تاریخ انتشارجمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۸۳۹۵۷
سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در حمایت کی‌روش گفت: راننده لامبورگینی را برای رانندگی یک ماشین معمولی به ایران آوردیم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،علیرضا منصوریان در مورد انتقاداتی که از کارلوس کی‌روش می‌شود عنوان کرد: شاید مبلغ قرارداد کی‌روش براساس ریال خیلی بالا باشد اما حضور او در آن مقطع برای ما مثل این بود که برای یک ماشین معمولی راننده لامبورگینی را بیاوریم. باید ببینیم به او چه داده‌ایم که بخواهیم در فوتبال و فلسفه مربیگیری ما تغییر ایجاد کند. او در بدو ورد ابتدا به چمن کمپ ایراد گرفت. تیم ملی ما هیچ امکاناتی ندارد در ترکیه که حضور داشتیم در اطراف کمپی که نفت تهران در آن حاضر بود 45 زمین تمرین وجود داشت به نسبت پولی که به کی‌روش دادیم با توجه به حضور در جام جهانی برگشت بسیار خوبی داشتیم. چقدر حاضر بودیم پول بدهیم تا به کره جنوبی نبازیم و به جام جهانی برویم بدون شک نمی‌توانیم مقابل آرژانتین بازی هجومی انجام بدهیم به غیر از من و نصرت ایران‌دوست که رقم کمی داشتیم خیلی از مربیان زیر 500 هزار دلار در لیگ ایران نگرفته‌اند. ما پس از حضور کی‌روش تأثیرات مثبتی در فوتبال‌مان دیدیم. در سال 2011 با افت پرستیژی روبه‌رو شدیم و حتی در آسیا به جایگاه چهارم و پنجم رسیدیم اما پس از آن اکنون توانستیم در رنکیگ فیفا به رده اول برسیم. خیلی از منتقدان می‌گفتند باید جام ملت‌ها را فدای جوان‌گرایی و جام جهانی کنیم.

کارشناس فوتبال ایران در ادامه تصریح کرد: پس از دیدار مقابل آرژانتین در جام جهانی با توجه به اینکه خیلی‌ها فکر می‌کردند شکست سنگینی بخوریم با بازی خوب تیم ملی مردم تیم ملی را خیلی بیشتر از قبل دوست دارند در بازی مقابل آرژانتین و در مقدماتی جام جهانی در دیدار مقابل قطر دیدم که بازیکنان چطور می‌جنگندند این افکاری بود که کارلوس کی‌روش در فوتبال ما به وجود آورد اکنون در تیم ملی مهم نیست چه بازیکنی گل می‌زند بلکه پس از گل کل تیم شادی می‌کنند.

منصوریان در مورد قرارداد بالای کی‌روش گفت: من یک مربی هستم و دوست دارم تا آنجایی که می‌توانم قراردادم بیشتر باشد اگر کی‌روش پول زیادی گرفته این از ضعف فدراسیون است. سال قبل در سازمان لیگ در جلسه‌ای با حضور بزرگانی مثل حاج‌رضایی و جعفر کاشانی و... برای پایین آوردن سن لیگ جلسه گذاشتیم سال قبل میانگین سنی لیگ 29.6 بود امسال به 26.4 رسیده است فکر می‌کنم تا سال 2018 میانگین سنی به 24 سال برسد. اکنون تغییر نسلی هم در تیم ملی اتفاق می‌افتد با دو بازی دوستانه نمی‌توانستیم کل تیم را تغییر دهیم پس از مصدومیت پژمان منتظری کی‌روش با استفاده از مرتضی پورعلی‌گنجی در پست غیرتخصصی‌اش کار بزرگی انجام داد بازیکنی که هافبک دفاعی است را در دفاع میانی استفاده کرد که این ریسک بزرگی بود. اگر او نتیجه نمی‌داد همین حالا من از کی‌روش انتقاد می‌کردم و همه ما او را به باد انتقاد می‌گرفتیم عراقی که با آن روبه‌رو شدیم 10 بازی دوستانه کرده بود اما با دو بازی دوستانه و دو اردو در افریقا و پرتغال که اگر کی‌روش هم نبود ممکن بود کنسل شود به مصاف حریف‌مان در جام ملت‌ها رفتیم.

وی در مورد نداشتن پلی‌میکر در فوتبال ایران خاطرنشان کرد: اینکه کی‌روش بخواهد کورش رفیعی را به یک بازیکن تبدیل کند نیاز به 10 بازی دوستانه دارد فوتبالیست‌های ما اکثرا فیزیکی هستند با کیفیت بد چمن‌ها نمی‌توانیم بازیکن شماره 10 داشته باشیم پلی‌میکر به هیچ‌وجه در زمین انزلی نمی‌تواند پرورش پیدا کند و این مشکل فوتبال ما است.

منصوریان در ادامه خاطرنشان کرد: همچنان در پروسه بودن و نبودن کی‌روش هستیم قرارداد او طوری است که باید به کارش ادامه دهد این جوان‌ها باید در بازی‌های دوستانه شرکت کنند تا به مرز پختگی برسند نبودن بازی دوستانه باعث می‌شود دقیقه 117 با عراق پورعلی‌گنجی چنین بی‌مهابا تکل برود. ما باید از همین حالا برای بازی سال 2016، 2017 و 2018 بازی دوستانه تدارک ببینیم تیم ملی اماراتی که اکنون به موفقیت رسیده از سال 2009 با هم تمرین می‌کنند آنها با همین تیم به المپیک لندن رفتند اکنون شکافی بین مربی ایرانی و خارجی به وجود آمده که باید برطرف شود. ما باید از کنار کی‌روش 15 مربی پرورش می‌دادیم.

وی افزود: من خوشانس بودم که 36 ماه کنار کی‌روش کار کردم این اتفاق برای مربیان جوان ما نیفتاد با فضایی که به وجود آمده کار بسیار سخت است و نباید به این اختلافات ادامه دهیم.

منصوریان در مورد استفاده تیم ملی از ضربات ایستگاهی تصریح کرد: ضربات ایستگاهی در دنیا بسیار مهم است ما نتوانستیم از این پتانسیل استفاده ببریم اما تیم ملی به خوبی این کار را کرد. شما به من بگویید وقتی تیمی 10 نفره می‌شود بهترین کار غیر از این است که بخواهد از ضربه کاشته استفاده کند. کی‌روش یک مربی بزرگ است اما ما قبل از ورود به جام ملت‌ها اندر خم اختلاف فدراسیون و وزارت ورزش بودیم که کار آنها به کجا خواهد کشید. نصف تفکر سرمربی تیم ملی در تهران بود که کار فدراسیون و وزارت ورزش به کجا می‌انجامد اینکه مسئولان ما روز بازی با عراق مصاحبه‌ای می‌کنند و زلزله‌ای چند ریشتری در روحیه و اعصاب بازیکنی که مشکل سربازی دارد به وجود می‌آورند خوب نیست باید برای منافع ملی در برخی جاها سکوت کنیم من این تیم را با تیم سال 96 مایلی‌کهن که بسیار همدل بود مقایسه می‌کنم که پس از گل ششم علی دایی به کره جنوبی کل نیمکت از تدارکات گرفته تا ... روی سر او ریختند. اگر امروز  از کی‌روش حمایت می‌کنم به خاطر کار خوبی است که او در فوتبال ما کرد قبل از این نمی‌دانستیم GPS چیست اما بسیاری از مسائل را به ایران آورد جواد نکونام هم کاپیتانی خوب و دوست داشتنی است که همه تیم او را دوست دارند و به او احترام می‌گذارند./ع
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴