تاریخ انتشارجمعه ۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵
کد مطلب : ۵۶۵۰۷
حمید رسایی در جلسه علنی خانه ملت در تذکری شفاهی اظهار داشت: آقای رئیس‌ جمهور می‌گوید که استیضاح فرجی دانا به خاطر فساد بورسیه‌ها بوده است، اما بعدا تنها ۳۶ مورد از ۳ هزار و ۷۰۰ مورد بورسیه، باطل اعلام می‌شود و با آبروی ۳ هزار و ۷۰۰ جوان تحصیلکرده کشور بازی می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، بر پایه خبری که فارس منتشر کرده است، وی افزود: دولت برخلاف ادعاهایش در مجلس اعلام نمی‌کند که کدام نماینده موافق استیضاح فرجی دانا، پشت بورسیه‌ها بوده است؟! وقتی مشاور فرهنگی آقای رئیس‌ جمهور یک شب قبل از رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم، به مجلس می‌گوید باج‌خواه و می‌نویسد که اگر وزیر پیشنهادی علوم رأی نیاورد، مجلس مستقل نیست و بعد آقای رئیس‌ جمهور در مجلس می‌گوید راه دولت در برخورد با مجلس ادب، اخلاق و قانون است، باید بگویم اینگونه برخورد دولت تعامل سازنده نیست، بلکه زننده است، این اعتدال نیست بلکه افراطی‌گری است.
رسایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مواضع قاطعانه و شفاف رئیس قوه قضائیه گفت: بنده از مواضع قاطعانه و شفاف آقای لاریجانی در برابر شیطنت‌های داخلی و دسیسه‌های دشمنان خارجی تشکر می‌کنم، همه ما می‌دانیم که دستگاه قضایی در حال برگزاری یکی از مهمترین دادگاه‌های جمهوری اسلامی ایران است که محک عدالت قوه قضائیه را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: دادستان کل کشور و معاون اول قوه قضائیه تاکنون چند بار اعلام کردند که دستگاه قضایی درباره برگزاری این دادگاه مهم تحت فشار است، ظاهرا در روزهای اخیر علاوه بر برخی چهره‌های خاص، از برخی دستگاه‌های دولتی هم، این فشارها به دستگاه‌ قضایی آغاز شده تا کیفر‌خواست مستند، مستدل و قطعی دستگاه قضا را زیر سوال ببرد و خنثی کند، متاسفانه وزارتخانه‌ای که وظیفه مبارزه با فساد را برعهده دارد، مدافع فساد شده است.
این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: ۱۱۰ نماینده مجلس در نامه‌ای درخواست کردند تا دادگاه علنی شود و کیفر‌خواست به صورت علنی پخش شود، دفاعیات نیز به صورت علنی پخش شود تا این فشارها خنثی شوند.
وی خاطرنشان کرد: ما این موضوع را رصد می‌کنیم و انشاءالله دستگاه قضایی همان طور که آقای آملی لاریجانی اعلام کرده، تحت تأثیر این فشارها قرار نمی‌گیرد و همان طور که برای امیرمنصور آریا در پرونده ۳ هزار میلیاردی، حکمی صادر کرد که مردم به دستگاه قضا اعتماد کردند، در این پرونده نیز که مربوط به یک آقا‌زاده است حکم قاطعانه‌ای توسط دستگاه قضایی صادر می‌شود تا افکار عمومی این اعتماد خودشان را حفظ کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴