با توجه به اینکه این طرح به صورت پایلوت در بیمارستان بوعلی ساری انجام شد، از همین بیمارستان و برخی بیمارستان‌های دولتی نیز خبر می‌رسد پرسنلی که مجری این طرح هستند، هنوز از اجرای این طرح خبر ندارند.
۰
plusresetminus
اجرای طرح جایگزینی كد ملی به جای دفترچه بیمه در مازندران و بی‌خبری کارکنان بیمارستان‌ها
به گزارش بلاغ، خبر اجرایی طرح الكترونیكی شدن دفترچه درمانی بیماران در بیمارستان‌های دولتی استان مازندران از روز 16 آذر آغاز شد و این طرح توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز اطلاع‌رسانی شد.

قاسم جان‌بابایی در مراسم نمادین اجرای طرح جایگزینی كد ملی به جای دفترچه بیمه در بیمارستان‌های دولتی مازندران، اظهار داشت: در این طرح، بیماران با كد و كارت ملی می توانند در مراكز بستری بیمارستان‌های دولتی، خدمات درمانی لازم را در راستای اجرای طرح تحول سلامت دریافت کنند.

وی با اشاره به اجرای پایلوت این طرح در مركز آموزشی درمانی فاطمه‌زهرا(س) ساری، افزود: در طرح الكترونیكی شدن دفترچه درمانی بیماران، كلیه خدمات درمانی مورد نیاز بیمار بستری بدون نیاز به دفترچه بیمه به وی ارائه می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی مازندران بیان داشت: سیستم HIS بیمارستان‌ها با تایید كد ملی و كد رهگیری و اتصال به سازمان‌های بیمه گر، امكان دریافت خدمات را به بیماران در بیمارستان‌های دولتی استان می دهد.

این مسئول با بیان این نكته كه در طرح فوق نیاز به نوشتن نسخه و مراجعه بیمار به مراكز آزمایشگاهی و پاراكلینیكی نبوده و بیمار با شرح حالی به صورت الكترونیكی به مراكز درمانی دیگر ارجاع داده می شود، گفت: در صورت تمایل بیمار جهت استفاده از خدمات مراكز درمانی خصوصی، بیمار به دفترچه بیمه طبق روال گذشته نیازمند است.

به گزارش بلاغ، خبر اجرای این طرح در حالی توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران مخابره شد که ظاهراً زیرساخت این طرح در بیمارستان‌های مازندران هنوز آماده نیست و حتی پرسنل بیمارستان‌های مازندران از اجرای این طرح اطلاعات درستی ندارند.

در برخی از بیمارستان‌ها هم هنوز ظاهراً برنامه‌ای برای اجرای این طرح تعریف نشد.

با توجه به اینکه این طرح به صورت پایلوت در بیمارستان بوعلی ساری انجام شد، از همین بیمارستان و برخی بیمارستان‌های دولتی نیز خبر می‌رسد پرسنلی که مجری این طرح هستند، هنوز از اجرای این طرح خبر ندارند.

یکی از بیماران که عصر پنج‌شنبه برای ترخیص دخترش به بیمارستان دولتی مراجعه کرده بود، به دلیل همراه نداشتن دفترچه دچار مشکل شده بود و به دلیل مشکلات مالی که داشت نتوانست از مزایای این طرح استفاده کند.

ظاهراً خبر اجرای این طرح هنوز به بیمارستان‌های استان نرسید، به این دلیل که رئیس بیمارستان‌های دولتی نیز از اجرای این طرح اطلاعاتی در دست نداشتند.

پدر این بیمار که برای پرداخت هزینه درمانی دچار مشکل شده بود، با تماس مکرر با چند نفر از فامیلان توانست هزینه درمانی 209 هزار تومانی بیمارش را تهیه کند.

با توجه به اعلام رئیس دانشگاه درباره اجرایی شدن پایلوت این طرح حداقل انتظار این است که روسای بیمارستان‌ها در جریان اجرای این طرح باشند که در زمان بروز مشکل برای بیماران در ایام تعطیل بیماران دچار مشکل نشوند.

با توجه به اقدامات حمایتی که وزیر بهداشت در کشور در برنامه کاری خویش دارد، انتظار از مسئولان درمانی در استان‌ها این است که به تبع اقدامات وزارت بهداشت همکاری مناسب‌تری با مردم انجام شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴