تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۵۹۵۰۲
جهان غرب برای تحقیق سلطه‌ی کامل سیاسی–اقتصادی خود، به تحقیر فرهنگی کشورهای اسلامی وتحمیل فرهنگ مبتذل خود پرداخته و ترویج بی‌حجابی و فساد زنان را به عنوان یکی از کارآمدترین راه‌ها تجربه کرده است ، تا جایی که خود به این واقعیت اعتراف دارد.
۰
plusresetminus
بلاغ-زنان غرب نيز در دام فرهنگ بي‌اساس دولتمردان خود در ترويج بي‌عفتي و بي‌بندو باري افتادند و در اين بلاي خانمان سوز گرفتار آمدند. به طوري كه به زعم بسياري از انديشمندان غربي، استواري خانواده در گرو سلامت اجتماعي است كه متأسفانه در غرب ديده نمي‌شود!

در پروتکل اندیشمندان یهود آمده است: ما باید کاری کنیم که اخلاق در همه‌جا ویران شود تا راه سیطره‌ی ما را بگشاید. "فروی"د ازماست وبه زودی روابط جنسی زن و مرد چنان آشکارا و برملا انجام می شود که در نظر جوان، دیگر هیچ‌چیز مقدسی مفهوم نداشته باشد و پیوسته همّت او اشباع غرایز شهوی‌اش گردد. درآن صورت است که اخلاق فرو می‌ریزد.

مدگرایی زنان و افزايش شهوت مردان

انسان مدگرا می‌کوشد، همواره از تازه‌های لباس و آرایش آگاه شود و به هر قیمتی از آنها بهره گیرد. مدگرایی کورکورانه، نتیجه غلبه شهوت و تنوع طلبی افراطی بر روح انسان است.

شهوت لباس، زنان و دختران و افراد مدگرا را، به اسارت مدسازان در آورده است. مدسازان پشت پرده‌اي که با بهره گیری از پژوهش‌های گسترده روانشناسی به طراحی مدهای جدید می‌پردازند و با طرح مدل‌های تحریک آمیز کفش، لباس و آرایش زنان، مقلدان بی‌اراده را غافل می کنند.

یکی دیگر از ریشه‌های خودنمایی و بی‌حجابی، تقلید ناموجه از زنان و دخترانی است که بنا به دلایلی از تقوای پوششی دور مانده‌اند. دلیل چنین تقلیدی را باید در ناآگاهی، ساده‌لوحی، هم رنگی با دوستان، چشم و هم چشمی، فریب خوردن و امثال آنها جستجو کرد. چنین افرادی، بدون کمترین تفکر، عاقبت اندیشی و بررسی ماهیت پی‌آمد حکم شرعی رفتار خود، از دیگران تقلید می‌کنند. بايد يادآور شد؛ اگر آدمی، براساس مصالح واقع بینانه و منافع همه جانبه خود تصمیم بگیرد، در چنین گردابی نخواهد افتاد. در اين ميان آموزش‌هاي ديني خانواده بسيار موثر است.

روش‌هاي "رويين‌تن" شدن زنان در اجتماع

کلامی از امام صادق (ع) قابل توجّه است:

«ألهِموهُنَ حبَ علی علیه السلام وذروهُنَّ بلهاء». «به زنان دوستی آل علی(ع) را الهام کنید و به همین مسائل اندک رهایشان کنید» .(من لایحضره  الفقیه ، ج3 ، ص 463)

زن اگرحب علی(ع) را فرا گرفت و او را راهبر شناخت و خاندان او را الگو پذیرفت و بر راهی رفت که اهل بیت رفته اند و آنان را سرمشق قرار داد، رویین تن می‌شود و حضورش در جامعه دلهره آفرین نخواهدبود.

محتوای راستین حب، متابعت و پیروی از محبوب است که خداوند فرمود: «قُل اِن کنتم یُحبِونَ الله فَاتبعونی ....». ای پیامبر! بگو اگر خداوند را دوست می دارید، از من پیروی کنید.... (قرآن کریم ، آل عمران ، آیه 31)

رهايي از گرداب بي‌عفتي

احیاء فرهنگ اصیل اسلامی، تقویت اعتقاد به نفس و استقلال فکری و دوری از خود باختگی، وهمچنين تقویت نیروی تفکر و فراخوانی زنان به تفکر و تعقل و تجزیه و تحلیل‌های منطقی که موجب استقلال فکری مي‌شود از روش‌هاي موثر در تقويت آموزه‌هاي ديني و پيشگيري از اشاعه بي‌فتي است.

توجه مسئولين به امر ترويج عفت عمومي در جامعه و مشاركت آحاد مردم در آگاهی بخشی در مورد تقسیم آزادی صحیح و آزادي غلط و سوق دادن انسانها به خصوص نسل جوان به گزینش آزادی صحیح يكي ديگر از اين موارد است.

حجاب یکی از راه‌های پیمودن کمال انسان است و فرد باحجاب، با ایمان و عقیده‌اش می‌تواند به پیشرفت بیشتری نسبت به سایر افراد دست یابد.

همچنين در پايان به دختران و بانوان عزیز توصیه می‌کنم که با مطالعه آثار حجاب در زندگي اجتماعي و زندگي فردي به سوي زندگي راحت، با امنيت و بدون دغدغه پيش بروند./ع

منبع : حوراء
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴