امام جمعه نکا در دیدار با دانش آموزان بسیجی:

بسیج همان عصای موسی در تقابل با داعش مار نماست

تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۵۶۴۴۳
در آستانه ی سالروز شهادت حسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی تعدادی از دانش آموزان به همراه مسئولین اداره ی آموزش و پرورش شهرستان نکا بسیج دانش آموزی و فرهنگیان با نماینده مقام معظم رهبری در نکا دیدار کردند.
۰
plusresetminus
بلاغ-در آستانه ی سالروز شهادت حسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی تعدادی از دانش آموزان حلقه ی سرگروه های صالحین مدرسه ی شهید باهنر به همراه مسئولین اداره ی آموزش و پرورش شهرستان نکا و مسئولین بسیج دانش آموزی و فرهنگیان با نماینده مقام معظم رهبری در نکا دیدار کردند.

اصغر کارگر مدیر آموزش و پرورش شهرستان نکا انگیزه ی حضور جمع حاضر را عهد و پیمان با برنامه های بسیج در حضور امام جمعه به عنوان نماینده ولی فقیه در شهرستان اعلام کرد و گفت: همانطور شیعه شناسنامه خود را در محرم و عاشورا جستجو می کند، شناسنامه ی انقلابی بودن و برنامه های تربیتی دانش آموزان هم در افکار و برنامه های بسیج هست.

وی با بیان اینکه شهرستان نکا در برنامه های بسیج دانش آموزی جزو ۳ شهرستان برتر استان در سال جاری بوده است پیام آن را برنامه ریزی درست و پشتیبانی محکم و مستمر در اجرای برنامه ها عنوان کرد و افزود:

حق شهرستان نکا با داشتن ۷۴ دانش آموز و ۱۰ معلم شهید رتبه ای در میان برترین ها داشته باشد. البته به این هم نباید قانع باشیم.زمانی می توانیم به این نتایج قانع باشیم که اثر گذاری آن ها را در دانش آموزان خود حس کنیم که امروز دانش آموزان در قالب برنامه های حلقه ی صالحین بسیج رفتار خود را با منش و نگاه بسیجی هماهنگ کرده اند.

کارگر دانش آموزان امروز را همچون دانش آموزان دیروز که در جبهه ها هم حاضر می شدند، عاشق ولایت توصیف کرد و اذعان داشت: امروز هرچه تقوای بیشتری داشته باشیم، به خدا نزدیکتر هستیم و این پیام عاشوراست که در نتیجه ی آن دشمن نمی تواند کاری علیه مردم ما انجام دهد. غفلت از قرآن و اهل بیت سرنوشت همسایگانمان را برای ما به همراه خواهد داشت.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد نتیجه ی کار آموزش و پرورش به گونه ای باشد که همزمان با خروجی علمی دارای رتبه های برتر تربیتی هم باشد چراکه امروز آموزش و پرورش با نقشه راهی که دارد و هدفش در افق ۱۴۰۴ رتبه اول منطقه در تمام برنامه ای آموزشی و پرورشی است.

در ادامه حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی امام جمعه شهرستان نکا با اشاره به این که برای تمام اقشار جامعه در حادثه ی عاشورا الگو وجود دارد، شناحتن راه و هدف آن ها بعنوان راه ایثار و از خود گذشتگی همراه با موقعیت شناسی را وظیفه ی همه دانست و این روح فداکاری محقق نمی شود مگر اینکه هم خوب درس بخوانیم و هم خود و خانواده های ما دیندار باشیم.

وی بیان داشت: اشتباه راهبردی دشمن امروز در عراق و سوریه نیروی مردمی عظیم بسیج را بوجود آورده است. فداکاری سرلوحه ی کار بسیج است. فداکاری برای ارزش ها. فداکاری برای اینکه دشمن و داعشی های خونخوار بر ما مسلط نشوند.

محمدی لائینی با اشاره به ماجرای حرضت موسی (ع) در تقابل با ساحران در قصر فرعون، داعش را امروز همان ریسمان های مار نمای ساحران غربی دانست که جز دستاویزی برای غربی ها در جهت رسیدن به اهدافشان هیچ چیز دیگری نیستند. اما برای از بین بردن سحر این بازیگردانان منطقه ای عصای موسی نیاز است. امروز بسیج همان عصای موسی است.

در انتها حاضرین با مداحی یکی از دانش آموزان به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
انتهای پیام/
منبع : نکاآنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴