عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح کرد

ویلاسازی های هکتاری منابع طبیعی!/هکتارهای زمین خواری به مرز سه میلیون رسید

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۱
کد مطلب : ۵۷۹۸۴
عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: بر اساس گزارش وزارت مسکن و شهرسازی ۳ میلیون هکتار زمین بی‌حساب و کتاب به افرادی داده شده که معلوم نیست با آن چه می‌کنند.
۱
plusresetminus
به گزارش بلاغ، عزت‌الله یوسفیان‌ملا از زمین‌خواری ۳ میلیون هکتاری خبرداد و اظهار داشت: وزارت مسکن و شهرسازی گزارش داده که ۲۳ هزار پرونده تخلف اراضی فقط در یک نقطه ایران وجود دارد.

وی با بیان اینکه اکثر این پرونده‌ها متأسفانه متعلق به تهران است، افزود: آنچه قابل تامل است اینکه واگذاری زمین اراضی خارج از محدوده منابع طبیعی است.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد:‌ بر اساس این گزارش ۴ میلیون هکتار زمین واگذار شده که متعلق به شهرهایی مثل تهران و استان‌هایی است که زمین ارزش زیادی دارد.

یوسفیان ملا گفت: از این چهار میلیون، یک میلیون هکتار به بخش دانشگاه‌ها، آموزش‌های عالی، بیمارستان‌ها، شهرک‌های صنعتی و مراکز درمانی داده شده ولی ۳ میلیون هکتار زمین بی‌حساب و کتاب به افرادی داده شده که معلوم نیست با آن چه می‌کنند.

نماینده آمل تصریح کرد: ۱۲۰ هکتار زمین در تهران واگذار شده که گرو گذاشته شده و از این طریق به جای طرح طوبا برج ساخته شده است.

وی افزود: این اتفاقات نامیمون است و ما انتظار داریم تعیین تکلیف شود.

ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خاطر نشان کرد: با کمال تأسف خود متولی که منابع طبیعی است آنها هم شهرک و تعاونی واگذاری اراضی درست کردند و در برخی نقاط کشور کارکنان این ارگان خودشان امین هستند چند هکتار باغ، ویلا و تشکیلات دست و پا کرده‌اند.
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰