تاریخ انتشارجمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۸۳۸۹۴
معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با بیان اینکه سالانه 17 هزار میلیارد تومان هزینه تصادفات کشوری می شود، گفت: بی توجهی در عبور و مرور مهمترین عامل تصادفات عابران پیاده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در همایش آسمان آبی و زمین پاک با محوریت خط سفید که امروز (پنجشنبه)در سالن آمفی تئاتر شهرداری منطقه 15 برگزار شد با بیان اینکه در حال حاضر چهار میلیون و پانصد خودرو در شهر تهران تردد می کنند، اظهار کرد: مهمترین دلیل ایجاد ترافیک، عدم رعایت قوانین از سوی برخی رانندگان است.
 
تشکری هاشمی با بیان اینکه ترافیک در شهر تهران به یک مشکل جدی و رنج آور تبدیل شده است، تصریح کرد: شهرداری تنها با کمک شهروندان می تواند این امر را حل و آن را از بین ببرد اما باید توجه داشت که نباید با بی توجهی و خودخواهی حقوق دیگران را ضایع کنیم.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تاکید بر اینکه سالانه 17 هزار میلیارد تومان هزینه تصادفات کشوری می شود، ادامه داد: متاسفانه بیش از 90 درصد این تصادفات به دلیل نقض قانون در کشور رخ می دهد.
 
وی با بیان اینکه در تلاشیم تا 17 هزار تاکسی فرسوده ناوگان تاکسرانی را نوسازی کنیم، اضافه کرد: در حال حاضر 80 هزار تاکسی در تهران در حال تردد هستند که بخشی از آن نیاز به نوسازی دارد.
 
وی افزود: خط سفید یعنی نظم بخشیدن به ترافیک و احترام به حق مردم که در طول دوران مدیریت شهری آن را جدی بگیریم و با این کار به دیگران آرامش روحی روانی ببخشیم.
 
وی گفت: متاسفانه در سال گذشته 844 نفر از شهروندان بدلیل بی مبالاتی رانندگان جان خود را از دست دادند که بیشتر آنها عابران و موتورسواران بودند در حالی که اگر بین خطوط حرکت کنیم می توانیم تصادفات را کاهش دهیم./ع
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما