تاریخ انتشارجمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
کد مطلب : ۵۸۱۷۱
نمایندگان مجلس نیز از همان ابتدا نظر خود را با گزینه پیشنهادی وزارت علوم با شعار "دو دو" (عدد ۲ در مجلس به معنای مخالفت نمایندگان با یک موضوع اعم از طرح یا لایحه است) در مجلس اعلام داشتند.
۰
plusresetminus
حرکت دولت بر موج ناسازگاری
بلاغ-در حالی فخرالدین احمدی‌ دانش ‌آشتیانی معاون مصطفی معین وزیر علوم دولت اصلاحات به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم از سوی دولت به مجلس معرفی شد که به نظر می رسد دولت همچنان بر روی موج لجبازی با مجلس حرکت می کند.

با اینکه بارها نمایندگان مجلس موضع خود را نسبت به فعالین فتنه ۸۸ نشان داده اند، اما این بار نیز دولت شخصی را با پرونده مشخص در فتنه به مجلس معرفی کرد تا نشان دهد بر حضور فتنه گران در دانشگاه پافشاری می کند.

متاسفانه باید گفت که جدیدترین انتخاب دولت نیز اقبال بسیار کمی برای رای آوری در مجلس دارد و با وجود اعتماد بالای مجلس به دولت، دولت هم چنان ساز ناسازگاری را با مجلس کوک می کند.

تاکنون ۴ وزیر از سوی دولت به مجلس معرفی شده اند که هر کدام از آنها یک رویه را در پیش گرفتند و به دلیل مشارکت در فتنه یا با عدم توجه به موارد قانونی و پافشاری بر انتصاب برخی افراد مسئه دار و دخیل در فتنه ۸۸ و همچنین عدم مدیریت صحیح، کار را برای خود سخت کردند و موجب واکنش نمایندگان مجلس شدند.

بدون شک مساله فتنه ۸۸ و ضرورت سلامت افراد در این مسئله به خصوص در مهم ترین و حساس ترین مشاغل دولتی نیاز به توضیح ندارد، اما به واقع دلیل سماجت دولت بر گزینه های مسئله دار و نزدیک به فتنه در وزارت علوم سوالات زیادی را بر می انگیزد.

اگرچه که وزیر پیشنهاد در سوابق خود از حضور در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا ریاست مجتمع آموزشی مفید (وابسته به دانشگاه مفید و آیت الله موسوی اردبیلی) را ذکر کرده است اما این شخص در زمان تشکیل بسیج دانشجویی با فرمان امام خمینی(ره) اظهار نظر عجیبی داشته است.

در نقل قول عجیبی که در کتاب «دفتر دانش، تاریخ شفاهی آموزش عالی ایران به روایت دکتر مصطفی معین» از فخرالدین احمدی دانش آشتیانی منتشر شده، آمده است:

«طرح ما این بود که بسیج در همان پایگاه‌ های خارج از دانشگاه بماند و اگر دانشجویی تمایل به حضور داشت برود و در همان مناطق ثبت‌نام کند، ما هم همکاری می ‌کنیم و فرم‌ های عضویت را از طریق نهادهای فرهنگی داخل دانشگاه به افراد علاقه‌ مند می ‌رسانیم. آنها مخالفت می‌کردند و ما نیز تبعات حضور بسیج در دانشگاه را ‌یادآوری می‌کردیم.

یادم می‌آید که آقای‌ هاشمی هم تقریباً نظر ما را داشت. در نهایت رأی ‌گیری شد و نظر ما تأیید شد. از جلسه که بیرون آمدیم، آن دوستان به من گفتند که شما خیانت بزرگی به دانشگاه‌ ها کردید.»

نمایندگان مجلس نیز از همان ابتدا نظر خود را با گزینه پیشنهادی وزارت علوم با شعار " دو دو" (عدد ۲ در مجلس به معنای مخالفت نمایندگان با یک موضوع اعم از طرح یا لایحه است) در مجلس اعلام داشتند.

لازم است تا دولت محترم نیز رویه ای متقابل را در برابر مجلس شورای اسلامی پیش گیرد و با احترام به خطوط قرمز نظام و نمایندگان خانه ملت، موجبات آرامش سیاسی در فضای حساس کنونی را فراهم آورد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
نسیب
سلام عالی بود
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴