عرضه یک فیلم ضدایرانی در ایران

فیلم ضدایرانی روبوکاپ در شبکه نمایش خانگی!

تاریخ انتشارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۶۰۲۳۰
يك فيلم كاملاً ضد ايراني در يكي از مؤسسات شبكه نمايش خانگي دوبله و به زودي وارد بازار خواهد شد.
۰
plusresetminus
بلاغ- فيلم «‌ربوكاپ»‌ يا پليس آهني، يكي از جديدترين محصولات سينماي امريكا است كه با يك شكست تجاري محض تقريباً سه ماه پيش اكرانش در امريكا به پايان رسيد. اين فيلم دنباله‌رو فانتزي «‌آرگو»‌ و در راستاي آرزوي ديرينه امريكايي‌ها براي به ثمر نشاندن عمليات جنگي در پايتخت ايران است.

داستان ربوكاپ چيست؟

بعد از فيلم «‌آرگو» ‌كه طي آن يك مأمور امريكايي سازمان سيا مخفيانه وارد تهران مي‌شود و در عملياتي موفقيت‌آميز كارمندان سفارت اين كشور را از خاك ايران خارج مي‌كند حالا امريكايي‌ها در اين فيلم سعي دارند تب آمال و آرزوهاي دست‌نيافتني خود را در ابعادي بزرگ‌تر و با حمله نظامي ربات‌هاي خود به ايران، فتح خيابان‌هاي سطح شهر تهران و نيز هدايت هواپيماهاي جنگي‌شان بر فراز آسمان آبي پايتخت كشورمان اندكي فرو بنشانند. در فيلم «ربوكاپ»‌ خيابان‌هاي تهران به زيباترين شكل ممكن بازسازي شده‌‌اند، در سطح خيابان‌ها ربات‌هاي نظامي امريكايي در ابعاد مختلف به چشم مي‌خورند، خبري از هيچ گونه مقابله نيروهاي نظامي ايران نيست و اين گونه به نظر مي‌رسد كه امريكايي‌ها با قدرت تمام كل شهر را به تسخير خود در آورده‌اند. در اين فيلم يكي از شخصيت‌هاي امريكايي مي‌گويد كه اين ربات‌ها قرار است براي مردم خوب سطح شهر تهران امنيت و آرامش را به ارمغان بياورند اما در عمل مخاطب حس ديگري از اين فيلم مي‌گيرد.

هدف از ساخت ربوكاپ آزادسازي تهران است!

برخي كارشناسان مي‌گويند كه فيلم «‌ربوكاپ» عمليات آزادسازي تهران تعميمي به روش مقابله با جرم و جنايات گسترده در شهر قديمي «ديترويت» ‌امريكا و طرفداري از طرح خصوصي‌سازي نيروي پليس است كه در سال ۱۹۸۷ ميلادي با مقاومت گسترده‌اي از سوي افكار عمومي امريكا مواجه شده بود. اما به نظر مي‌رسد كه اين فيلم چند هدف ديگر نيز داشته است؛ بازنشر شعار عمليات صلح‌جويانه نظامي امريكا در خاك ديگر كشورها، به تصوير كشيدن قدرت جنگنده‌هاي هوايي اين كشور، بسط و گسترش نگاه از بالا به پايين امريكا در قبال كشورهاي جهان سومي و نيز فرونشاندن عقده و ميل وصف‌ناپذير اين كشور به انجام عمليات نظامي موفقيت‌آميز در خاك ايران.

ربوكاپ چگونه از ايران سردر آورد

مؤسسه «قرن جديد» كه يكي از مؤسساتي است كه با مجوز رسمي مشغول به فعاليت در حوزه شبكه نمايش خانگي است، اين فيلم را دوبله كرده است و در پيش‌پرده محصولات خود خبر از دوبله و به بازار آمدن آن تا هفته ديگر مي‌دهد.
حال سؤال اينجاست كه آيا مديران وزارت ارشاد و مدير عامل مؤسسه رسانه‌هاي تصويري كه مسئوليت نظارت بر محتواي آثار و چگونگي فعاليت اين مؤسسات را دارند از توزيع و دوبله اين اثر خبر دارند يا خير؟
بايد گفت كه بر خلاف تصوري كه وجود دارد بايد توجه كرد كه در شبكه نمايش خانگي با مخاطب گسترده‌تري نسبت به سينما و تلويزيون روبه‌رو هستيم و از همين رو نظارت بر محتواي آثار ارائه شده در چنين سيستمي بايد با دقت و احتياط بيشتري صورت بگيرد./آ
منبع : سینما پرس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما