تاریخ انتشارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۸۴۰۷۴
پنجمین همایش نویسندگان رامسری با رونمایی از دو کتاب « فرهنگ زبان زدهای رامسر» و « شعرها و ترانه های محلی رامسر» در سالن آمفی تئاتر هتل رامسر برگزار شد.
۱
plusresetminus
به گزارش بلاغ،در این همایش فرهیختگان و نویسندگان مطرح کشوری و مسئولین دولتی و نهادها به سخنرانی پرداختند و ضمن توجه و اهمیت به فرهنگ و میراث چندین ساله رامسر و دیگر مناطق ایران خاطر نشان کردند: بایستی این فرهنگ ها و گویش ها از نیاکان ما گرفته و ثبت شود تا آیندگان ما بدانند که چه هویتی و چه تاریخی دارند. 

همچنین در این مراسم از دو کتاب « فرهنگ زبان زدهای رامسر» و « شعرها و ترانه های محلی رامسر» رونمایی شد.

کتاب فرهنگ زبان زدهای رامسر (سخت سر ) یا همان ضرب المثل های رامسری  در سه جلد کاری است از استاد حسن رحیمیان که توسط انتشارات معین منتشر شده است.

جلد اول این کتاب در سال ۱۳۸۳، در ۹۱۰ صفحه، به قیمت ۶۰۰۰ تومان، شامل ۴۶۶۳  زبانزد رامسری و جلد دوم درسال ۱۳۸۸، در ۳۹۲ صفحه، به قیمت ۶۰۰۰ تومان، با گفتاری از دکتر میرجلال الدین کزازی، شامل ۱۷۰۰ زبانزد رامسری و جلد سوم کتاب در سال ۱۳۹۳، در۳۵۰صفحه، به قیمت ۱۷۰۰۰ تومان، شامل ۱۷۰۰ زبانزد رامسری به چاپ رسید.

این فرهنگ ارزشمند هر سه جلد به گویش گیلکی رامسری و با آوانویسی و کاربرد آن و به ترتیب حرف الفبا می باشد.

کتاب شعرها و ترانه های محلی رامسر کاری است از استاد سید نورالدین اکرامی در سال  ۱۳۹۳، و در ۳۸۶ صفحه، به قیمت ۲۵۰۰۰ تومان همراه با یک cd، در ۵ فصل، شامل دو بیتی ها، عاشقانه ها، تصنیف ها، امیری و شعرهای محلی گیلکی رامسر با آوا نویسی است که توسط انتشارات معین منتشر شده است.
 
مهمان وِزه این مراسم لیما صالح رامسری  یکی از چهره های تاثیر گذار فرهنگی  رامسر است که صاحب و مدیر یکی از موسسات بزرگ و نامدار نشر کشور یعنی انتشارات معین است.
وی خدمات ارزنده فراوانی را در حوزه چاپ و نشر کتاب داشته اند و عشق و علاقه ایشان به رامسر و ثبت و ضبط فرهنگ و میراث معنوی رامسر مثال زدنی و ستودنی است./ع
IMG_2865 IMG_2877 IMG_2884 IMG_2885 IMG_2895 IMG_2900 IMG_2906 IMG_2912 IMG_2921 IMG_2926 IMG_2933 IMG_2969 IMG_2973 IMG_2984 IMG_3010 IMG_3018 IMG_3023 IMG_3034 IMG_3038 IMG_3039 IMG_3040 IMG_3053 IMG_3062
منبع : نیمه پر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴