تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۸۶۶۳۹
مردمان علوی‎تبار مازندران، قهرمانان دیار تبرستان، همچون حماسه بی‎بدیلی که با محوریت لشکر ویژه 25 کربلا در دوران دفاع مقدس خلق کردند، امروز هم با همان روحیه شجاعت، شهامت، مقاومت و مردانگی به خیابان‎ها آمدند تا با تبرهای خود کمر دشمنان این مرز و بوم را بشکنند.
۰
plusresetminus
گزارش لحظه‌به‌لحظه از حماسه حضور علویان در وسعت 23756 کیلومتر مربع/کشاورز زاده‌های تبری، باز هم کمر دشمن را شکستند
به گزارش بلاغ، گزارش لحظه‎به‎لحظه از حماسه حضور مردم مازندران در همین صفحه به‌روزرسانی می‌شود.

مردم همیشه در صحنه مازندران، زودتر از زمان معین در میعادگاه‌های 22 بهمن حاضر شدند و در حالی که زمان آغاز راهپیمایی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران، 10 صبح اعلام شده بود اما مردم شهرها و بخش‌های مازندران حتی دو ساعت قبل از آغاز راهپیمایی در محل راهپیمایی حاضر بودند و صدای شعارهای الله‌اکبر، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، سر‌می‌دادند و بی‌صبرانه منتظر آغاز راهپیمایی بودند.


هنوز یک‎ساعت تا آغاز راهپیمایی باقی‎مانده که مردم دسته دسته و گروه گروه از نقاط مختلف شهر به سمت میدان شهید قاسمی در حال حرکتند.

شهرداری ساری فضاسازی خوبی را برای شهر تدارک دیده است، همه جا پرچم و همه جا بنرهای زیبایی که مهم ترین شعارها بر روی آن نقش بسته است.

مسیر راهپیمایی آذین بندی شده از ریسه‎های به‎یادماندنی انقلابی.

برنامه تئاتر نمایشی طنز توسط یکی از هنرمندان مازندرانی در حال اجرا است.

خیابان مملو از جمعیت است، اهدای جوایز به عده ای از نوجوانان هم در میدان شهید قاسمی انجام گرفت.

شنیده می شود وزیر کشور، رحمانی فضلی در جمع مردم برای شرکت در راهپیمایی حضور می یابد.

مسعود پیری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساری در گفت‌وگو با بلاغ گفت: راز حضور باشکوه و هرساله مردم «هنر امام(ره)» بوده است، امام انقلاب را به گونه‌ای مدیریت کرد که همه اقشار مردم خود را در پیروزی و حفظ آن سهیم می‌دانند، مسئولان اگر به دنبال رضای خدا هستند، باید بدانند راهی جز خدمت به مردم وجود ندارد.

تعداد زيادى از كودكان و نوجوانان با داشتن پلاكاردها و پرچم هاى مختلف در صف اول راهپيمايى حضور دارند.

حضور آیت الله طبرسی، ربیع فلاح و رحمانی فضلی در جمع راهپیمایان مرکز استان.

ربیع فلاح، استاندار مازندران در گفت‎وگو با بلاغ گفت: مردم مازندران همان هماهنگی و همدلی آغاز انقلاب را دارند، مازندران امروز طرح های ملیاردی مصوب کرده، برای توسعه استان باید وحدت داشت، از ملت عزیز استان برای این حضور پر شور تشکر می‎کنم.

محمد دامادی، نماینده مجلس در گفت‎وگو با بلاغ اظهار کرد: مردم بعد از 36 سال نشان دادند بر ارزش‎های خود استوارند و شعارهای آغازین انقلاب را سر دادند تا بگویند از اهداف و آرمان‌های خود کوتاه نمی آیند.

مهدی مستشرق «وزیر شعار ساری» از جان و دل فریاد می‌کشد: 22 بهمن ماه، یوم الله/لبیک یا خامنه ای/22 بهمن ماه تجدید بیعت بود/22 بهمن ماه تجلی حضور ملت ما/الله‌اکبر خامنه‌ای رهبر

حجت‌الاسلام یوسف‎پور به خبرنگار ما گفت: امروز مردم مازندران همانند سایر کشور، حماسه آفریدند و این نشان خواست مردم است و آن خواست، ادامه آرمان های امام راحل است.

وی افزود: امروز بعد از 36 سال جنگ و دشمنی ابرقدرت‎ها، باید این سوال را از آنها کرد که به کجا رسیده اند.

وزیر کشور در جمع راهپیمایان گفت: امروز کشور در جایگاهی است که دشمنان به ما نیاز دارند، رهبری در جریان تمام مراحل مذاکره بوده است و در سخنران اخیرشان فرمودند که ما موافق توافق هستیم، منوط به اینکه در یک جلسه و تمام جزئیات به توافق برسد، چون کار دشمنان دروغ و فریب است، اتفاقی که امروز رخ داد، دشمنان را در تحلیل‎شان مصمم می‌کند و ما باید از رهبری و رئیس جمهورمان حمایت کنیم تا به سرانجام دلخواه برسیم.

بلندگوها جواب‎گوی جمعیت انبوه مردم نبود، 
بیش از نیمی از جمعیت مسیر ساعت تا شهدا را با شعارهای خودجوش طی کردند، هرسال مردم ساری منتظر هستند تا شاید بتوانند در این راهپیمایی باشکوه، مدیریت صحیح برگزارکنندگان را شاهد باشند، هرچند که حتی جوابگو نبودن اکو و بلندگوها نیز چیزی از شکوه و عظمت این جشن بزرگ کم نمی کند.

دانش‎آموزی که به همراه دوستانش آمده بود و پرچمی در دست داشت گفت: من خیلی شاد هستم و امروز آمده ام تا فریاد مرگ بر آمریکا سر بدهم اما مسیر زیادی را خودمان به صورت خودجوش فریاد زدیم.


وی افزود: چه مسئولین به فکر باشند و چه نباشند ما پای انقلاب هستیم و از زحمت‌های پدران‌مان محافظت می‌کنیم، من دوست دارم جانم را بدهم و شهید بشوم.

مردمی که به همراه کودکان خود با عشق و علاقه در این راهپیمایی شرکت کرده بودند، با در دست داشتن پرچم سه رنگ ایران اسلامی و بادکنک‎های رنگی، مسیرهای راهپیمایی را رنگارنگ کرده بودند، آنها آمده بودند تا به همگان بگویند پای عهد خود به انقلاب اسلامی ایستاده‎اند.

امروز مردم ایران 36 سالگی انقلاب، استقلال و آزادی را با خروش در خیابان‎ها جشن گرفتند تا مشتی بر دهان یاوه‎گویان باشد.

پیرزن کهنسالی که در گوشه‎ای از خیابان 18 دی نشسته بود و اسپند برای راهپیمایی‎کنندگان دود کرده بود تا از چشم زخم بدخواهان در امان بمانند.

خانم دوست کام، که گوش‎هایش هم به سختی می‎شنید، امروز را روز جشن ایران عنوان کرد و گفت: آمدم برای راهپیمایان اسپند دود کنم.

پیرزن دیگری که به خاطر ازدحام جمعیت خسته شده بود و گوشه‎ای برای استراحت نشسته بود و کودکانی که بر دوش بزرگ‎ترها عظمت این روز را بیشتر احساس می‎کردند.

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت‌وگو با بلاغ، ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر و تبریک یوم الله 22 بهمن، و درود و سلام به ارواح پاک امام و شهیدان و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری و همه خادمان نظام، اظهار داشت: امروز تمام مراحل حضور مردم در عصر دیجیتالی توسط دوربین‎ها ثبت شده و اکنون که 36سال از انقلاب گذشته و مردم توانستند این جایگاه و حضور را حفظ کنند، جای شکر و مسرت دارد.

وی افزود: ما باید قدر مردم، رهبری، انقلاب و تشیع را بدانیم، چرا که انقلاب اسلامی ما به‎عنوان کانون و مرکز در منطقه و جهان می‎درخشد و مردم نیز آن را دریافتند و با درک، حضور پیدا می‎کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه مسئولان نیز باید به پاس این حضور مردم خدمت بیشتری به آنها بکنند تا این انقلاب به انقلاب ولی عصر(عج) متصل شود.

ابراهیمی در بیان علت حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن می‎گوید، مردم انقلاب، شهیدان و رهبری را از آن خود می‎دانند چرا که این انقلاب، انقلاب اعتقاد و باورهای دینی است.

وی افزود: همچنان‎که اگر کسی به نماز اعتقاد داشته باشد، دیگر مسافرت، بیماری و ... ممانعتی بر این اعتقاد او ایجاد نمی‎کند، برای مردم ما نیز انقلاب به عنوان اعتقاد است و از حریم آن دفاع می‎کنند.

سیدرمضان شجاعی کیاسری، نماینده ساری در گفت‌وگو با بلاغ بیان کرد: مردم ما مثل همیشه حماسه حضور و شکوه بصیرت سیاسی خود را نشان دادند و این موجب عمق بخشیدن و معرفی هرچه بیشتر انقلاب در جهان است، این راهپیمایی پیام مستضعفان عالم است.

اسدالله جعفری، دادستان مرکز مازندران به خبرنگار بلاغ گفت: این حضور مردم نشان می‌دهد، تحریم‎ها و فشارها، مردم ما را از ارزش‎های ناب انقلاب دور نمی‎کند، مردم فعل مقاومت را صرف کردند و با درک حساس بودن شرایط کشور، به دشمنان هشدار دادند که در تحلیل‌های خود در رابطه با ایران، مثل گذشته دچار اشتباه نشوند.

عباسعلی رضایی، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران در گفت‌وگو با بلاغ اظهار کرد: 22 بهمن جشن 27 سالگی انقلاب مستضعفان است، این جشن را به مردم مازندران تبریک می‎گویم، حضور مردم، دو پیام داشت، اولین پیام، داخلی بود که به مسئولان گوشزد کردند قدر نظام و مردم را بدانند و در خدمت کوتاهی نکنند، و پیام دوم برای مستکبران جهان بود و آن این است که «ما از آرمان‌های امام (ره) خود دست‌بردار نیستیم.


خیل عظیمی از مردم بابلسر در مقابل سپاه این شهرستان با پلاکاردها و پوسترها و همچنین پرچم های ایران آماده شروع راهپیمایی هستند.

راهپیمایی با فریادهای پرخروش الله اکبر الله اکبر مردم شهر ساحلی بابلسر آغاز شد.

سیدعلی اسد سخنران راهپیمایی 22 بهمن در بابلسر، 22 بهمن را روزی عنوان کرد که برنده‌ترین سلاح معنوی یعنی ایمان، پیروزی آفرید و رژیم پهلوی سقوط کرد.

وی با بیان اینکه 22 بهمن به ما آموخت که در مقابله با استکبار فقط باید به خدا توکل کرد، اظهار داشت: ایمان و اتکال به خدا، پیروی از رهبری آگاه، اتحاد، همبستگی ملت و وحدت کلمه از جمله رموز پیروزی انقلاب بود.

فرماندار بابلسر تصریح کرد: رمز بقای انقلاب نیز همان رمز پیروزی انقلاب است.

اسد با بیان اینکه 22 بهمن امسال ویژگی خاصی دارد، افزود: مردم با حضور پرشور خود در راهپیمایی امروز، به مجله یاوه‌گو فرانسوی و موهن به نبی مکرم اسلام پاسخ کوبنده دادند.

وی با اشاره به عملکرد 18 ماهه دولت تدبیر و امید، گفت: تیم اقتصادی دولت با کاهش تورم از 40 درصد به زیر 17 درصد، ثبات اقتصادی را در کشور برقرار کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بابلسر با بیان اینکه دولت یازدهم چه در سیاست داخلی و چه در سیاست خارجی موفق بوده است، تاکید کرد: دشمن به خوبی فهمیده است که بدون ایران، امنیت در منطقه برقرار نخواهد شد.

اسد در پایان با اشاره به پروژه‌هایی که در دهه فجر امسال در بابلسر افتتاح شد، خاطرنشان کرد: بیش از 20 میلیارد تومان پروژه عمرانی در بابلسر به بهره‌برداری رسید.


مردمان شهر سردار حاج بصیر همانند ایام دفاع مقدس که حضوری باشکوه در صحنه داشتند، این بار هم چون سال های گذشته صف به صف و گروه گروه، در مقابل مسجد جامع این شهر جمع شده اند.

با فریاد الله اکبر، مجری مراسم راهپیمایی، مردم غیور و قهرمان فریدونکنار راهپیمایی را رأس ساعت 9 و 30 دقیقه شروع کردند.

سردار حسین دهقان، وزیر دفاع در جمع راهپیمایان فریدونکناری حضور پیدا کرد.

دهقان در گفت‎وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: این انقلاب متعلق په همین مردم است، چرا که مردم برای آن زحمات زیادی کشیدند و به پای آن ایستاده‎اند.

وی با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر اینکه توافق بد را نمی‎پذیریم، افرود: اینکه ما با آنها مذاکره کردیم، خواستیم به آنها بگوییم که ما ملت صلح‌آمیزی هستیم و منطق غرب این است که مذاکره را به نتیجه نرسانند.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: ملت ما هیچ وقت از فرموده‎های رهبری عدول نمی‎کنند.


مردم شهر هزار سنگر شهرستان آمل با حضور در مقابل مسجد امام رضا (ع) راهپیمایی را شروع کردند.

خیل عظیم جمعیت از اقصی نقاط شهر، از همه خیابان ها به سمت راهپیمایان در حال حرکتند.

یکی از شهروندان آملی در گفت‎وگو با ما گفت: بحث هسته‌ای نقطه چالش بین انقلاب اسلامی و دنیای استکبار است و اگر از بین برود در ادامه، بقیه دستاوردهای انقلاب نیز از بین می‌رود، مذاکرات احتیاج به حکمت دارد و این مساله از قدیم نیز وجود داشته است.

امام جمعه آمل، در گفت‌وگو با ما گفت: حماسه مردمی و اسلامی 22 بهمن، مشت محکمی بر افکار جاهلانه آمریکا است.

راهپیمایی مردم هزارسنگر آمل به مرقد امام زاده ابراهیم (ع) رسید.

حمل پلاکاردهای "من عاشق محمد (ص) هستم" توسط رهپیمایان آملی.


عطر انقلاب از جای جای تنکابن به مشام می رسد، مردم همیشه در صحنه این شهر باز هم به میدان آمدند و مشت محکمی بر دهن استکبار کوبیده اند.

راهپیمایی از مقابل مسجد جامع آغاز شد، همه اقشار آمده اند، از پیرزن و پیرمرد گرفته تا کودکان و خردسالان، مسئولان، دانش‌آموزان، همه و همه پلاکارد به دست و با مشتان گره کرده آمدند.

فرماندار ویژه تنکابن در گفت‎وگو با ما بیان کرد: ما پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌ایم و از ارزش‌های انقلاب که از سوی بنیانگدار انقلاب ترسیم و توسط رهبری ادامه یافته، دفاع می‌کنیم، اصلی‌ترین پیام این راهپیمایی برای کشورهای مستکبر، ایستادگی مردم و مسئولان به پای آرمان‌های این انقلاب است.

فریادها و حالات حماسی‎گونه امام جمعه٬ فرماندار ویژه و فرمانده سپاه از اولین دقایق شروع راهپیمایی در کنار مردم دیدنی است.

روستاییان مناطق دوردست دوهزار و سه‎هزار از ساعاتی پیش، چشم‌انتظار آغاز راهپیمایی خود را به خرم آباد رساندند، همه و همه با همان سر و وضع روستایی به میدان مبارزه آمدند.

مردم تنکابن در میدان مالک اشتر جبهه ها، خلبان شهید شیرودی ندای الله اکبر سر می دهند.

مسابقه نقاشی برای کودکان، با موضوع پیامبر (ص) نیز در مسیر برگزار شد.


راهپیمایی پر شور 22 بهمن بهشهر ساعت 10 صبح همزمان با کل کشور با حضور مردم انقلابی بهشهر آغاز شد.

حضور مردم نسبت به سال گذشته بسیار بیشتر و پرشورتر بود.

راهپیمایی مقابل پارک ملت بهشهر متوقف شد و ضمن آتش کشیدن عروسک های سران استکبار بیانیه 22 بهمن را قرائت کردند.

احمدعلی مقیمی، نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه، به عنوان سخنران این مراسم، اظهار کرد: دنیای مدرن و مدعی حقوق بشر چه کردند، جز زندان‌های مخوف ابوغریب و گوانتانامو و کشتار مردم چه به ارمغان آوردند؟
وی افزود: شاه هم مانند فرعونیان به زباله دان تاریخ رفت و یک روحانی آمد و با برچیدن حکومت 2500ساله، پادشاهی مردم‎سالاری دینی را در این کشور بنا کرد.
نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه گفت: مسئولاین ما هرچه بیشتر خدمت کنند بیشتر هویت پیدا می کنند، این را امام گفت که مردم ولی نعمتان جامعه هستند مردم صاحبان اصلی مملکت هستند.


هنوز راهپیمایی شروع نشده، بیش از چند هزار نفر از مردم دلاور شهرستان میاندورود در مقابل شهرداری میاندورود در انتظار شروع راهپیمایی هستند.

فرماندار میاندورود حاضر به مصاحبه با ما نشد.

فرمانده انتظامی میاندورود در گفت‎وگو با ما یادآور شد: با حضور خود به آمریکا و کسانی که در اتاق فکرها به دنبال ضربه زدن به ما هستند، می گوییم که هیچ غلطی نمی توانند بکنند و مردم دوباره با حضور خود انقلاب را بیمه کردند.

مردم قهرمان میاندورود به میدان امام حسین (ع) رسیدند و عاشقانه و دلیرانه فریاد مرگ بر امریکا سر می دهند.

راهپيمايى 22 بهمن، از دیار پهلوانان و قهرمانان شهرستان جويبار شروع شد، مسير حركت از روبروى مسجد اعظم تا ميدان كشتى است.

طبق اعلام قبلى، قرار است آيت الله معلمى در پايان مسير سخنرانى كند.

نكته قابل توجه، پخش ويژه‎نامه‎هايى با عنوان «سيد دوست داشتنى» از طرف دفتر سيد هادى حسينى، نماینده مجلس، در بين مردم است.
مردم به زبان مازندرانی می‎گویند: «خدا جان کری و اوباما ره لعنت هاکنه» «خدا امریکا ره از بین بَوِره»

يكى از راهپيمايان جويبارى در گفت‌وگو با ما علت حضور خود را اينچنين بیان كرد: امروز كشور به حضور ما جوانان در صحنه هاى مختلف نياز دارد ما نيز با لبيک گفتن به نداى رهبرى به اين راهپيمايى آمديم.

آیت الله معلمی در جمع راهپیمایان شهرستان جویبار، با تبریک 22 بهمن به تمامی ملت ایران، اظهار داشت: 22 بهمن 57 روز نجات ملت ایران از ظلم و جور استکبار جهانی بود.

وی افزود: شاه امام را تبعید کرد تا مردم وی را فراموش کنند اما مردم نه تنها امام را فراموش نکردند بلکه با حضور میلیونی خود در خیابانها انقلاب را به ثمر رساندند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان با بیان اینکه افراد انقلابی زیادی در راه این نظام به شهادت رسیدند، تصریح کرد: سرداران شهیدی مثل فکوری که در زمان طاغوت معلم بودند کلاس‌های درس خود را به نشانه اعتراض به رژیم تعطیل می‌کردند و بارها نیز بابت همین موضوع دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه باید از فرصت‌های پیش رو به خوبی استفاده کرد، گفت: استکبار جهانی در طول این 36 سال انقلاب اسلامی همواره تلاش کرده است تا از پیشرفت ایران جلوگیری کند چرا که از قدرتمند شدن نظام اسلامی هراسانند.

معلمی به پرتاب چهارمین ماهواره به فضا در دهه مبارک فجر اشاره کرد و افزود: این پیشرفت‌ها سند توانایی ملت ایران برای اداره امور کشور و حتی جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با وقاحت تمام به دنبال به حاشیه راندن مذاکرات هسته‌ای هستند، اظهار کرد: آنها به این فکر بودند که با کلی و جزیی کردن مذاکرات می‌توانند اهداف شوم خود را دنبال کنند.

وی افزود: با هوشیاری تیم مذاکره کننده و حمایت و بیانات قاطعانه رهبر معظم انقلاب این نقشه شوم دشمنان از بین رفت.

امام جمعه قائمشهر حضور مردم در راهپیمایی را سند پایبندی به نظام جمهوری اسلامی ایران معرفی و عنوان کرد: 22 بهمن متعلق به همه مردم است و کسی نباید آن را متعلق به خود بداند.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید از سرمایه‌های خود به درستی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به برکت امام و ولایت فقیه بوده است، چرا ولایت موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمنان می‌شود.


یک راهپیمایی بی نظیر و جانانه در چالوس از مقابل مسجد جامع آغاز شد.

مردم چالوس: تحریم ها همزمان با توافق هسته ای باید به طور کامل برداشته شوند، اهانت به ساحت مقدس پیامبر در جهت خدشه‎دار کردن دین اسلام است و آن را محکوم می کنیم.

حسین ابراهیمیان، نماینده ولی فقیه در دانشگاه‎های شمال کشور بیان کرد: به روایت دوست و دشمن، انقلاب ما یکی از موفق‎ترین انقلاب های جهان است، در رژیم شاه یهودیان و بهاییان بر کلیدی ترین مناصب کشوری و لشکری تسلط داشتند.‌


مردم ولایی شهرستان رامسر، در زیر بارش نم نم باران از خیابان های همجوار در حال آمدن به محل راهپیمایی 22 بهمن هستند.

حجت‌الاسلام فرید، رئیس اداره تبلیغات اسلامی در گفت‎وگو با ما اظهار کرد: روز 22 بهمن، روز پایمردی مردمی است که در برابر دشمن ایستاده اند و مردم ثابت کرده اند رفیق نیمه راه نظام نیستند بلکه در راهی که وارد شدند، تا آخر ایستاده اند.

راهپیمایی با شعار هیهات من الذله آغاز شد.

امام جمعه رامسر در گفت‌وگو با ما گفت: ۲۲ بهمن و این راهپیمایی باشکوه، نمایش وحدت و همدلی و بیعت مجدد با آرمان‎های امام (ره)، شهدا و مقام معظم رهبری است.
حجت الاسلام تسخیری نماینده ولی فقیه در سپاه رامسر به ما گفت: ۲۲ بهمن روز رهایی ملت از چنگال ظلم و ستم و مصداق عینی هیهات من الذله است.

سرگرد جعفری، فرمانده سپاه رامسر در گفت‎وگو با ما اظهار کرد: ۲۲ بهمن نمایش اقتدار و شکوه در مقابل آمریکای جهان‎خوار است.
فرماندار رامسر در گفت‌وگو با بلاغ خاطرنشان کرد: ۲۲بهمن آغاز حکومت الهی و روز غرور و جشن ملی ایرانیان غیور است.

حجت‎الاسلام ابراهیمی، معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در امور استان ها، سخنران ویژه مراسم راهپیمایی رامسر است.

وی گفت: امروز ملت ایران باید سرشان را بالا بگیرند برای اینکه تن به ذلت ندادند و با تبعیت از فرامین رهبر دین و کشور خود، همچنان در راه استقلال و عزت اسلام و مسلمین ثابت‎قدم هستند و این مهم را امروز در راهپیمایی و با این شرایط جوی نشان دادند.

امروز افتخار می کنیم که سی‎وششمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن می گیریم و هنوز ذره ای از آرمان های خود به عقب نیامدیم و همچنان در این راه با قدرت به پیش می رویم.

اگر مشکلات، اقتصادی است مردم ما می بینند که این‎ها را دشمن بر ما تحمیل کرده است و خودشان هم وضعیت‎شان از ما بدتر است.

افتخار ملت مسلمان ایران، مقاومت در برابر دشمنان مستکبر است.


راهپیمایی 22 بهمن با حضور باشکوه مردم سوادکوه برگزار شد، مردم زیراب از مسجد جامع این شهر حرکت و پس از طی مسیر در امامزاده عبدالحق تجمع کردند و این مراسم با سخنرانی امام جمعه زیراب ادامه یافت، قرائت قطعنامه و آتش کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل از دیگر برنامه های این مراسم بود.

رئیس شورای شهر زیراب هدف از شرکت در راهپیمایی 22 بهمن را مشت محکم بر دهان یاوه گویان دانست.

شهردار زیراب نیز هدف از شرکت در راهپیمایی را لبیک به فرمان مقام معظم رهبری خواند.

مردم شهرستان مزین به نام قائم آل محمد (ص)، شهر سرداران و بیش از هزار شهید قائم‌شهر از خیابان امام خمینی (ره) از خیابان های کارگر، آیت‎الله صالحی مازندرانی، شریعتی، مدرس و از کوچه و پس کوچه های این شهر عاشقانه برای شرکت در راهپیمایی حرکت کرده اند.

میدان امام این شهرستان که محل آغاز راهپیمایی است، دیگر از انبوه جمعیت پر شده و تمامی مسیرها پر از مرد و زن قهرمان و انقلابی شده اند.

شهرداری هم در جاهای مختلف ایستگاه صلواتی دایر کرده و شور و نشاط خاصی به شهر بخشیده است.

فرمانده سپاه قائم‎شهر در گفت‎وگو با ما گفت: پیام اصلی حضور امروز مردم برای غرب این است که اگر شما دائماً گزینه‌های خود را به رخ می‌کشید، ما هم گزینه های رومیزی بسیاری داریم که نمونه آن حضور مردم در صحنه برای حمایت از انقلاب است.

یکی از جوانان قائم‌شهری به ما گفت: ما هم همانند رهبرى از دولت‎مردان حمايت مي‎كنيم اما هرگز توافق بد را نمي‎پذيرم.

جوانان قائم‌شهری در این راهپیمایی ثابت کردند که با غیرت، شهامت و رشادت، پاسدار همیشگی انقلاب اسلامی هستند و هرگز تن به ذلت و سلطه استکبار نمی‌دهند.

جمعیت زیادی از مردم حین حركت به راهپیمایی پیوستند و به فاصله چند دقیقه از شروع راهپیمایی، جمعیت قابل كنترل نبود و هرلحظه بر ازدهام جمعیت افزوده می‌شد.

حمل پرچم 50 متری «محمد رسول الله» توسط راهپیمایان همه و همه جلوه‌های حماسی است که امروز با گام‌های استوار مردم قائم‌شهر یکی پس از دیگر خلق می‌شود.

آدمک‌هایی كه مظاهر استكبار جهانی و صهیونیسم بین الملل بود پایان راهپیمایی توسط راهپیمایان به آتش كشیده شد.

سخنران راهپیمایی، هادی حسینی نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی بود.

آیت الله معلمی امام جمعه قائم‌شهر که سخنران مراسم راهپیمایی شهرستان جویبار بود، در دقایق پایانی خود را به راهپیمایان قائم‌شهری رساند.

در پایان مراسم ضمن به آتش کشیدن پرچم آمریکا و دشمن صهیونیستی، قطعنامه ای در 10 بند قرائت شد.

تجمع همه مردم در مقابل مسجد علوی، حتی از دورترین روستاهای شهر، از هزارجریب تا ابتدای مسیر راهپیمایی.

یکی از شهروندان گلوگاهی در گفت‎وگو با ما بیان کرد: مردم ما از انقلاب‌شان پشیمان نشده‌اند، شاید برخی به دلیل چرب و شیرین دنیا از انقلابی بودن خود پشیمان هستند، مردم با حضور پرشکوه خود جواب دندان‌شکنی به دشمن خواهند داد، مشت آمریکا برای مردم ما باز شده است.

سرود حماسی انقلاب توسط ۳۵۷ دانش‌آموز در مراسم امروز یک‌صدا و با به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران در گلوگاه خوانده شد.


سید محمد باقری، رئیس دانشگاه پیام‌نور بابل، در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن این شهرستان در گفت‌وگو با ما اظهار کرد: 22 بهمن تجلی همه خوبی‌ها و ارزش‌هاست.

وی بیان داشت: دهه فجر متعلق به مردم و ملت ایران است، مردمی که خالق دهه فجر هستند در 22 بهمن انقلابی در کره زمین ایجاد کردند بی‌نظیر که مسیر آن نه شرقی و نه غربی بلکه جمهوری اسلامی بود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور بابل تصریح کرد: دهه فجر فرصتی است برای تجدید میثاق با آرمان امام، دهه بازخوانی ملت ایران در عرصه کار و خدمت، یادآور خاطرات تلخ و شیرین و مرور انقلاب که همه شانیت و برکت آن به پشتیبانی ملت ایران، خون شهدا و عمود خیمه نظام یعنی جایگاه ولی‌فقیه است.

باقری خاطرنشان کرد: هر کشوری روزهای سرنوشت‌سازی دارد که شقاوت و سرنوشت آن ملت را رقم می‌زند، روزی که سرنوشت مردم ایران را به سوی سعادت و ترقی رقم زد، ایام‌الله دهه فجر است.

وی با اشاره به اینکه حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب یک تکلیف الهی و امانتی است که بر دوش ما نهاده شده است، افزود: نعمت انقلاب بزرگ‌ترین نعمت معنوی خداوند به ملت ایران بود که در پی آن نعمت‌های دنیوی را نیز به دنبال داشته است.

این مسئول نقش دانشگاهیان در بیداری جامعه را بسیار حائز اهمیت خواند و بیان کرد: مجموعه دانشگاهیان قشر فرهیخته و متفکر جامعه هستند که با تلفیق نیروی ایمان و علم توانستند قله‌های رفیع موفقیت را یکی پس از دیگری کسب کنند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور بابل دانشجویان متعهد، متخصص و نخبه را الگوی نوجوانان محصل برشمرد و گفت: دانش‌آموزان با سرمشق قرار دادن دانشجویان موفق راه خویش را پیدا کرده و علاقه‌مند هستند تا مانند آنان پیروز و افتخارآفرین باشند.

وی نقش دانشگاهیان در عرصه‌های بین‌المللی و دفاع مقدس را بسیار مورد توجه دولت‌های خارجی بیان کرد و ادامه داد: دشمن از نیروی بالقوه دانشجویان و استعدادهای نهادینه شده در فطرت آنان آگاه بوده و از تمامی توان و قدرت خویش برای آزاد شدن این توان استفاده می‌کند، اما دانشجویان متعهد با اعمال کردن احکام دینی و شعائر اسلامی راه را بر توطئه‌های شوم دشمنان بسته و توان بالقوه خویش را به بالفعل تبدیل کردند.

وی با بیان اینکه در پیشگاه شهدا شرمنده‌ایم که نتوانستیم آن‌چنان که شایسته است آرمان‌های آنان را دنبال کنیم، اظهار کرد: جامعه دانشگاهی درصدد است با اعتلای روحیه دین‌باوری و بالا بردن قدرت علمی خویش راه شهدای گران‌سنگ را بیش از پیش ادامه داده و زمینه را برای پویایی هرچه بیشتر نظام فراهم آورد.

باقری انقلاب اسلامی ایران را انقلابی نوین و ماندگار توصیف کرد و افزود: انقلاب و حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی از صدر اسلام تاکنون بی‌سابقه بوده است، از این‌ رو امروز ما وظیفه داریم در امر خطیر پاسداری از کیان اسلام و انقلاب تلاش مضاعف داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای دور ماندن انقلاب از آسیب و خدشه باید ارزش‌های نهادینه شدن در آن حفاظت و پاسداری شود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی اصیل با بن‌مایه دین و الهی بود، بنابراین با تکیه بر نیروی ایمان، توکل به حضرت باری‌تعالی و برخورداری از رهبری فرزانه و دانا توانست پیروز و بر قوام خویش بیفزاید.

رئیس دانشگاه‌پیام نور بابل فجر انقلاب اسلامی را نتیجه حرکت توده‌های مختلف مردم از جمله دانشجویان و نقطه شروع حرکتی تمدن‌ساز و جهانی در همه ابعاد خود به رهبری حضرت امام (ره) دانست.

باقری روز 22 بهمن را مصداق تحقق وعده الهی خواند و تصریح کرد: پیشرفت‌های علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمام زمینه‌ها به‌ویژه در زمینه دستاوردهای هسته‌ای و فضایی به رغم همه فشارها و تحریم‌ها و کارشکنی‌های نظام‌های سلطه یکی از مصادیق تحقق وعده الهی است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و ایران اسلامی امروز وحدت بین مسلمانان را نشانه گرفته‌اند، گفت: راهپیمایی امروز مشتی محکم بر دهان استکبار است که وحدت ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشاند.


با وجود اینکه نیم ساعت به آغاز راهپیمایی باقی مانده است، روبروی جهاد کشاورزی نکا حضور مردم انقلابی نکا بسیار پرشور است، با ازدحام جمعیت، خیابان ها بسته شد و همه با فریاد شعارهایی، برای آغاز راهپیمایی لحظه شماری می کنند.

پرسنل کادر و سرباز سپاه پاسداران در صف های منظم با جلوداری فرمانده ناحیه به سمت جهاد کشاورزی و جمعیت حاضر ملحق شدند.

مسئولان ادارات شهرستان به جمعیت ملحق شدند.

جامعه روحانیت نکا به جلوداری امام جمعه در یک مجموعه با تعداد بسیار زیاد و چشم‎گیر به طور هماهنگ به سمت محل آغاز راهپیمایی آمده و به جمعیت ملحق شدند.

رأس ساعت مقرر، با نوای الله اکبر مردم ولایتمدار نکا، رسما راهپیمایی آغاز شد، نکته جالب توجه اینکه به علت ازدحام جمیت، قبل از شروع راهپیمایی، به طول 400 متر از خیابان اصلی شهر، پر از جمعیت بوده که نکته بی سابقه ای است.

حضور مردم در راهپیمایی غوغا می کند، مردم از کوچه و خیابان های اطراف به صف راهپیمایی ملحق می شوند، ابتدای صف به آموزش و پرورش رسیده اما انتهای صف همچنان در جلوی جهاد کشاورزی است، حضور خواهران چشم‎گیر و نوای خواهران هم بلند است.

ابتدای صف به ابتدای پل رسیده و انتها تازه از جهاد کشاورزی عبور کرده است، دو طرف خیابان جمعیت موج می زند.

حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در گوشه و کنار و خصوصاً بالای پل های عابر پیاده، نظرها را جلب می کند.

ابتدای جمعیت از چهارراه گذشته و انتهای آن جلوی اداره برق است، مسئولان دوشادوش امام جمعه و فرمانده سپاه، حرکت می کنند.

سربازان و کادر سپاه پاسداران جلوداری امام جمعه و حفاظت وی را برعهده دارند، جاده اصلی شهر کاملاً بسته شده و مردم همچنان به جمعیت اضافه می شوند، ابتدای جمعیت در مصلی جمعه و انتها در انتهای پل است.

ابتدای جمعیت به میدان جانبازان رسیده و مردم به اطراف میدان اضافه می شوند، عروسک نماد آمریکا و پرچم آمریکا با فریاد الله‎اکبر مردم به آتش کشیده شد.

قرائت قطعنامه آغاز شد، مردم با شعارهای الله‎اکبر و مرگ بر آمریکا از قطعنامه حمایت کرده و آن را همراهی می کنند.

فرماندار نکا به عنوان سخنران مراسم شروع به صحبت کرده و با تجلیل از مقام شهدا، روحانیت و انقلابیون، یاد امام و شهدا را گرامی داشت و به تحلیل اوضاع منطقه و قدرت ایران اسلامی در جهان پرداخت، فرماندار از برنامه‎های آتی خود گفت و وحدت را لازمه دستیابی به آن دانست.

برنامه با شعار نهایی مردم پایان یافت.


راهپیمایی از گلزار شهدای آهو محله با حضور چشمگیر و کم نظیر مردم آغاز شد.

حضور بی سابقه مردم، شور و نشاطی انقلابی را حاکم فضای شهر کرده است.

فرماندار محمودآباد در حاشیه راهپیمایی تاریخی ۲۲ بهمن مردم محمودآباد در گفتگو با خبرنگار آوای شمال گفت: حضور امروز مردم ما را به یاد حماسه مردم در سال ۵۷ انداخت و هر سال بهتر و بیشتر از سال قبل حضور پیدا می کنند و این حضور درس بزرگ مردم به ما مسئولان دارد.

سیف الله فرزانه افزود: مهم ترین پیام امروز مردم توجه و عمل به آرمان های امام ، انقلاب و رهبری است و امیدواریم بتوانیم با عملکرد خود حضور بیش از پیش مردم در راهپیمایی سال آینده را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما از مردم عقب هستیم، خاطرنشان کرد: این حضور پیام های گسترده ای دارد که باید با تلاش و همت به تحقق این پیام ها کمک کنیم و با درس گرفتن از اراده مردم به مطالبات انباشته مردم جامه عمل بپوشانیم.

فرزانه یادآور شد: مسیر راهپیمایی در برابر حضور ارزشمند مردم تحقیر شد و این خود پیامی است که باید خیابان های اصلی شهر را گسترش دهیم و موضوع دیگر اتمام هرچه زودتر مصلی شهرستان است.

فرماندار محمودآباد در پایان گفت: امیدواریم سال آینده مصلی ساخته و میزبان خیل عظیم مردم قدرشناس محمودآباد باشد.

نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این راهپیمایی اظهار کرد: امروز یکی از روزهای شگفت انگیزی بود که در طول ۳۶ سال انتقلاب خلق شد و حضور آگاهانه و شجاعانه ملت ایران در تمام کشور،در استان مازندران و در شهرهای محمودآباد، چمستان و ایزدشهر که بنده توفیق حضور را داشتم بی نظیر بود.

عبدالوحید فیاضی افزود: این حضور یعنی جشن سی و ششمین سال انقلاب اسلامی همچنان با حضور مردم و رهبری عالمانه مقام معظم رهبری برای تجدید میثاق با آرمان های انقلاب اسلامی همچنان پویا،با نشاط و سرزنده است.

وی این حضور را جشن استقلال و آزادی ایران اسلامی دانست و افزود: این حضور یعنی مردم قدر دستاوردهای انقلاب به رهبری امام راحل را می دانند و با آمدن خود یکبار دیگر با رهبر معظم انقلاب و شهیدان والامقام تجدید پیمان کردند.

نماینده مردم محمودآباد و نور در خانه ملت در ادامه به سخنان ارزشمند رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان و پرسنل نیروی هوایی گفت: همه باید بدانند که این انقلاب معیاری دارد که معمار کبیر آن تعیین کرده است و از امام آغاز و امروز آنچه رهبری فرزانه به عنوان معمار انقلاب ترسیم می کنند معیار عملکرد کشور است.

فیاضی ادامه داد: هر اندیشه ای در استقلال، آزادی و منافع کشور غیر از اندیشه های رهبری باشد قابل قبول نیست، بنابر این همه حرکت ها و تکنیک های دستگاه دیپلماتیک در موضوع انرژی هسته ای باید با محوریت مقام معظم رهبری و رهنمودها، گفتمان ها و اندیشه های معظم له باشد.

وی در پایان اظهار داشت: در دیدار پرسنل نیروی هوایی رهبر معظم انقلاب معیارها را بیان فرمودند، بنابراین از آن خطوط مطرح شده که در واقع خط قرمز نظام است هیچ کس حق عدول ندارد و قطعا مردم می دانند که منافع انقلاب اسلامی در گرو راهنمایی ها و رهبری مقام معظم رهبری است.

نوری های غیرتمند، راهپیمایی عزتمندانه خود را از میدان امام (ره) آغاز کردند.

هوا سرد است ولی مردم دلگرم و خروش شان کم‎نظیر است.

حجت الاسلام ناصر شکریان در اجتماع پر شور راهپیمایی 22 بهمن در نور، اظهار داشت: روز 22 بهمن یوم الله نامیده شده است و این نام ریشه ای قرآنی دارد، خدای متعال به حضرت موسی خطاب کرد ما به شما آیات و دلایل روشن دادیم تا قوم خود را از جهل و ظلمت نجات دهید و به سمت نور و ایمان هدایت کنید، ای موسی! اگر این اتفاق رخ دهد، آن روز یوم الله است، روز عظمت بندگان من است، روز شکست فرعون است، لذا امام (ره) فرمودند این روز یوم الله است.

وی افزود: حضور شما در راهپیمایی به این معنی است که، این روز را بزرگ می دارید، زمانی بر ما گذشت که عمامه را از سر روحانیون بر می داشتند، زمانی بر ما گذشت که واعظان باید مخفیانه به ایراد سخنرانی می پرداختند و مردم ایران زیر بار زور نرفتند و کاخ استبداد را فرو ریختند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به سخنان رهبری، بیان کرد: مازندرانی ها در لبه دو تیغ قرار گرفته بودند، یکی توده ای ها و دیگری به جهت وجود ساحل، آنها می خواستند فرهنگ غربی را ایفا کنند و فرهنگ اسلامی را از مردم مازندران بگیرند، اما آفرین بر مردم مازندران در برابر هر دو ایستادند و دین‌شان را حفظ کردند.

وی تصریح کرد: در گذشته نخست وزیر این کشور بهایی بود و مسیر آن در حال حرکت به سمت مذهب لائیک بود، امام (ره) در زمانی قیام کرد که عصر انزوای دین بود، چه شده است که الان این همه امام‌هراسی اتفاق افتاده است، احیای دین هزینه سنگینی می‎خواهد، کربلا می‎خواهد، انقلاب ما هم هزینه سنگین داده است، 15 خرداد، 8 سال جنگ تحمیلی و این همه شهدا، اینکه استکبار جهانی دارد دین ما را وارونه در جهان القا می کند، به دلیل استقبال و گرایش روزافزون به دین مبین اسلام است.

سخنران مراسم راهپیمایی 22 بهمن خاطرنشان کرد: در ایران به برکت انقلاب اسلامی 120 هزار طلبه از کشور های مختلف جهان در حوزه های علمیه مشغول تحصیل علوم دینی هستند، شیعه روز اربعین اجتماع بیست میلیونی دارد، اینها به برکت خون‎های شهدا و به برکت ولایت فقیه، امام و رهبری عزیزمان است، این افتخار بزرگی برای ما است لذا امروز شیعه جهانی شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، اذعان کرد: پیشرفت های بسیار خوبی در عرصه علمی از جمله فضا، هسته ای، نانو، ژنتیک، و نظامی در کشور ما رخ داده است و در همه این‎ها جزو 10 کشور دنیا هستیم.

وی اضافه کرد: عزیزان! عظمتی که امروز دارید به برکت انقلاب اسلامی است، امروز در فضای شدید تحریم، کشور ما ماهواره کاملاً ایرانی به فضا پرتاپ می کند، علی‎رغم اینکه همه دنیا در مقابل ما ایستاده‎اند اما شما ایرانیان افتخار بزرگی آفریده‎اید.

امروز کشور ما موشک قاره‎پیما دارد، همه جای دنیا زیر نظر موشک های ما است، شما پهبادی درست کرده اید که بمب‎افکن باشد، در دنیا 5 کشور دارای این نوع پهباد است.

پهباد ما 3 ساعت در اسراییل گشت زد، شناسایی کرد و برگشت، این پیشرفت کمی نیست، تمام دنیا امروز می گوید مرگ بر آمریکا و پرچم آن را آتش می‎زنند، این چگونه اتفاق افتاده است؟ این اتفاق به برکت انقلاب اسلامی رخ داد.

وی در پایان درباره اتفاقات عراق گفت: مسئولان عراق می گویند اگر ایران به کمک ما نمی آمد داعش همه جا را می گرفت، انشاءالله به برکت جمهوری اسلامی گروه تروریستی داعش از صحنه روزگار محو خواهد شد.


 
راهپیمایی در ساعت ۱۰ صبح از مقابل با ندای ملکوتی الله اکبر از جلوی مسجد جامع شهرستان نوشهر آغاز شد.

راهپیمایی با شعارهای ما ملت آزادیم، پیرو ثارالله ایم- ما ملت بصیریم، ذلت نمی پذیریم و الله اکبر آغاز شد.

مریم مرادی- دانشجو
مرادی با اشاره به تحریم‌های آمریکا گفت: دشمن فکر می‌کند چون برای ما تحریم را گذاشته و توافقی صورت نگرفته ما دست از انقلاب می‌کشیم.

وی انقلاب را ثمره خون شهدا دانست و افزود: دشمن باید بدانند که ما مردم ایران تا پای جان به پای این انقلاب ایستاده‌ایم.

زهرا ساحری- دانش آموز
این دانش آموز که به همراه دوستانش در این راهپیمایی شرکت کرده بود، هدف از شرکت در این راهپیمایی را عشق به وطن توصیف و افزود: من بیمارهستم ولی امروز با این بیماری و به عشق وطنم به صحنه آمدم تا دشمنان ایران بدانند ما هنوز هم هوادار وطنمان هستیم.

فریاد راهپیمایان در جلوی میدان همافران با شعار لبیک یا محمد (ص) و ما پیرو امام و رهبر هستیم، هیبت پوشالی آمریکا را شکستیم، به گوش می رسد.

سحر احمدی- خانه دار
احمدی با اشاره به اینکه در این راهپیمایی به مانند هر سال شرکت کردم تا غیرت ملی خود را به استکبار نشان دهم، اذعان داشت: امروز در این راهپیمایی شرکت کردم تا با مردم هم صدا شوم و به استکبار اثبات کنم همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ملت زیربار حرف زور نمی‌رود.

حجت الاسلام محمود مشایخ - امام جمعه نوشهر
امام جمعه نوشهر با اشاره به اینکه صدای الله‌اکبر وسیله پیروزی ملت ایران ‏شده است، اظهارکرد: جوانان در زمان انقلاب با صدای الله‌اکبر حمایت خود را از امام(ره) اعلام ‏می‌کردند.‏

وی تصریح کرد: راهپیمایی۲۲ بهمن اعلام حمایت از انقلاب، نظام، تفکر ‏امام(ره) و مقام‌معظم‌رهبری و مردم سالاری دینی است.‏

حجت‌الاسلام مشایخ با بیان اینکه نسل اول انقلاب با فداکاریها و جانفشانی‌هایی خود با همراهی امام(ره) انقلاب را به ثمر رساندند، افزود: نسل ‏دوم انقلاب هم در ۸سال دفاع مقدس وفاداری خود را به انقلاب اثبات کردند.‏

وی ادامه داد: اکنون نوبت نسل‌های بعدی انقلاب است که لبیک بگویند و ‏حمایت خود را از رهبر انقلاب اعلام کنند.‏

مشایخ یادآور شد: باید با شرکت در راهپیمایی روز ۲۲بهمن لبیک یا رسول‌الله ‏و لبیک یا خامنه‌ای را به گوش استکبار رساند.‏

وی با اشاره به اینکه تمامی لحظات پیروزی انقلاب با امدادهای غیبی همراه ‏بود، خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که نهضت را ادامه دهیم و با استمرار ‏در این راه، زمینه را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم کنیم.‏

راهپیمایان در حال حرکت به سوی میدان آزادی با شعارهای استکبارستیز مرگ بر آمریکا، مرگ بر منافق، مرگ بر آمریکا و مرگ بر ضد ولایت فقیه هستند.

یوسف قمی- استاد دانشگاه آزاد اسلامی چالوس
این استاد دانشگاه با بیان اینکه روز ۲۲بهمن به تعبیری روز خدا است، افزود: بنا به بیانات رهبرمعظم انقلاب و با توجه به توهیناتی که سردمداران غربی خصوصاً آمریکاییها هر از چند گاهی به نحوی بر علیه ایران صحنه‌آرایی می‌کنند، به یاری خدا مردم نوشهر با حضور گسترده خود تودهنی محکمی به استکبار می‌زنند.

قمی اذعان داشت: به کوری چشم دشمنان راهپیمایی ۲۲بهمن امسال به مانند هر سال گسترده‌تر از سال‌های دیگر در نوشهر برگزار شد و ملت ایران با شور، قاطعیت و شعور انقلابی خود شرکت می‌کنند.

فریبا طاهری- مدیر موسسه قرآنی طاهره
طاهری با اشاره به اینکه در موسسه قرآنی مطهره از تمامی سنین در کلاس‌‌های این موسسه شرکت می‌کنند، بیان داشت: من به همراه تمامی شاگردان موسسه با حضور گسترده خود در راهپیمایی آمده‌ایم تا بگوییم گوش به فرمان امام و رهبری هستیم.

گروه موزیک دانشگاه علوم دریایی نوشهر با نواختن آهنگ های انقلابی شور و هیجانی در میان راهپیمایان ایجاد می کند.

مردم ولایتمدار نوشهر با در دست داشتن پرچمهای ایران در کنار میدان آزادی با شعارهای استقلال، آزادی، پیام انقلاب است- جمهوری اسلامی، مظهر انقلاب است در حال حرکت هستند.

مریم خزایی- فرهنگی
این فرهنگی نوشهری هدف از آمدن به راهپیمایی را لبیک به فرمایشات رهبری توصیف و اذعان داشت: لبیک گفتن به فرمایشات رهبری در اصل یک نوع جهاد است که به گردن همه مسلمانان است.
وی افزود: آمدیم تا این حرف را ثابت کنیم و بگوییم ما از گزینه‌های روی میز آنها نمی‌ترسیم.

علی اسلامی- بازنشسته
علی اسلامی که بازنشسته است هدف از آمدن به راهپیمایی را نشان دادن غیرت ملی دانست و اذعان داشت: امروز دراین راهپیمایی شرکت کردم تا با مردم هم صدا شوم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که ملت زیربار حرف زور نمی‌رود.

راهپیمایان به جلوی اداره آموزش و پرورش نوشهر رسیدند، کاراته کاران نوجوان نوشهری با انجام حرکات رزمی شور و هیجانی در میان راهپیمایان ایجاد کردند.

راهپیمایان جلوی اداره آموزش و پرورش تجمع کردند و مراسم با خواندن آیاتی از کلام الله مجید ادامه دارد.

نواختن سرود مقدس جمهوری اسلامی توسط گروه موزیک دانشگاه علوم دریایی نوشهر

عباس شیر خدا به اجرای برنامه در میان راهپیمایان نوشهری پرداخت.

آغاز سخنرانی نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در میان راهپیمایان نوشهری.

قاسم احمدی لاشکی در بین راهپیمایان نوشهر با بیان اینکه ما از نعمت ولایت است که به این جا رسیده ایم، گفت: امروز داعش در کشورهای اطراف ما ویرانی هایی را به بار آورده است، اما ما به برکت ولایت در آرامش هستیم.

وی یادآور شد: برای ما همین بس که با درایت سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی در چند ده کیلومتری مرزهای ما آرامش حاکم است و این از برکت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

پایان سخنرانی و خواندن قطعنامه راهپیمایی ۲۲بهمن همراه با سردادن شعارهای ضد استکباری.

به آتش کشیدن پرچم های آمریکا و انگلیس و آدمک های دست ساز مردم نوشهر توسط راهپیمایان.

پایان راهپیمایی مردم ولایتمدار نوشهر.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000086/n00086626-r-b-018.jpg
حسن خیریان‎پور، معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استاندار مازندران در سخنرانی راهپیمایی 22 بهمن در عباس آباد، اظهار کرد: امروز یک‎بار دیگر تجلی حضور یکپارچه و متحد و منسجم و با شکوه مردم عزیز را شاهد بودیم، بعد از 36 سال پیروزی انقلاب اسلامی.

وی افزود: دهه فجر یعنی شکفتن و نمایان شدن، با طلیعه انقلاب استکبار و استثمار از کشور ما رخت بر بست و حضور مردم با الهام از اندیشه انقلاب اسلامی و با رهبری امام راحل، با توجه به اینکه هیچ تحلیل‌گر سیاسی بروز این انقلاب را پیش بینی نمی کرد.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استاندار مازندران بیان کرد: اقتدار نظامی و سیاسی و اقتصادی با حضور همه ملت بزرگ ایران باعث شد ناگهان زمین در زیر پای رژیم شاهنشاهی به لرزه در آمد و نظام 2500 ساله شاهنشاهی مضمحل شد و انقلاب اسلامی با مشروعیت الهی و مقبولیت مدنی حاکم شد و با پیروزی انقلاب سه شعار محوری ملت ایران یعنی استقلال آزادی و جمهوری اسلامی محقق شد و وحدت و انسجام پیدا کرد.

خیریان‎پور اضافه کرد: حاکمیت ارزش‌های اسلامی و دینی در کشور نمایان شد، عدالت در کشور حاکم شد، ایمان و ایثار و روحیه شهادت طلبی و دگرخواهی در کشور معنا پیدا کرد و روحیه استکبارستیزی و ظلم ستیزی در کشور به عینیت رسید.

معاون استاندار مازندران ادامه داد: با پیروزی انقلاب، رأی مردم نافذ شد، اثر آن نمایان شد و اعتماد به نفس در میان ملت ایران شکل گرفت.

این مسئول گفت: تلاش مسئولان در این است که توسعه همه‎جانبه در استان شتاب گیرد و به مشکلات مردم رسیدگی شود که قطعاً مشکلاتی وجود دارد، برای رسیدگی به مشکلات مردم، برنامه های مختلفی برای توسعه استان وجوددارد.

خیریان‌پور اذعان کرد: امروز در شهرستان عباس آباد که ما حضور مردم آن را در پیروزی انقلاب به یاد داریم و با همین عشق و علاقه در آن روز و در امروز حضور دارند، وظیفه مسئولان را برای اقدامات اساسی جهت توسه شهرستان بیشتر می کند و همه و همه یک هدف دارند و آن شتاب دادن به روند توسعه شهرستان و رفع مشکلات در ابعاد مختلف است.

وی خاطرنشان کرد: از نیازهای اساسی شهرستان عباس‎آباد ایجاد کمربندی، حل مشکل زباله، اتمام بیمارستان، توجه به عمران شهری و روستایی و تأمین آب شرب است.

پایان گزارش

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما