تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
کد مطلب : ۸۳۸۲۱
یک دانشمند هسته‌ای آمریکایی که سعی داشته یک فناوری طبقه بندی شده هسته‌ای را به یک مامور آمریکایی که وی فکر می‌کرده یک مقام ونزوئلایی باشد، بفروشد، به ۵ سال حبس محکوم شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،سی ان ان نوشت: پدرو لئوناردو ماسکرونی، دانشمند هسته ای آمریکایی روز گذشته توسط دادگاهی در ایالت نیو مکزیکو به جرم تلاش برای فروش یک فناوری طبقه بندی شده هسته ای، به 5 سال زندان محکوم شده است.

روکسبی ماسکرونی همسر این دانشمند هسته ای نیز به اتهام مشارکت در این توطئه، به یک سال حبس محکوم شده است. ماسکرونی در آزمایشگاه ملی لس آلاموس کار می کرده ، جایی که نخستین بمب هسته ای ساخته شده است، ولی در سال 1988 میلادی به علت اختلاف بر سر یک فناوری لیزری که خودش پیشنهاد داده بود،با این آزمایشگاه قطع همکاری داده است. همسرش تا سال 2010 میلادی با این آزمایشگاه همکاری داشته است.

این دانشمند هسته‌ای 79 ساله که اصالتا آرژانتینی است، گفته است که به خاطر ملیتش مورد تبعیض قرار می گرفته است. در فیلم ویدئویی ضبط شده ای که در دادگاه نمایش داده شد، وی به یک مامور آمریکایی که فکر می کرده یکی از مقام های ونزوئلا است، گفته است که وی دیگر یک آمریکایی نیست. وی در ادامه توضیح داده است که چگونه می تواند به ونزوئلا کمک کند تا به یک ابرقدرت هسته ای تبدیل شده و یک رآکتور زیر زمینی احداث کند.

این دانشمند هسته ای آمریکا آمادگی خود را برای طراحی بمب های هسته ای برای ونزوئلا اعلام کرده است. وی برای در اختیار قرار دادن این اطلاعات، خواستار دریافت 800 هزار دلار شده است./ع
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲