تاریخ انتشارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱
کد مطلب : ۵۸۳۳۴
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بهتر آن است که قبل از معرفی وزیر پیشنهادی با نمایندگان تماس بگیرند و نظر آنها را بدانند.
۱
plusresetminus
بهتر است قبل از معرفی وزیر با نمایندگان تماس بگیرند/آشتیانی راه سختی در پیش دارد
به گزارش خبرنگار بلاغ از چالوس، قاسم احمدی لاشکی در مورد ارتباط «فخرالدین احمدی دانش آشتیانی» با فتنه ۸۸، اظهار داشت: سوابق سیاسی افراد قطعاً مهم است و در مورد فتنه ۸۸ هم آنچه اهمیت دارد این است که بعد از سخنرانی رهبر معظم انقلاب، او چه رویه‌ای را در پیش گرفت.

وی با بیان اینکه در رأی اعتماد به وزیر علوم، سوابق سیاسی مدنظر قرار می گیرد، افزود: در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس دو محور اصلی بررسی می‌شود، یکی کارنامه افراد در سال های گذشته و اینکه آیا موفق عمل کرده‌اند یا خیر و دیگری برنامه‌های آنها برای وزارتخانه مورد نظر، که این گزینه پیشنهادی در راستای محور دوم یک شنبه برای ارائه دیدگاه‌های خود به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌آید.

نماینده چالوس، نوشهر و کلاردشت بیان داشت: در بررسی کارنامه دانش آشتیانی قطعاً به بخش علمی او توجه ویژه‌ای خواهد شد، البته سوابق و توانایی های مدیریتی وی هم مطمئناً مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در توضیح در مورد فریاد «دو دو» نمایندگان هنگام قرائت نامه رئیس جمهور در صحن مجلس برای معرفی این وزیر پیشنهادی اذعان داشت: در صحن مجلس دو عدد معروف وجود دارد، اولی عدد «چهار» به معنای موافق و دیگری عدد «دو» به معنای مخالف است البته با توجه به فرمایشات رهبری در دیدار با نمایندگان در ابتدای مجلس نهم در هنگام صحبت یا سخنرانی افراد نباید همهمه کرد و این کارها زیبنده نیست، من هم بابت مسأله پیش آمده از ملت عذرخواهی می‌کنم، نماینگان ملت اگر ایده‌ای دارند، باید شفاف بگویند، می‌توانند در زمان رأی‌گیری در مقام مخالف یا موافق نظرات‎شان را اعلام کنند و بعد رأی دهند.

این مسئول، با بیان اینکه دانش آشتیانی را برای گرفتن رأی اعتماد از مجلس راه سختی در پیش دارد، گفت: پیش بینی رأی مجلس بسیار مشکل است، این از فضای عمومی مجلس پیدا است، دانش آشتیانی تا سه‌شنبه وقت دارد تا با کمیسیون‌ها جلسه بگذارد و برنامه‌هایش را بیان کند.

احمدی لاشکی با اشاره به بیانیه بسیج دانشجویی خطاب به رئیس جمهور در موردتبدیل شدن این وزارتخانه حساس و حیاتی به یک بنگاه چانه زنی برای افرادی خاص ابراز داشت: وزارت علوم مهم ترین وزارتخانه است، چون ۷۰ هزار هیئت علمی و چهار و نیم میلیون دانشجو دارد که این رقم قابل‌ توجهی است.

وی اضافه کرد: باید روی این وزارتخانه حساس بود تا دانشگاه تبدیل به بنگاه سیاسی نشود، بلکه باید تلاش کرد تا فضای علمی و تربیتی ارتقا یابد نه اینکه از حزبی خاص حمایت کند، دانشگاه باید کار پژوهشی کند و انسان های سالمی پرورش دهد تا خدمت کنند.

نماینده چالوس، نوشهر و کلاردشت در پاسخ به این سوال که چرا وزارت علوم به ابزار ایجاد تنش و چالش میان مجلس و دولت مبدل شده‌، خاطرنشان کرد: مجلس و دولت باید تعاون داشته باشند تا مردم در رفاه باشند، اما این دو نهاد هرگاه در خلاف جهت هم باشند، بدان معنی است که مردم را ندیده‌اند و این اتفاق نباید بیفتد.

وی افزود: مجلس آمادگی همکاری با دولت را دارد و از دولت هم همین انتظار را دارد، البته این تعامل باید دلی باشد و کار فقط با نشست‌های سران سه قوه تمام نمی شود، اینکه هر کسی را دولت معرفی کرد، مجلس هم به او رای اعتماد بدهد، صحیح نیست و تنها هزینه مجلس، کشور و نظام بالا می رود.

احمدی لاشکی تصریح کرد: بهتر آن است که قبل از معرفی وزیر پیشنهادی با نمایندگان تماس بگیرند و نظر آنها را بدانند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴