تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۵۸۸۸۳
سریال «میکائیل» که بعنوان جدیدترین سریال سیروس مقدم در حال تولید است به لواسان ریسیده و در ادامه کار در چند روز آینده به قشم می‌رند.
۰
plusresetminus
بلاغ- سیروس مقدم «میکائیل» سریال جدید خود را روز شنبه 26 مهرماه در خانه‌ای واقع در میدان سپاه با حضور کامبیز دیرباز و بهنوش طباطبایی کلید زد. سریالی که قرار است پس از «رهایی» مسعود تکاور و «زخم» مسعود آب‌پرور به تولید برسد.

این سریال که مانند سایر سریال‌های سیروس مقدم پرلوکیشن است و در مکان‌های بسیار زیادی تصویربرداری می‌‌شود در نیمه‌های تصویربرداری به لوکیشن کلانتری 166 لواسان می‌رویم که در واقع محل وقوع اتفاقات و وقایعی است که قرارست در سریال «میکائیل» به کارگردانی سیروس مقدم ببینیم.

نام این کلانتری در فیلمنامه 14 است و منطقه‌ای که ماجرا در آن سپری می‌شود منطقه فرضی 60 کیلومتر است که یک منطقه جرمخیز محسوب می‌شود که پلیس‌های سریال با خلافکاران آن درگیر می شوند.
داستان «میکائیل» این گونه روایت می شود که رسول دوست عزیز و رفیق میکائیل، به اشتباه قربانی توطئه اشرار می‌شود. میکائیل که پلیس سختکوش و پرتلاشی است، برای استقرار نظم و آرامش بیشتر، عزم خود را جزم می‌کند و با تکیه بر حمایت‌های مردم، دل به دریا می‌زند و باقی ماجرا.

در سریال«میکائیل» کامبیز دیرباز،علیرضا خمسه،علی دهکردی، کامران تفتی، کاوه سماک باشی، سیروس میمنت، بهنوش طباطبایی، متین ستوده نقش آفرینی می‌کنند و امشب قرار است که سکانس داخلی کلانتری 14 از قسمت 11 با حضور کامبیز دیرباز و سیروس میمنت گرفته شود.

لواسان مقر پلیس پیش از سفر به قشم
هوای لواسان در پاییز حال و هوای زمستانی به خود گرفته و گروه تصویربرداری در طبقه دوم کلانتری مشغول کار هستند. با نزدیک شدن به محل تصویربرداری هرلحظه چهره‌ها آشناتر می شوند. در طبقه اول عکس جالبی به چشم می‌خورد عکس بزرگ یادبود علی دهکردی است که در نقش حجت دشتی به عنوان رئیس کلانتری منطقه 60 کیلومتر روی دیوار خودنمایی می کند. در این عکس علت شهادت دشتی درگیری با اشرار و سارقان مسلح ذکر شده است.

واشقانی: نمایش متفاوت‌ترین پلیس کشور در «میکائیل»
اولین نفری که برای رسیدن عجله دارد، مجید واشقانی است که نقش سروان محمدی را در«میکائیل» بازی می کند. او از اینکه سومین تجربه همکاری اش با سیروس مقدم است، می گوید: کارکردن با سیروس مقدم لذت بخش است چون می‌دانید قرار است نتیجه آن با اقبال عمومی روبرو شود و سعید نعمت الله نیز متن های جذابی می‌نویسد و همین باعث شد که در این سریال حضور داشته باشم.

یکی از اصلی ترین مسائلی که بازیگران همیشه دغدغه آن را دارند، ایفای نقش در سریال های تأثیرگذار و متفاوت است و مجید واشقانی نیز متفاوت بودن نقش را علت اصلی پذیرش نقش خود بیان می کند و می گوید: یکی از اصلی ترین دلایل پذیرش نقشم این است که این پلیس با پلیس های دیگری که تا به حال بازی کردم متفاوت است. شاید این تفاوت فیزیکی نباشد اما اصل تفاوت در برخورد و رفتار قصه ای که برای این شخصیت تا پایان داستان در نظر گرفته شده نهفته و به همین دلیل با شخصیت هایی که تا به حال بازی کردم، متفاوت است.

در حال حاضر هم یکی از مشکلاتی که کارگردانان با آن روبرو هستند تزریق قطره‌‌ای بودجه‌ها است که در این راستا به دلیل کم شدن بودجه های ساخت سریال گاهی بازی به صورت تک قسمتی به دست بازیگران می رسد و واشقانی درباره چگونگی دسترسی به فیلمنامه در«میکائیل» توضیح می دهد: در حال حاضر بخشی از سریال سازی ما به این مسأله دچار شده که قصه قسمت به قسمت یا سکانس به سکانس به دست بازیگر برسد اما بخش عمده ای از فیلمنامه «میکائیل» در اختیار ما بود و به راحتی برای ایفای نقش در آن تصمیم‌گیری می‌کردیم.

واشقانی با ابراز رضایت نسبت به کار با سیروس مقدم و سعید نعمت الله در پایان صحبت های خودگفت: خاصیت کار کردن با سعید نعمت الله این است که نمودار بازی بازیگر مشخص است. فیلمنامه «میکائیل» با خاصیت و در یک بستر متفاوت با آدم های متفاوت و در عین حال قابل لمس روایت می شود و تک تک افراد از طبقه های اجتماع و پلیس هستند. چالش های این آدم ها را بینندگان احساس می کنند و فکر می کنند با بستر داستان غریبه نیستند.

بعد از پایان صحبت با مجید واشقانی گروه تصویربرداری با هدایت سیروس مقدم آماده می شوند تا سکانس داخلی کلانتری را بگیرند و بعد از چند دور تمرین، سیروس مقدم فرمان کات را صادر می کند و لحظاتی با مهدی فرجی مدیرشبکه یک و سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا صحبت می کند و پس از آن فرصتی به دست می آید تا درباره کم و کیف کار توضیح دهد.

دیرباز: «میکائیل» اولین وسترن ایرانی
کامبیز دیرباز که نقش اصلی در این سریال را بر عهده دارد و با شکل و شمایلی متفاوت همراه با گریم صورتش که با رنگ لباسش هماهنگ و به رنگ قهوه ای است، در پایین پله‌ها حاضر و آماده است تا روبروی سیروس میمنت سکانس 432 را در اتاق کلانتری بگیرد.

وی درباره همکاری با سیروس مقدم و ایفای نقش«میکائیل» گفت: فرصت بسیار خوبی برای همکاری با سیروس مقدم برایم فراهم شد و از زمان سریال «نرگس»؛ یعنی حدود 10 سال پیش قرار بود با آقای مقدم کار کنم اما به دلایل مختلف امکان پذیر نشد و حالا نیز خوشحالم که نقش میکائیل را بازی می کنم.

این بازیگر درباره ویژگی نقش «میکائیل» به تمام عیار بودن آن اشاره می کند و می گوید: جزئیات زندگی میکائیل به خوبی نشان داده می شود و متن این شخصیت نیز بسیار خوب است. آقای نعمت الله روی متن خودش بسیار حساس است و می توانم بگویم اولین وسترن ایرانی است؛ چون 90 درصد فیلمبرداری در قشم انجام می شود و جغرافیای آن منطقه با تلفیق آن منطقه و دریا به شدت انگیزه را در سعید نعمت الله بالا برد.

آقای نعمت الله به من گفت اگر هستی، براساس شناختی که از شخصیتت دارم «میکائیل» را بازنویسی می کنم و فکر می کنم 4 قسمت بیشتر آماده نبود. یکسال صبر کردیم تا شرایط ساخت سریال فراهم شود و از یکماه پیش توانستم در این سریال بازی کنم.

دیرباز با اشاره به علت پذیرش نقش میکائیل در پایان صحبت های خود می گوید: تا به حال نقش پلیس بازی نکرده بودم و این پلیس یک پلیس متفاوت است و به نظرم تمام شخصیت‌های این سریال حتی آقاخان که نقش آن را علیرضا خمسه بازی می کند، خاکستری است. شاید «میکائیل» یک ضدقهرمان هم باشد و با وجود اینکه لباس پلیس می پوشد، قانون های خاص خود را دارد که تا به حال از پلیس ندیدیم. خودمختاری میکائیل باعث می شود که دائم با بالادستی های خود یعنی پلیس 197 درگیر باشد. او به نحوی کم صبر است و دوست دارد زودتر مجرمان را مجازات کند.

بعد از صحبت با کامبیز دیرباز زمان ادامه تصویربرداری فرا می رسد و بعد از یک دور تمرین سکانس 432 داخلی کلانتری با دیالوگ های کامبیز دیرباز و سیروس میمنت در نقش عباس این گونه آغاز می شود:

میکائیل: اهل 60 کیلومتری... جدا در جد... مهاجر و نوکیسه و دوزاری نیستی... هستی؟... حضرت عباسی نیستی... حضرت عباسی نبودی، الان ماهی ها داشتن جنازه‌م تو آب رو بشگون می گرفتن... پس اول مدیونتم سرِ جونم... دوم اینکه حالا همه 60 کیلومتر رو مدیون خودت می کنی تا دست اوباش رو قطع کنی از 60 کیلومتر.

عباس: تو که دیگه اینجا نیستی... مرخصیت تموم شه...
میکائیل: من خر کی ام... قانون... کلانتری... همکارام... همه اینا منتظر مردمن... منتظر توان... قانون لَنگ میکائیل نمی مونه که... می مونه؟

بعد از پایان تصویربرداری و شنیده شدن فرمان کات سیروس مقدم به تدریج گروه آماده می شوند تا استراحتی انجام دهند و از فضای لوکیشن دور می شوم. سیروس مقدم طی این سال ها نبض مخاطب را به خوبی شناخته و می داند از چه راه هایی برای افزایش مخاطبان تلویزیون استفاده کند.

حالا باید ببینیم او باز هم می تواند در«میکائیل» مخاطب خود را با مضمون پلیسی- معمایی پای تلویزیون بنشاند یا خیر؟/آ

منبع : تسنيم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴