تاریخ انتشارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۸۴۰۷۳
امام جمعه شهرستان محمودآباد در جلسه شورای اداری شهرستان محمودآباد با حضور استاندار مازندران بیان کرد: مسئولان و مدیران ارشد نظام باید به شهرستان محمودآباد و بطور کلی استان مازندران نگاه ملی داشته باشند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،حجت الاسلام سید داوود موسوی در جلسه شورای اداری شهرستان محمودآباد که با حضور ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران با تبریک میلاد امام حسن عسگری(ع)، ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ششم بهمن سال ۶۰ و حماسه مردم آمل اظهار داشت: توسعه بر اساس ظرفیت های موجود در هرمنطقه ای موضوعیت داشته و بر همین اساس با شناخت کامل این بسترها است که اقدامات اثرگذار و ماندگار را می توان طراحی و اجرا کرد.

وی افزود: بستر جلگه ای منطقه یکی از قابلیت های قابل توسعه شهرستان بوده که این مهم فقط در بحث کشاورزی و مشاغل وابسته به آن خلاصه شده که تا این لحظه کمک و مساعدت جهت دار و مناسبی برای روند رو به رشد کشاورزی در شهرستان محمودآباد صورت نگرفته است.

خطیب جمعه محمودآباد خاطرنشان کرد: از مشکلات دیگر این موضوع، به صرفه نبودن کار کشاورزی در اراضی کوچک، تامین آب زراعی، گران بودن نهاده های کشاورزی و نیروی کار است.

وی عنوان کرد: در موضوع تخریب زمین های کشاورزی باید یک منطق کارشناسی مدنظر قرار گیرد و همچنین برخورد یکنواخت با احداث غیرمجاز بناها در اراضی کشاورزی صورت گیرد، چرا که اگر این طور نباشد و در نگاهها تفاوت به وجود آید، به قشر ضعیف جامعه لطمه جدی وارد می شود.

موسوی یادآور شد: البته باید راه حل مناسبی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب های پس از آن پیدا شود چرا که برخوردهای ناهماهنگ در جامعه باعث به وجود آمدن نارضایتی در میان مردم شده که این امر عواقب بعدی را نیز به همراه دارد.

امام جمعه محمودآّباد یکی دیگر از ظرفیت های مهم شهرستان را ۳۰ کیلومتر نوار ساحلی و موضوع گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: علیرغم برخوردار بودن شهرستان از این مزیت ها، هیچگونه آسیب شناسی در این خصوص صورت نگرفته و آثار منفی این امر را در چندبرابر شدن جمعیت در فصول خاص سال، تحمیل گرانی بر مردم این منطقه، به وجود آمدن ترافیک سنگین در تعطیلات که معیشت مردم منطقه را مختل می کند و به خوبی مشاهده کرد که مسئولان و مدیران ارشد نظام باید به شهرستان محمودآباد و بطور کلی استان مازندران نگاه ملی داشته باشند.

وی تصریح کرد: از دیگر مشکلات و کمبودهای شهرستان موضوع اشتغال، تخریب سواحل و طبیعت خدادادی و استاندارد سازی راهها است که باید در نظر بگیریم محمودآباد مرکز اتصال  شرق و غرب مازندران است و همچنین نزدیکترین شهر ساحلی به پایتخت که باید نگاه ویژه ای نیز در این بحث به مشکلات مردم و شهرستان محمودآباد وجود داشته باشد./ع

منبع : آوای شمال
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴