رئیس‌جمهور در جلسه رأی اعتماد به گزینه پیشنهادی وزارت علوم در صحن علنی مجلس گفت: فرهادی فردی انقلابی، مؤمن، معتدل و معتقد به تحول در دانشگاه است، وی معتقد است دانشگاه از کمیت به کیفیت برسد زیرا دانشگاه ما باید دانشگاه علم و آگاهی به سیاست باشد نه سکویی برای جناح‌های سیاسی.
۰
plusresetminus
بلاغ- جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه)‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

وکلای ملت در نشست علنی امروز پارلمان صلاحیت و برنامه‌های پیشنهادی محمد فرهادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

حسن روحانی رئیس‌جمهور چهارشنبه هفته گذشته ۲۸ آبان‌ ماه در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی «محمد فرهادی» را به عنوان پنجمین وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی سکّان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به منظور کسب رأی اعتماد به خانه ملت معرفی کرد.

براساس این گزارش، روحانی پیش از این «میلی‌منفرد»، «رضا فرجی‌دانا»، «نیلی‌احمدآبادی» و «دانش‌آشتیانی» را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرده بود که میلی‌منفرد نتوانست از پارلمان رأی اعتماد بگیرد، اما فرجی‌دانا توانست از فیلتر رأی اعتماد بگذرد.

چند ماهی بیش، از عمر وزارت فرجی‌دانا نگذشته بود که وکلای ملت به دلیل انتصابات آقای وزیر و نیز عملکرد نادرست وی در این وزارتخانه حساس و کلیدی، طرح استیضاح فرجی‌دانا را تقدیم هیأت رئیسه مجلس کردند.

طرح مذکور نیز پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان بین دولت و مجلس، بالاخره در دستور کار پارلمان قرار گرفت و فرجی‌دانا موفق نشد مجدداً رأی اعتماد خانه ملتی‌ها را کسب کند.

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، حسن روحانی رئیس‌‌جمهور یک ساعت فرصت دارد از محمد فرهادی در صحن علنی دفاع کند.

سپس ۲ نفر از نمایندگان به عنوان مخالف و ۲ نفر به عنوان موافق وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق، هر کدام حداکثر ۱۵ دقیقه فرصت سخنرانی دارند، البته هر نماینده مخالف یا موافق می‌تواند تمام یا بخشی از وقت خود را به نماینده دیگری بدهد.

پس از اتمام سخنرانی مخالفان و موافقان برنامه‌های وزیر پیشنهادی، خود وزیر پیشنهادی علوم پشت تریبون قرار می‌گیرد و حداکثر ۳۰ دقیقه فرصت دارد ضمن تشریح بیوگرافی و سوابق خود، برنامه‌هایش را ارائه دهد.

در پایان هم رئیس مجلس صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را به رأی وکلای ملت می‌گذارد.

کل زمان بررسی صلاحیت محمد فرهادی ۱۵۰ دقیقه معادل ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه است، البته ممکن است برخی مخالفان از ایراد سخنرانی انصراف دهند که در این صورت موافق هم صحبت نمی‌کند و در نتیجه از این زمان کاسته می‌شود.

* روحانی وارد مجلس شد

حسن روحانی رئیس‌جمهور دقایقی قبل برای دفاع از محمد فرهادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس هنگام ورود رئیس‌‌جمهور به پارلمان، به استقبال وی رفت.

علی لاریجانی رئیس مجلس هنگام ورود روحانی به صحن علنی به وی خوش‌آمد گفت.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور، محمود علوی وزیر اطلاعات، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت و درمان، نجفی سرپرست وزارت علوم، فانی وزیر آموزش و پرورش، کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی و نیروهای مسلح، حسین فریدون دستیار ارشد رئیس‌جمهور و نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور روحانی را هنگام ورود به صحن علنی مجلس مشایعت می‌کردند.

روحانی: فرهادی فردی انقلابی، مومن، معتدل و معتقد به تحول در دانشگاه است/ دموکراسی ویژه‌ای در ایران داریم که در دنیا بی‌نظیر است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز(چهارشنبه) در صحن علنی مجلس در دفاع از فرهادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری با گرامیداشت روح شهیدان مجلس به ویژه شهید مدرس گفت: مجلس شورای اسلامی از آغاز پیروزی انقلاب تا امروز در ادوار مختلف بار سنگینی را در زمینه قانون‌گذاری، نظارت، دموکراسی، پیگیری برای اجرای قانون، تصویب لوایح مهم و سرنوشت‌ساز و طرح‌های بسیار مهم، قوانین مربوط به برنامه پنج‌ساله، بودجه سالانه و همچنین رأی اعتماد به وزرا در ادوار مختلف چه این رأی اعتماد را بر عهده داشته است که پیوند مبارکی را بین مجلس و دولت به وجود آورد.

وی ادامه داد: وزرا تنها از حمایت دولت برخوردار نیستند وزیر هنگامی که وارد وزارتخانه می‌شود که رأی نمایندگان و رأی مثبت آنان را به همراه دارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه امور و کارها شامل حراست از مرزهای کشور بر دوش مجلس شورای اسلامی است اظهار داشت: شما می‌دانید که هر گونه اقدامی با رأی مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد و مقاوله‌نامه‌ها،‌قراردادها و تأیید همه مسائل مهمی که به عنوان قرارداد بین ایران و کشورهای مختلف و حتی دادن وام‌ها بر دوش مجلس شورای اسلامی است که اگر فرصت بود به آن اشاره می‌کردم.

روحانی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از دوره اول خود تا امروز رسالت و وظیفه مهمی را در برابر ملت ایران ایفا کرده است، خاطرنشان کرد: امیدوارم این مسیر تا پایان ادامه داشته باشد و منجر به حرکت کشور در مسیر قانون و مردم‌سالاری دینی شود.

روحانی در ادامه تصریح کرد: این مجلس هم همان مسیری را تا پایان ادامه خواهد داد که ثمره هدایت مجالس در مسیر قانون، در مسیر مقررات کشوری، در مسیر مردم‌سالاری دینی، استحکام قوای سه‌گانه تحت هدایت رهبری و در نهایت ساختن قدرت بزرگ ملی در برابر رقبا یا دشمنان است.

وی با بیان اینکه امروز برای پنجمین بار خدمت نمایندگان مجلس می‌رسم تا وزیر پیشنهادی را برای وزارتخانه مهم علوم خدمت نمایندگان معرفی کنم، گفت: از همه کاندیدای سابق و وزرای پیشنهادی سابق که قبول زحمت کردند و به مجلس آمدند و توانستند رای ۷۰ یا ۷۹ نماینده رادر کنار خود داشته باشند اما همچنین نتوانستند رای اکثریت نمایندگان را کسب کنند تشکر می‌کنم که برای رضای خدا خود را آماده کردند.

رئیس‌جمهور در ادامه تصریح کرد:‌البته سخت است که به مجلس بیایند و پشت تریبون سخن بگویند. گاهی برای خود و خانواده آنها مشکلاتی ایجاد می‌کنند اما آنان برای انجام وظیفه آمدند و من از آنان سپاسگزاری می‌کنم و امیدوارم در مسئولیت‌های دیگر ادای وظیفه کنند.

روحانی در خصوص فرهادی گزینه پیشنهادی وزارت علوم گفت:‌همه شما نمایندگان شاید به اندازه خود من یا بیشتر آقای فرهادی را می‌شناسید که وی امروز به عنوان وزیر جدید برای وازتخانه مهم علوم معرفی شده است. فرهادی هم در زمینه وزارت علوم و هم در زمینه بهداشت، درمان و پزشکی دارای سابقه است.

وی در ادامه تصریح کرد: البته این صحبت را باید بکنم که رسانه‌ها و سایت‌ها رای نیاوردن وزرا را به مسائلی منتسب نکنند که نتیجه آن اهانت به مجلس یا نمایندگان مجلس باشد. ما یک دموکراسی ویژه‌ای در ایران داریم. دموکراسی غیرحزبی که در دنیا کمتر تجربه شده است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد:‌ اگر دموکراسی ما حزبی بود، دو یا چند حزب داشتیم و اقلیت و اکثریتی وجود داشت و یا اینکه دولت و مجلس از یک حزب بودند و یک مقدار کار در تعامل سیاسی آسانتر بود اما حال قانون اساسی ما این شیوه را برگزیده و ما در طول این مدت همین راه را ادامه دادیم.

روحانی با بیان اینکه دموکراسی موجود در کشور امتیازات و مشکلات خاص خود را دارد،‌گفت:‌ البته این گونه نیست که ما برای بهبود اوضاع فکر نکنیم و نیندیشیم تا بتوانیم راه بهتری پیدا کنیم، دموکراسی در آنجا که نظرات نهادهای قانونی با افکار عمومی منطبق است کار سخت پیش نمی‌رود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما مشاهده می‌کنیم در سال‌های مختلف و در انتخابات گوناگون افکار عمومی مردم ایستا نیست و در نقطه ۵ سال گذشته نمی‌ایستد. افکار عمومی مانند نهر زلال و روان است و حرکت جوهری که ملاصدرا از آن گفته در افکار عمومی خیلی سریع‌تر و بیشتر وجود دارد. افکار عمومی تغییر می‌کند و ما همواره باید با فکر مردم و در کنار افکار مردم باشیم.

رئیس‌جمهور در رابطه با خصوصیات گزینه پیشنهادی وزارت علوم گفت: فرهادی فردی انقلابی، مومن، معتدل و معتقد به تحول در دانشگاه است، وی معتقد است که دانشگاه از کمیت به کیفیت برسد زیرا دانشگاه ما باید دانشگاه علم و آگاهی به سیاست باشد نه سکویی برای جناح‌های سیاسی.

وی افزود: فرهادی معتقد است که دانشگاه باید آرام و مرکز علم باشد، دانشگاه باید با مشکلات جامعه توام باشد و اگر مشکلاتی در هر زمینه‌ای وجود دارد دانشگاه باید به کمک بیاید.

روحانی خاطرنشان کرد: ما تنها اقتصاد دانش‌بنیان نمی‌خواهیم بلکه سیاست، فرهنگ، تعامل مجلس و دولت و حرکت قوای سه‌گانه نیز باید دانش‌بنیان باشد، آنچه در اختیار داریم در کنار وحی که بالاترین مسیر هدایت ما است عقل و علم است و اینها در کنار هم می‌تواند ما را به مقصد نهایی برساند تا به نقطه‌ای برسیم که ایران مرجع علم منطقه و جهان اسلام باشد.

رئیس‌جمهور اظهار امیدواری کرد که نمایندگان با شناختی که از فرهادی دارند و با سابقه‌ای که وی در مقاطع حساس در وزارت علوم و بهداشت داشته است با رای قاطع از این وزارتخانه گره بازکنند تا وزیر انجام مسئولیت کرده و دانشگاه نشاط خود را بازیابد.

وی گفت: این ایام که ایام بسیج و نیروی دریایی است را تبریک می‌گویم، امام راحل در پنجم آذرماه سال ۵۸ در یک سخنرانی فرمودند ما به یک ارتش ۲۰ میلیونی نیاز داریم و حتی اینگونه تعبیر کردند که جوانان ما باید آموزش ببینند نه اینکه استفاده از تفنگ را هم بلد نباشند، امام(ره) فرمودند ما ۲۰ میلیون تفنگدار لازم داریم و ارتش ۲۰ میلیونی کلید خورد و در جنگ تحمیلی نیز نقش بزرگی را ایفا کرد که امروز هم نقش بزرگی بر دوش دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نیروی دریایی هم در همان ماه‌های اولیه موفقیت‌های بزرگی را به دست آورد و پس از آذر سال ۵۹ نیروی دریایی عراق در خور عبدالله حبس شد و کار ناوچه پیکان و رشادت نیروی دریایی از یاد ملت ایران نمی‌رود

مخالف/مطهری: گفتمان اصولگرایی به خطر افتاده است

نماینده تهران با بیان اینکه گفتمان اصولگرایی به خطر افتاده است، گفت: علت مخالفت من با وزیر پیشنهادی علوم، موافقت فضای عمومی مجلس با وی است، در حالی که دو وزیر پیشنهادی قبلی قوی‌تر بودند و با معیار فعالیت در فتنه، از سوی مجلس رد شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس (۵ آذر ماه ۹۳) و در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم با اشاره به علت مخالفت خود با محمد فرهادی اظهار داشت: علت مخالفت من این است که احساس کردم فضای مجلس در مجموع موافق وزیر پیشنهادی است، در حالی که افراد قوی‌تری از آقای فرهادی با معیار درست مجلس که همراهی با فتنه خط قرمز ماست از سوی مجلس رد شدند، بنابراین احساس می‌کنم گفتمان اصولگرایی به خطر افتاده و لازم است که از آن دفاع کنم.

وی افزود: می‌خواهم با منطق اکثریت مجلس در مسئله وزارت علوم صحبت کنم و به عبارت دیگر می‌خواهم از حیثیت و اعتبار مجلس دفاع کنم اگر مجلس آسیب ببیند کل نظام آسیب می‌بیند، مجلس در جریان وزیر سابق علوم (فرجی‌ دانا) و در جریان رأی اعتماد به دو وزیر پیشنهادی قبلی مهم‌ترین معیار و ملاک خود را در عدم همراهی با فتنه ۸۸ اعلام کرد و گفت فتنه خط قرمز ماست، نامه‌نگاری یا تحصن مبنی بر تظلم و دادخواهی را به معنی فتنه‌گری اعلام کرد و گفت ما به چنین کسی رأی اعتماد نمی‌دهیم.

نماینده تهران اضافه کرد: نیلی احمدآبادی را به جرم امضای تظلم ۸۸ و به دلیل قضیه حمله عده‌ای به دانشکده فنی دانشگاه تهران، ضرب و شتم و بازداشت و دانشجویان را فتنه‌گر نامیدیم و به او رأی اعتماد ندادیم، آقای دانش آشتیانی را هم به جرم امضای یک نامه انتقادی در جریان حوادث سال ۸۸ فتنه‌گر نامیدیم و هر چه گفت اطلاعی از آن نامه ندارم و نام من را بی‌خبر جزو امضاکنندگان قرار داده‌اند از او نپذیرفتیم و گفتیم الأن دیر است، باید همان موقع تکذیب می‌کردید، همچنین آقای دانش آشتیانی را که جرم همکاری با حزب مشارکت ضد نظام دانستیم و گفتیم صلاحیت وزارت را ندارد.

مطهری ادامه داد: اکنون آقای فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی شده است در حالی که وی در کارنامه سیاسی خود امضای نامه‌ای را به همراه آقایان خاتمی، موسوی و کروبی و ده‌ها استاد دانشگاه‌ها و افراد سیاسی دیگر خطاب به مراجع تقلید در اعتراض به نحوه برخورد مأموران امنیتی و نظامی با مردم معترض دارد.

لاریجانی: اتهام‌زنی به مجلس در عدم رأی دادن به وزرا اقدام ناجوانمردانه‌ای است

رئیس مجلس تأکید کرد: اتهام‌زنی به مجلس در عدم رأی دادن به وزرای پیشنهادی قبلی علوم اقدام ناجوانمردانه‌ای است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان و بعد از سخنرانی علی مطهری به عنوان مخالف فرهادی وزیر پیشنهادی علوم، اظهار داشت: آقای مطهری در بخشی از سخنان خود گفت که «اگر مجلس به فرهادی برای تصدی سکان وزارت علوم رأی دهد، معامله‌ای صورت گرفته است»، باید در این زمینه بگویم این حرف درستی نیست.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی خودشان صلاحیت افرادی که معرفی می‌شوند را بررسی می‌کنند ممکن است به فرد پیشنهادی رأی بدهند ممکن است رأی ندهند، اینکه مجلس رأی بدهد یک جور متهم شود رأی ندهد یک جور متهم شود، این اقدام جوانمردانه‌ای نیست.

رئیس مجلس بر همین اساس یادآور شد: اینکه گفته می‌شود مجلس وزرای علوم پیشنهادی قبلیرا فتنه‌گر می‌دانست و به همین دلیل به آنان رأی نداد، این هم حرف درستی نیست، من از مجموعه رأی نمایندگان مجلس چنین برداشتی نداشتم، دریافت ما از رأی نمایندگان این است که نمایندگان صلاحیت وزرای پیشنهادی قبلی را احراز نکردند و نتوانستند اطمینان کاملی بیابند که فرد پیشنهادی وزیر مناسبی است.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: این‌گونه بحث‌ها در مورد مجلس دقیق نیست و بهتر است نمایندگان مجلس در سخنرانی‌هایشان رعایت کنند.

مخالف/احمدی: فردی از جنس آموزش عالی باید در وزارت علوم قرار بگیرد

نماینده دهلران در مجلس با بیان اینکه باید کسی در مصدر آموزش عالی قرار گیرد که دردهای پارک‌های علم و فناوری و نه درد اتاق‌های عمل را بداند، گفت: چرا نباید فردی از جنس آموزش عالی در وزارت علوم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی‌ محمد احمدی نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم در مخالفت با وی اظهار داشت: جلسه رأی اعتماد امروز ما مربوط به وزارتخانه‌ای است که از اساسی‌ترین و پایه‌ای‌ترین وزارتخانه کشور است.

وی افزود: برخلاف تصورات برخی که می‌پندارند قدرت نظامی می‌تواند بازدارندگی ایجاد کند باید بپذیریم آنچه که فراتر از بازدارندگی قدرت ایجاد می‌کند، علم و دانش است.

این نماینده مجلس بیان کرد: اگر دغدغه ما ارتقای علم، دانش و تکنولوژی و جایگاه ایران در منطقه و جهان در این موارد است، باید وزیری متصدی وزارت علوم شود که سند چشم‌انداز ۲۰ ساله را برای وزارت علوم بتوانند محقق کنند.

احمدی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی علوم از فرزندان انقلاب اسلامی است،‌ خاطرنشان کرد: بنده نه از آقای فرهادی بلکه، از آقای رئیس‌ جمهور این سؤال را دارم که آیا انتخاب فرهادی حل عملیاتی یقه سفیدان بیکاری که نظام آموزش عالی باید آنها را کارآفرین خلق کرده باشد، حال خیل بیکاران سرگردان به بار آورده است را دارد؟

نماینده دهلران تصریح کرد: ما شاهدیم که برنامه آقای فرهادی تنها ۴۸ ساعت پس از وزیر پیشنهادی قبلی به مجلس ارائه شد، ما باید تلاش کنیم مشکلات آموزش عالی را حل کنیم، نه اینکه واقعیت‌های آموزش عالی را نادیده بگیریم، گفتمان تمدن‌ساز باید قدرت علمی کشور را ارتقا ببخشد.

وی با بیان اینکه فرهادی در دهه ۶۰ وزارت آموزش عالی را بر عهده داشته است، گفت:‌ آیا انتزاع وزارت علوم از وزارت بهداشت اشتباه بوده، اگر این طور نبود چرا نباید فردی از جنس آموزش عالی در وزارت علوم قرار گیرد؟

احمدی افزود: باید کسی در مصدر آموزش عالی قرار گیرد که درد پارک‌های علم و فناوری را بداند نه دردهای اتاق عمل را، چراکه آقای قاضی‌زاده هاشمی دردهای اتاق عمل را می‌داند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: درد امروز ما پارک‌های علم و فناوری و هزاران فارغ‌التحصیل پیام نور است که این روزها به اوج بیکاری رسیده‌اند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: تعدادی از وزرای کابینه سن بالا داشتند که عده‌ای گفتند با تحرک خود جبران می‌کنند، اما از آن تعداد تنها یک نفر توانسته است تحرک خوبی داشته باشد، ما در وزارت علوم فردی می‌خواهیم که از دانشگاه‌ها بازدید کند.

احمدی در پایان سخنان خود با بیان اینکه امیدواریم با وفاقی که در مجلس به وجود آمده فرهادی رأی اعتماد لازم را داشته باشد،‌ یادآور شد: اما انتظار داریم فرهادی در آموزش عالی تراز انقلاب اسلامی حاضر شود.

موافق/رهبری‌املشی: فرهادی مصداق بارز عدالت است، مخالفان خلاف واقع نگویند

نماینده رودسر با بیان اینکه وزیر پیشنهادی علوم مصداق بارز اعتدال است، گفت: مخالفان فرهادی باید بر اساس مستندات با وی مخالفت کنند و چیزی خلاف واقعیت نگویند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد مهدی رهبری‌املشی نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه پارلمان در موافقت با محمد فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه زمانی که بخواهیم امانتی را به شخصی بسپاریم، وی باید اهلیت داشته باشد،‌ اظهار داشت:‌ اهلیت یعنی فرد از نظر صداقت، امانت، عدل و احسان شایستگی لازم را داشته و در عین حال تخصص لازم را نیز دارا باشد.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی علوم هر دو ویژگی ذکر شده را داراست، افزود: من به عنوان فرد کوچکی از مجلس از اینکه ما هنوز نتوانسته‌ایم یک فرد مناسب را برای مسئولیت خطیر وزارت علوم انتخاب کنیم از یک جهت خوشحال و از یک جهت ناراحتم.

رهبری‌ اضافه کرد: ناراحتی من به این دلیل بود که کشور ما امروز در وضعیت خاصی قرار دارد و ما باید به مسئولان کمک کنیم تا مسائل به درستی پیش برود.

وی با اشاره به زمان اعلام وصول نامه معرفی وزیر پیشنهادی علوم تصریح کرد: در آن زمان تشخیص من این بود که فضای مجلس برای آقای فرهادی مناسب است و وی بالای ۲۰۰ رأی موافق خواهد داشت.

این نماینده مجلس خطاب به مخالفان وزیر پیشنهادی علوم اضافه کرد: عزیزانی که قصد مخالفت با فرهادی را دارند باید بر اساس مستندات با وی مخالفت کنند و چیزی خلاف واقعیت نگویند.

رهبری‌ املشی به مخالفت علی مطهری نماینده مردم تهران با وزیر پیشنهادی علوم اشاره کرد و گفت: آقای مطهری که من احترام فراوانی برایشان قائلم در مخالفت با وزیر برخی از مسائلی را مطرح کردند که واقعیت نداشت، به طور مثال آن نامه‌ای که اعلام شد آقای فرهادی آن را به امضا رسانده به گفته وی آن نامه توسط وزیر پیشنهادی علوم امضا نشده است، ما نباید زمانی که سایت یا رسانه‌ای مطلبی را نوشت آن را منعکس کنیم.

رهبری‌ همچنین تصریح کرد: مطهری به این موضوع اشاره کرد که فرهادی در یکی از احزاب حضور داشته اما فرهادی تأکید دارد من در آن حزب نبودم.

وی وزیر پیشنهادی علوم را مصداق بارز عدالت توصیف کرد و از همکاران خود خواست تا به محمد فرهادی برای تصدی پست وزارت علوم رأی مثبت دهند.

وافق/قربانی: فرهادی اعلام کرد فتنه خط قرمز ماست/وزیر پیشنهادی در اوج بحران دانشگاه‌ها را مدیریت کرد

نماینده مردم آستانه اشرفیه تمایل نمایندگان نسبت به رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم را نشان‌دهنده توانمندی او خواند و گفت: فرهادی شخصا به من اعلام کرد که فتنه خط قرمز اوست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه امروز چهارشنبه در صحن علنی مجلس در موافقت با محمد فرهادی وزیر پیشنهادی علوم با اشاره به تحولات رخ داده در دهه‌های گذشته در وزارت علوم دانشگاه‌ها را دارای نقش مهم در ترسیم برنامه‌های کشور عنوان کرد و گفت: امروز تمایل نمایندگان به رای مثبت به فرهادی نشان‌دهنده توانمندی اوست.

وی خطاب به علی مطهری گفت: بسیاری از کسانی که دیروز به عنوان مخالف برای فرهادی ثبت‌نام کرده بودند امروز با پس گرفتن مخالفت خود موافق وی شدند.

قربانی ۴ محور مهم مؤثرتر در رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم به جهت حساسیت جایگاه وی را تشریح کرد و گفت: اول آنکه فتنه خط قرمز ماست و دوم اینکه باید راجع به آن روشنگری صورت گیرد.

وی افزود: سوم اینکه فتنه ۸۸ جلوه‌ای از توطئه دشمنان بوده و چهارم هدف از فتنه گمراه کردن مردم بود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس تصریح کرد: شخصا با آقای دکتر فرهادی در این مورد صحبت کردم که ایشان اعلام کرد که فتنه خط قرمز ماست.

وی با اشاره به درایت فرهادی در ماجراهای بیمارستان‌های حضرت رسول و امام خمینی در جریان فتنه ۸۸ گفت: ایشان ۸ سال وزیر بودند که ۴ سال آن در وزارت علوم و ۴ سال آن در وزارت بهداشت بوده است؛ دوران وزارت بهداشت ایشان اوج بحران در دانشگاه‌ها بود و من خود به عنوان دانشجو نحوه مدیریت ایشان را از نزدیک رصد می‌کردم.

قربانی با اشاره به سوابق اجرایی فرهادی در موسسه دانش و پژوهش ایران تاکید کرد:‌ باور داریم آقای فرهادی منتسب به هیچ جریان سیاسی نیست و از رئیس‌جمهور بابت انتخاب چنین گزینه‌ای تشکر می‌کنم./آ
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴