تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۵۸۶۲۱
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نباید گمان کرد که سیاست اقتصاد مقاومتی تنها مخصوص زمان تحریم‌ها است.
۰
plusresetminus
بلاغ- به نقل از پایگاه اطلاع رسانی همایش ملی راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی، محمدرضا باهنر با بیان این که تحریم‌ها نیز همچنان سایر حوادث طبیعی که در دهه‌های اخیر شاهد آنها بودیم می‌تواند ضرباتی را بر پیکره کلی اقتصاد کشور وارد آورد، اظهار کرد: باید با تحریم‌ها اصولی و بر اساس سیاست اقتصاد مقاومتی برخورد شود تا شاهد شکست تحریم‌ها باشیم.

باهنر با بیان این که نباید گمان کرد که سیاست اقتصاد مقاومتی تنها مخصوص زمان تحریم‌ها است افزود: سیاست اقتصاد ادبیات مقاومتی مدت‌هاست که به دلایلی همچون مقابله با تغییرات ناگهانی اقتصاد جهانی، جلوگیری از آسیب‌ها و تهدیدات همچون تحریم‌ها و حوادث طبیعی و مباحثی که اقتصاد را لرزان می‌کند سال‌هاست که در ترمولوژی حقوق بین‌الملل وارد شده و به همین دلیل نیز بسیاری از کشورها به دنبال تدوین و طراحی اقتصاد مقاومتی هستند.

باهنر اجرای اقتصاد مقاومتی را امری لازم و غیر قابل گذشت خوانده و خاطرنشان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی ناگزیر از وحدت نظر میان نهادهای حکومتی و سازمان‌های مردم نهاد هستیم و در صورتی که مردم و مسئولان همکاری نکنند با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

همایش ملی ـ منطقه ای، راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی این همایش توسط جوانان آرمانگرا رهروان ولایت و همکاری مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی در 29 و 30 آبان ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود./آ

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴