تاریخ انتشارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۶۰۲۲۲
عالم سنی تربت جام با اشاره به حساس بودن برهه زمانی کنونی،گفت: در زمان حاضر وحدت شیعه و سنی علیه نصارا و یهود باید عملی شود.
۰
plusresetminus
بلاغ- مولوی سید نسیم عبداللهی عالم سنی تربت جام، با اشاره به ریشه اصلی جریان های تکفیری اظهار داشت: ریشه تکفیر در اسلام وجود ندارد. هیج مسلمانی حق ندارد مسلمان دیگر را تکفیر کند؛ اگرچه منتسب به هر مذهبی باشد.

وی گفت: ما روایات بسیاری در مورد منع تکفیر در اسلام داریم ، به طوری که بر اساس روایات و احادیث موجود، اگر مسلمانی شخصی را کافر بداند و آن شخص کافر نباشد، کفر به خود او برمی گردد.

مولوی عبداللهی تصریح کرد: وحدت امت اسلامی در طول تاریخ بزرگترین ارزش را داشته و امروز نیز جزء واجبات است زیرا لازمه ی غلبه بر جریان تکفیر واحد بودن بر سر مسائل اساسی است.

این عالم سنی ابراز داشت: در تاریخ و قرآن آمده است که بزرگترین دشمن یهود و نصارا هستند ولی امروز می بینیم این دو دشمن علیه مسلمانان واحد شده اند و در اینجا وحدت شیعه و سنی بیش از پیش احساس می شود.

وی در خصوص داعش گفت: ریختن آبروی هر مسلمانی در دین پیامبر اسلام بدتر از تخریب خانه کعبه است و این جنایات و سر بریدن ها توسط داعشی ها کاملا محکوم است و در اسلام ناب محمدی جایگاهی ندارد./آ
منبع : دانا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲