تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۶۰۰۸۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: وقف از مختصات ویژه اسلام است که گسترش فرهنگ آن قادر به حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه است.
۰
plusresetminus
گرایش مردمی به وقف بیشتر شد/نهادها و ادارات هم بدهی‌شان را بپردازند
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام ستار علیزاده عصر چهارشنبه در نشست اعضای شورای اداری ساری و تشکیل ستاد هفته وقف این شهرستان که در سالن اجتماعات امام‌زاده عباس(س) برگزار شد، وقف را دارای ظرفیتی شگفت‌انگیز برای ترویج روح ازخودگذشتگی و نوع‎دوستی و حل کننده بسیاری از گره‌های موجود در مناسبات اجتماعی و اقتصادی جوامع دانست.

وی با اعلام اینکه تعداد وقف جدید در سال جاری تا فرا رسیدن هفته وقف به ۱۰۰ مورد می رسد، افزود: در استان مازندران ۱۶۰ هزار رقبه و ۱۳ هزار موقوفه وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: ۱۱ میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال از ۱۵ مورد وقف جدید در ساری برای اطعام دهی عزاداری سیدالشهدا(ع)، تجهیزات بیمارستان امام(ره) ساری، ساخت و ساز و تجهیزات در ۳۲ امام زاده، موزه آستانه پهنه کلای ساری و برگزاری خیمه های معرفت خوب هزینه شده است.

این مسئول گفت: به برکت فتوای تاریخی امام خمینی(ره) درباره عمل به وقف، یک نگرش جدیدی نسبت به وقف و موقوفات ایجاد شد و اکنون گرایش مردمی به وقف بیشتر شده است، نهادها و اداراتی که به اوقاف بدهکار هستند نیز این بدهی را بپردازند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴