فرمانده سپاه کربلای مازندران در گفت‌وگو با بلاغ:

یک سوم مازندران بسیجی هستند/بسیج به دنبال محرومیت زدایی است

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳
کد مطلب : ۵۸۸۳۹
فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: بیش از یک سوم جمعیت استان بسیجی هستند که این امر نسبت به استان های دیگر بی سابقه است.
۰
plusresetminus
یک سوم مازندران بسیجی هستند/بسیج به دنبال محرومیت زدایی است
سردار محمدحسین بابایی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در ساری، اظهار داشت: اگر امام(ره) بسیج مستضعفین را تشکیل نمی داد، توسعه حرکت اسلامی در چارچوب مرزهای ایران می ماند.

وی با بیان اینکه هرجا تهدیدی از سوی دشمنان اعلام شود، بسیج آماده دفاع است، افزود: دشمن سه سال قبل جنگ اقتصادی را اعلان کرد و به دنبال آن بسیج در حوزه های تبلیغی، آموزشی و فرهنگی در اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کرد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران خاطرنشان کرد: ۱۸ همایش توانمندسازی و آموزش دوره های کارآفرینی و توجیه اقتصاد مقاومتی در مجموعه بسیج مازندران برگزار شد.

بابایی با بیان اینکه آموزش دادن، همگانی کردن اقتصاد مقاومتی، گسترش کار و فرهنگ تولید هدف بسیج است، گفت: ۷۲ میلیارد تومان وام خوداشتغالی در راستای اقتصاد مقاوتی به ۸ هزار بسیجی مازندرانی داده شد.

وی با عنوان اینکه بسیج در فضای مجازی به طور جدی ورود پیدا کرده است، بیان داشت: اینترنت یکی از ابزارهای قوی و پیشرفته است که اگر درست استفاده شود، مصونیت ایجاد می کند و اگر از آن غفلت شود، موجب صدمه شدید می شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران ابراز داشت: بسیج یک کار زیربنایی را در فضای مجازی از دو سال قبل با افتتاح شبکه اطلاع رسانی بسیج «شباب» آغاز کرده است.

بابایی با بیان اینکه شباب شبکه اینترنتی داخلی است و اینترنتی پاک محسوب می شود، اذعان داشت: شباب، تمامی کارکردهای اینترنت و حتی قابلیت های بیشتری نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه شباب منحصر بفرد است و نمونه دومی هم در کشور ندارد، گفت: کسانی که به فضای شباب ورود پیدا می کنند، از تمامی امکانات یک اینترنت برخوردار می شوند.

این مسئول بیان داشت: در استان مازندران در بیش از هزار نقطه در پایگاه ها و حوزه ها، اماکنی که بسیجیان فعالیت بیشتری دارند، شبکه شباب راه اندازی شده است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، در ادامه با بیان اینکه اردوهای جهادی با هدف کمک به محرومان و پرورش روح جوانان ایجاد شده است، تصریح کرد: ۱۴۰ گروه دانشجویی در قالب ۲ هزار و ۲۰۰ بسیجی در روستاهای محروم و ۱۲۵ گروه ۲ هزار و ۲۲۱ نفره در محلات و همچنین اردوهای یک روزه برای کمک به محرومان توسط ۱۳۳۲ بسیجی در قالب گروه های ۱۷ نفره برگزار شد.

بابایی خاطرنشان کرد: اردوهای دانش آموزی که در گروه های بهسازی مدارس به روستاها اعزام شدند، ۲۱۲ مدرسه را بهسازی کردند.

وی با بیان اینکه در کشور ۲ هزار سالن ورزشی توسط بسیج ساخته شده است، افزود: در استان مارندران از اواخر سال ۹۱ تاکنون با توجه به محدودیت خرید زمین، ۱۱۰ سالن ورزشی ساخته شد که از این تعداد ۳۰ سالن ورزشی در هفته بسیج افتتاح می شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: ۲۰۰ سالن ورزشی رزمی با زیربنای ۴۲۰ متر و سالن هایی با زیربنای هزار و ۲۰۰ متری در استان احداث می شود و مدیریت سالن های ساخته شده برعهده مردم است.

این مسئول، راهیان نور را یکی از برنامه های تربیتی و ترویج ارزش های دفاع مقدس عنوان کرد و بیان داشت: از سال ۸۵ تا کنون ۴۵۰ هزار نفر بسیجی در قالب دانشجویی، دانش آموزی و محلات به راهیان نور اعزام شدند.

بابایی اذعان داشت: بسیج در حادثه برف و سیل غرب استان در سال گذشته و در سیل شرق استان ورود پیدا کرد و کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشت.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه تعداد ۱۶ نقطه در سواحل استان با همکاری دستگاه های متولی طرح "ساحل پاک" اجرا شد، خاطرنشان کرد: برنامه "پارک پاک" نیز در شهرهایی که ساحل نداشتند، ایجاد و برنامه های هنری در آن اجرا شد.

وی برنامه های هفته بسیج را بیش از ۲ هزار برنامه در استان برشمرد و گفت: برنامه ها از پنجشنبه شروع می شود.

بابایی رزمایش رزمی و فرهنگی، کوهپیمایی بسیجیان در سراسر استان، دعای ندبه دانش آموزی در مرز شلمچه، ملاقات مردمی فرماندهان و اعضای شورای نواحی در نماز جمعه با مردم، افتتاح نمایشگاه و فروشگاه اقتصاد مقاومتی، اجتماع بزرگ بسیجیان، دیدار پیشکسوتان آسایشگاه جانبازان ساری، عطرافشانی گلزار شهدا و کلنگ زنی درمانگاه هزار و ۲۰۰ متری بسیجیان در آمل و نمایشگاه کتاب را از جمله برنامه های هفته بسیج عنوان کرد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه از ۱۲ هزار یادواره در سطح کشور، ۱۲۰۰ یادواره در مازندران برگزار می شود، افزود: ۱۰ درصد یادواره شهدای کشور مختص مازندران است.

این مسئول افزود: پروژه محرومیت زدایی با اعتبار ۵/۵ میلیارد تومان به مدت سه سال در مازندران شروع شده است.

وی در پایان اذعان داشت: بیش از یک سوم جمعیت استان بسیجی هستند، که این امر نسبت به استان های دیگر بی سابقه است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴