تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۸۴۲۵۳
اینترنت مخابرات روز گذشته در تهران با قطعی گسترده‌ای روبرو بود در حالیکه هیچ اطلاع‌رسانی در این زمینه صورت نگرفت، بسیاری از کاربران عملا از فعالیت‌های روزمره خود جا ماندند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، اینترنت یکی از اجتناب‌ ناپذیرترین ابزار برخی کسب‌وکارهای امروزی و حتی برای برخی که در امر تجارت فعال هستند، موضوعی حیاتی تلقی می‌شود زیرا پای پول در میان است.

لذا ضریب پایداری آن، تأثیر چشم‌گیری در رونق کسب‌وکار دارد و به بهبود امور کاری می‌افزاید؛ هرچند که جایگاه آن در موضوعات علمی و تحقیقاتی نیز به اثبات رسیده است.

روز گذشته اینترنت شرکت مخابرات در برخی مناطق تهران از جمله حومه نارمک، میدان امام حسین (ع) که دارای پیش شماره‌های "77" و "88" بودند دچار قطعی یکپارچه از حوالی ساعت 14 تا 19 بود.

سرویس "2020" هم که پشتیبان اینترنت پرسرعت این شرکت است، کاملا از دسترس خارج شده و امکان تماس با این شماره وجود نداشت؛ در حالیکه انتظار می‌رود حداقل کارشناسان به ذکر دلایل اختلال بپردازند و مشترکان را از نگرانی درآورند.

حال با گذشت یک روز از چنین اختلال به نسبت چشم‌گیری، تماسی با سامانه "2020" مخابرات گرفتیم و بعد از انتظار 5 دقیقه‌ای، دلیل چنین موضوعی را جویا شدیم که در پاسخ این طور عنوان شد: روز گذشته اختلال سراسری برای تهران وجود داشته و تنها منطقه شما نبوده است. امروز دیگر قطعی نخواهیم داشت.

این اختلالات زمانی رخ می‌دهد که اسماعیل رادکانی معاون بهره‌برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت از آغاز اجرای توافقنامه سطح کیفیت خدمات اینترنت در کشور خبر داده و گفته است: شرکت ارتباطات زیرساخت ملزم خواهد بود که به شرکت‌های اینترنتی و اپراتورهای موبایل، پهنای باند اینترنت را در سطوح کیفی تعریف شده ارائه دهد و در صورتیکه کیفیت خدمات از خدمات مدنظر پایین‌تر بیاید، جریمه و خسارت پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: همچنین ارائه دهندگان خدمات اینترنت مانند PAPها و اپراتورهای موبایل نیز ملزم می‌شوند بابت ارائه خدمات به مشترکان، سطح کیفیت خدمات را تعریف کنند و طبق این توافقنامه در سطوح تعریف شده خدمات دهند.

رادکانی با بیان اینکه در این طرح علاوه بر زیرساخت و شرکت‌های اینترنتی و اپراتورها، کاربران نهایی اینترنت نیز ذی‌نفع خواهند بود، خاطر نشان کرد: کاربران بدون آنکه هزینه بیشتری پرداخت کنند از سرویس با شفافیت بیشتری بهره‌‌مند می‌شوند./آ
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما