تاریخ انتشارجمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۷۵۹۹۳
در پنجمین همایش خورشید ولایت در ایرانشهر, مستند '۲۳۷ روز' با موضوع بازخوانی دوران تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر اکران و از تمبر یادبود واقعه تبعید ایشان نیز رونمایی شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، پنحمین همایش خورشید ولایت امروز با حضور مسئولان استانی و جمع زیادی از مردم ایرانشهر در مصلی این شهرستان با شکوه خاصی برگزار شد.

مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار داشت: 28 آذر ماه در استان سیستان و بلوچستان یادآور یک رویداد مهم در تاریخی انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام عباس دانشی افزود: مقام معظم رهبری در سال 1356, به دلیل اینکه یکی از یاران صدیق و وفادار حضرت امام خمینی (ره) و از پیشگامان نهضت اسلامی ملت ایران بود به دنبال دستگیری های متوالی از سوی رژیم ستمشاهی به شهرستان ایرانشهر تبعید شد.

وی بیان کرد: این رویداد مبارکی است که بعد از سال ها باید به آن بپردازیم اما چون مقدمه و سرآغاز برای یک پیوند عاطفی و ارزشمند بین مردم شهرستان ایرانشهر و مقام معظم رهبری در مدت 237 روز تبعید ایشان به این شهرستان است, ما شاهد توجه و عنایت ایشان به مردم شهرستان ایرانشهر و متقابلا مردم منطقه نسبت به ایشان بوده ایم.

مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان عنوان کرد: مردم ولایتمدار ایرانشهر به خوبی بخ یاد دارند سیلی را که در آن سال اتفاق افتاد و این روحانی تبعیدی را در راس امداد رسانی به سیل زدگان مشاهده کردند، لذا از همان زمان احساسات عاطفی بین ایشان و مردم شکل گرفت که می تواند به عنوان یک رویداد تاریخی مورد توجه ما قرار گیرد.

دانشی با اشاره به اینکه 4 سال پیش همایش خورشید ولایت در شهرستان ایرانشهر برگزار شد, افزود: امسال نیز شاهد برگزاری پنجمین همایش "خورشید ولایت" در این منطقه هستیم.

وی هدف از برگزاری این همایش را پیوند و تحکیم مناسباتی که بین مردم و امام خامنه ای وجود دارد, عنوان و تصریح کرد: امام خامنه‌ای در شهرستان های دیگر نیز تبعید بودند اما در شهرستان ایرانشهر بیتی که در آن اقامت کرده بودند وجود دارد.

در این همایش, اکران مستند 237 روز این رویداد تاریخی صورت پذیرفت همچنین از تمبر یاد بود این واقعه تاریخی نیز رونمایی شد.

از دیگر برنامه های این همایش, رونمایی از پوستر فراخوان همایش پژوهشی ولایت است که توسط دانشگاه ولایت شهرستان ایرانشهر انجام شده است.

این همایش امروز در مصلای نماز جمعه شهرستان ایرانشهر با حضور علما، خانواده معظم شهدا، معتمدان، ریش سفیدان، دانشگاهیان، مدیران و مسئولان شهرستانی برگزار شد./ع
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴