تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۷۵۶۷۸
۰
plusresetminus
بلاغ، بزرگ‌ترین اجتماع تاریخ بشری با محوریت ثارالله در اربعین 1436 کربلا، به عنوان اسطوره ترین حماسه مذهبی، حاوی پیام های فراوانی است که اندیشمندان و جامعه‌شناسان و همه صاحب‌نظران را به واکاوی و الهام گیری از آن فرا می خواند.

واقعه‌ی بی نظیراجتماع عاشقانه بیش از 20 میلیون مسلمان، که به صورت خودجوش از 60کشور جهان با هر وسیله و زحمتی خود را به کربلای حسینی رساندند، در میان شگفتی حتی دشمنان اسلام و رسانه‌های معاند آنان، باید دنیای اسلام را برای بهره‌برداری جهانی از این رخداد بی‌سابقه به تفکر، تأمل و برنامه‌ریزی های شایسته وا بدارد.

در کنار ده‌ها پیام راهبردی و بصیرت‌آفرین، علل جوشش مردمی جهان اسلام و تأثیر رو به تزاید مظلومیت اباعبدالله الحسین(ع) بر وجدان‌های پاک آزادگان جهان، مانور قدرت محبان آل‌الله در اربعین امسال چند پیام آشکار برای سلطه‌گران و امریکائیان صهیونیست‌زده دارد، که در خور توجه است:

1- خاندان و فرزندان معصوم پیامبر رحمت محمد مصطفی(ص) دارای چنان ظرفیت بی‌پایانی در بسیج انسان‌ها و فطرت‌های پاک تاریخ است که نمونه آن را در اربعین کربلا می‌توان مشاهده کرد.

2- مرجعیت دینی شیعه چنان جاذبه‌ای در وحدت‌بخشی به جهان اسلام دارد که یک اشاره قادر به ایجاد تلاطمی مردمی است که برای همه قدرتها و ریشه‌کنی ظلم و فسادشان در جهان، تهدیدی جدی است.

3- در مقابل اقیانوس مواج انسان‌های پاک‌باز و جان‌نثار، ریزه سنگ‌هایی همچون دولت‌های مرتجع و شکمباره عربی و جنایت پیشگان وهابیت و داعش، هیچ جایگاهی نداشته و اساساً عددی نبوده و به حساب نمی آیند.

4- تکیه بینش اهلبیتی به مردم و تاثیرپذیری عموم مسلمانان از قدسیت اهلبیت علیهم السلام، از اصالت عملی و عینی برخوردار است، آن چنان که در همایش جهانی اربعین کربلای 1436 به چشم آمد.

5- مدیریت کلان رهبری جهان اسلام از سوی رهبر معظم انقلاب به گونه ای است که در عین درگیری بزرگ با استکبار در اغلب کشورهای اسلامی به ویژه عراق، قدرت نظارت مؤثر در مدیریت صحنه ای چنین همایش مردمی و جهانی را برخوردار است.

6- تأمین امنیت بیش از 20 میلیون زائر با نظارت عالیه و عملیاتی ایران اسلامی، نمونه‌ای تازه و گویا از اقتدار امنیتی کشورمان است و عظمت این توانمندی را در شرایطی می‌توان پی برد که بالاترین حجم تحرک‌های تروریستی برای ایجاد چالش‌های امنیتی و کشتار زائران و گرفتن زهر چشم برای سال‌های بعد به اوج خود رسیده بود و حتی یک مورد از این دنیای طرح‌های تروریستی هم نتوانست به مورد اجرا گذارده شود.

و بالاخره، اربعین تاریخی 1436 کربلا، نمایشی از قدرت ذاتی جمهوری اسلامی ایران بود که هماوردی با آن، برای هیچ قدرت شیطانی امکان پذیر نیست و انشاءالله باید دستاوردهای این حرکت پرمعنای حماسی را در آینده نزدیک شاهد بود که این هنوز از نتایج صبح سحر شهیدان شاهدمان است،الحمدلله علی جمیع نعمه.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
بدترین حالت ممکن همین مصادره کردن پیاده روی اربعین به اسم ایرانه..
feedback
دوستی از شهر مقدس قم
سلام
از تحلیل مناسب و متفکرانه شما استفاده بردیم.
موفق باشید.
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲