محمد (ص) هستم.

این استاد شیمی مازندرانی با اشاره به اینکه معتقدم بسیج می‌تواند با برنامه‌های خوب و متنوع برای بچه‌ها جذاب و تاثیرگذار باشد،خاطرنشان کرد: در دوران نوجوانی و قبل از دانشگاه، در نخستین فرصت از اوقات فراغت، بازی به همراه بچه‌های تیم فوتبال پایگاه محل و رفتن به پایگاه بسیج را بر هر چیز دیگری ترجیح می‌دادم.

کریمی‌مله همچنین از پدر، مادر، همسر و خانواده همسرش در ادامه موفقیت‌هایش قدردانی و اظهار داشت: برخلاف بسیاری که فکر می‌کنند ازدواج مانعی در برابر موفقیت‌ها و پیشرفت‌هایشان ایجاد می‌کند اما این گونه نیست، بلکه رغبت و علاقه به پیشرفت در انسان بیشتر می‌شود.

انجمن بین‌المللی علوم، هر ساله بر اساس میزان ارجاعات یا کیفیت کار محققان و پژوهشگران سراسر دنیا، یک ‌درصد نخست این افراد در هر رشته‌ای که باشند را به عنوان دانشمندان برتر جهان معرفی می‌کند.
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
ریکنده ای
درود بر قائم شهری ای که با استمداد از بقعه سید ابوصالح هجرت و پیشرفت کرد و به موقع درس و ازدواج کرد و باعث افتخار همه شد.
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲