تاریخ انتشارجمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۸۳۹۷۶
نماینده نور و محمودآباد گفت: در هیچ جای قانون نیامده که کشاورز حق دیوار کشیدن دور زمین خود را ندارد ولی دیده می شود در احکام تخریب، دیوارهای دور اراضی کشاورزی نیز خراب می شود که این امر گله مندی مردم مبنی بر تحمیل خسارات مالی را به همراه دارد.
۰
plusresetminus
به گزارش خبرنگار بلاغ از محمودآباد، عبدالوحید فیاضی در جلسه شورای اداری این شهرستان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی امانت پروردگار متعال است که انبیا آن را به دوش کشیده و امروز توسط فقیهی که بی‌شباهت با معصومین نبود یک جریان جدید اسلام انقلابی به نام جمهوری اسلامی را بنا کرد.

وی افزود: مدیران، کارگزاران و حاکمان نظام باید بیشتر از دیگران دلسوز انقلاب باشند و برای بقای این نظام و حکومت اسلامی تلاش کنند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر انقلاب اسلامی نبود، هیچ‌کدام از ما مدیران نظام نبودیم و این مملکت کماکان در دست طاغوتیان و دست نشانده های بیگانگان بود و ما باید برای حراست از انقلاب اسلامی گام برداریم نه اینکه به فکر منصب سیاسی خود باشیم.

این نماینده شرایطی از جمله تحریم و توطئه نفتی را بازی های سیاسی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در شرایطی مدیریت می‌کنیم که کار سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم و باید مدیریت در شرایط بحران را تجربه کنیم.

وی همدلی و تعامل میان مسئولان و مردم را راهگشا و مهم دانست و گفت: مدیران باید با مردم و پرسنل زیرمجموعه خود مدارا کنند، چون رضایت مندی مردم از مسئولان در گرو رضایت مندی کارکنان یک مجموعه از مدیران‎شان است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تقویت مدیران شهرستانی توسط مدیران استانی یک مقوله بسیار مهم است و اگر مدیری ضعیف عمل می‎کند جای هیچ‎گونه ملاخظه‎ای وجود ندارد و در هر شرایطی باید برکنار شود.

فیاضی بیان کرد: بودجه استانی باید با عدالت میان شهرهای استان توزیع شود، هرچند که این توزیع ناعادلانه در سطح ملی نیز دیده می شود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در رابطه با حل موضوع امامزاده قاسم (ع) محمودآباد گفت: مشکلات امامزاده قاسم(ع) محمودآباد شبیه به مشکل امام زاده یحیی (ع) ساری است اما ما شاهد این بودیم مشکل امام زاده یحیی (ع) در کمترین زمان ممکن حل شد اما امام زاده قاسم (ع) محمودآباد همچون گذشته هنوز با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند.

فیاضی کشاورزی مازندران را در حال نابودی عنوان کرد و یادآور شد: تخریب و صدور حکم قلع و قمع راه حل مناسبی برای رونق بخشیدن به موضوع کشاورزی در مازندران نیست بلکه باید یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و عدم واردات بی‌رویه برنج را مورد توجه قرار داد.

وی درباره واردات برنج گفت: واردات از ۴۰ درصد به ۲۰ درصد رسیده است اما با وجود کمبود آب زراعی نباید انتظار رونق کشاورزی را داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: به عنوان مثال کشاورزی که زمین زیر کشت آن در حدود یک میلیارد تومان ارزش دارد در یک سال تنها ۱۰ میلیون تومان از کار کشاورزی کسب درآمد می کند پس نباید انتظار داشت که انگیزه ای برای ادامه کار کشاورزی و رونق در این بخش را شاهد باشیم.

فیاضی ادامه داد: در هیچ جای قانون نیامده که کشاورز حق دیوار کشیدن دور زمین خود را ندارد ولی دیده می‌شود در احکام تخریب، دیوارهای دور اراضی کشاورزی نیز خراب می شود که این امر گله‌مندی مردم مبنی بر تحمیل خسارات مالی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه جلوی تخریب ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی در محمودآباد گرفته نمی‌شود اما اجازه ساخت در زمین ۲۰۰ متر مربعی برای فرزند کشاورز داده نمی‌شود، تصریح کرد: این ظلم به کشاورزی است که لایحه، دفاع و قلم‌زدن را نمی‌داند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تحقق ساخت سد لاستیکی سرخ‌رود اظهار کرد: استاندار مازندران این پروژه را مدنظر قرار دهد و اگر این کار انجام شود آب زراعی تأمین می‌شود و آن وقت می‌توانیم به کشاورز بگوییم زمین خود را نفروشد.

وی ترافیک شرق و غرب مازندران را نگران‌کننده تلقی کرد و افزود: اجرای همزمان کنارگذر غربی و شرقی و کمربندی حاصل عدم مطالعه مناسب بود اما باید به موضوع کنارگذر توجه جدی شود.

فیاضی بیان کرد: با وزیران نفت و راه و شهرسازی مذاکره مناسبی صورت گرفته است تا با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال پل روگذر کنارگذر غربی احداث شود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی جدی استاندار و مدیران مرتبط استانی در موضوع مسکن مهر محمودآباد و سرخ‌رود شد و خاطرنشان کرد: استفاده غیربومی‌ها و کارکنان ادارات استانی از مسکن مهر شهرستان با توجه به نادیده‌گرفتن حق افراد واجد‌ شرایط بومی باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به وعده وزیر نیرو در تخصیص اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریالی برای احداث نیروگاه برق محمودآباد افزود: این موضوع با‌ اهمیت باید با ورود جدی استاندار و وزیر نیرو و همدلی تمامی مدیران استانی اجرایی شود.

فیاضی ادامه داد: نباید فرصت را از دست داد، چراکه تحول در حوزه انرژی با احداث پروژه نیروگاه محمودآباد محقق می‌شود و پیشنهاد می‌کنیم که در سفر استانی رئیس جمهور به مازندران این پروژه با حضور رئیس جمهور و یا معاون اول وی کلنگ‌زنی شود.

وی در پایان با بیان اینکه دو پروژه نیروگاه و فرودگاه دو منظوره نیروی هوایی محمودآباد برای همیشه شهرستان کافی است، گفت: تخریب ساختمان‌های غیرمجاز در مسیر فرودگاه باید براساس حکم دادستانی انجام شود و این فرودگاه با توجه به دارا بودن زیرساخت مناسب، توسعه یابد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴