تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۹
کد مطلب : ۸۳۷۲۳
دستگاه قضا باید به شکلی عمل کند تا از این پس، فرزندان همه مسئولان از یاد نبرند که نباید در سایه نام پدران‌شان تخلف کنند و جرم مرتکب شوند و همه ما به عنوان پدران مسئول نیز بدانیم که اگر فرزندان‎مان تخلف و جرمی مرتکب شدند، هر چقدر هم گردن کلفت باشیم، در برابر قانون نمی‎توانیم مقاومت کنیم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، بعد از قرائت جوابیه مهدی هاشمی درباره نطق دو هفته قبل حمید رسایی در جلسه امروز مجلس، وقتی باهنر اجازه تذكر به رسایی نداد، وی با صدای بلند گفت: خدا را شکر که گربه زاهد شده، خانواده‎ای كه علیه رهبری فتنه كرده و هوادارنش را به خیابان ریخته بود، امروز با استناد به سخنان همان رهبری که علیه او فتنه کردند، جوابیه می‎دهد.

رسایی با صدای بلند گفت: والله اگر فرزند یک كارگر، فرزند یک كشاورز، فرزند یک كارمند یا راننده تاكسی جوابیه می‌داد، اجازه پیدا نمی‎كرد از پشت این تریبون قرائت شود ولی این متخلف فتنه‌گر چون اسم پدرش اكبر است، اجازه دارد برخلاف قانون و آئین‎نامه به نطق قانونی یک نماینده جواب بدهد و این جوابیه قرائت هم می‎شود، در حالی افراد مختلفی جوابیه می‎دهند ولی متن آنها قرائت نمی‎شود!

طبق آئین‎نامه داخلی مجلس در صورتی که نماینده‎ای نسبت ناروایی به کسی دهد، او می‎تواند دو برابر متن نماینده، جوابیه ارسال کند.

اعتراض رسایی به این بود که در نطقش نسبت ناروایی به مهدی هاشمی نداده بلکه متن اظهارات فرزند هاشمی که صوت آن در فضای مجازی منتشر شده را قرائت کرده است.

علاوه بر این رسایی معتقد بود، متن قرائت شده بیش از دو برابر متن نطق رسایی درباره مهدی هاشمی بوده است.

رسایی در نطق خود گفته بود:

آقای روحانی تاکنون چندبار از کاسبی عده‎ای با تحریم‎ها سخن گفته‎اند اما هرگز حاضر به اعلام اسامی این کاسب‎ها نشده‎اند، چرا؟

آیا دلیل آن به اسنادی که اخیراً یکی از دوستان مهدی هاشمی منتشر کرده برنمی گردد؟

براساس این اسناد، مهدی هاشمی از سال 89 برای تشدید تحریم‌ها به دنبال ارتباط با وزارت خزانه‌داری آمریکا بوده است، به طوری که یکی از اعضای اتاق فکر واشنگتن گفته بود: مهدی هاشمی اطلاعاتی را به دولت اوباما جهت تحریم دولت احمدی‌نژاد داده است.

مهدی هاشمی وقتی به انگلیس پناه برده بود، در یکی از گفت‎وگوهای تلفنی خود که صوت توسط دوستانش در پی یک اختلاف داخلی در فضای مجازی منتشر شد، می‎گوید: «این اشتباه را شما در دوم خرداد کردید و آقای هاشمی را از خاتمی جدا کردید ... همان دوم خرداد که اصلاح‎طلب‎ها به ما فحش دادند، ما گفتیم هدف‎مان مشترک است و دعوا راه نینداختیم ... هنوز هم معتقدیم باید به رهبری فشار آورد، این هزینه‎اش از همه چیز کمتر است ... حرف‎هایی که ماها می‎زنیم، حرف‎هایی که بابای من زد، از همه حرف‎های آقایون (اصلاح‎طلب) تندتر بوده است! ما تقسیم کار کرده‎ایم هر کسی کار خودش رو می‎کند. بابا کار خودش رو می کند ... دعوای من با بابا اینست که ما باید تهاجمی‎تر بشویم با اینها … آقای هاشمی باید فتیله را بکشد بالا، ماها هیچ امتیاز عملی الان نمی‌توانیم از رهبری بگیریم و نظام هیچ امتیازی الان به ما نمی‎دهد.»

آیا در دادگاه مهدی هاشمی به این اقاریر مهم مهدی هاشمی رسیدگی شده؟ بعید به نظر می‎رسد. چرا باید فرزند یک گارگر، فرزند یک کشاورز، یک طلبه، یک کارمند، یک معلم، یک راننده تاکسی و توده‎های عمومی مردم اگر تخلفی کنند، به سریع‎ترین زمان ممکن و با جدیت رسیدگی شود ولی در خصوص فرزندان برخی مسئولان تا این حد مماشات شود؟ مردم منتظر رأی دادگاه مهدی هاشمی هستند تا عدالت در دستگاه قضا را محک بزنند.

آقای مقیسه، قاضی پرونده مهدی هاشمی در همین دادگاه انقلاب برای انتشار کامنت‎های ذیل یک خبر، برای دانشجوی بسیجی و مدیر یک سایت، حکم سه سال حبس تعزیری را صادر کرده است.

با مشاهده چنین احکامی، مردم با مقایسه جرائم و تخلفات مهدی هاشمی و جرائم یک دانشجو، با خود خواهند گفت که این قاضی حتماً جونیور را حداقل به 30 سال زندان محکوم خواهد کرد.

مردم وقتی جرائم مهدی هاشمی را با فاضل خداداد و امیرمنصور آریا مقایسه می‌کنند، حداقل انتظار حکم مشابه آنها را در مورد مهدی هاشمی دارند.

دستگاه قضا باید به شکلی عمل کند تا از این پس، فرزندان همه مسئولان از یاد نبرند که نباید در سایه نام پدران‌شان تخلف کنند و جرم مرتکب شوند و همه ما به عنوان پدران مسئول نیز بدانیم که اگر فرزندان‎مان تخلف و جرمی مرتکب شدند، هر چقدر هم گردن کلفت باشیم، در برابر قانون نمی‎توانیم مقاومت کنیم.

اگر اینگونه عمل کردیم آن وقت، کارگر، کارمند، کشاورز، معلم، کوچک و بزرگ با تمام وجود اصل 19 قانون اساسی را حس می‎کنند که بر اساس اعلام می‎شود كه هیچ نژادی بر نژادی دیگر برتری ندارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
آذربایجان
قدرت هرکشوری باقانون واجرای قانون درمورد هرکسی که باشد هست .بطوری که مقام معظم رهبری فرمودند هرکس باید قانونمند باشد. وبه قانون احترام بگذارد ومسولان نیز انرا اجرا کننداگر هرکس به این کشوروبه اینده این مملکت دلش می سوزد باید به دنبال عدالت باشدوان را اجرا کندواین شخص هرکس که باشد مهم نیست البته راههای دیگری نیز برای ازبین بردن این گونه افراد متخلف وجود دارد.ولی این قوه قضائیه است که باید این مسئله را دنبال کند تا قدرت حکومت ومسولان قضائی اشکار باشد وهمه مردم به قوه قضائیه اطمینان داشته باشند.
feedback
بی غرض
پشتم گرمه ...من نوه ی عمویادگارم ...پشتم گرم......ه