رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سوادکوه؛

فرهنگ شهرستان سوادکوه فرهنگی بکر و دست نخورده است

تاریخ انتشارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۵۶۶۲۲
حجت الاسلام ذاکری خطیر گفت: فرهنگ شهرستان سوادکوه فرهنگی بکر و دست نخورده است
۰
plusresetminus
بلاغ-حجت الاسلام ذاکری خطیر در گفتگو با خبرنگار سوادکوه آنلاین، با اشاره به فرهنگ بومی شهرستان گفت:فرهنگ شهرستان سوادکوه فرهنگی بکر و دست نخورده است معضلات فرهنگی اندکی همچون بد حجابی مربوط به کسانی است که از خارج شهرستان با فرهنگی مبتذل وارد شهرستان می شوند و این افراد غیرت دینی ندارندو ما از این نظر ناراضی هستیم و مقبول ما نیست.

وی با بیان عملکرد خوب اداره ارشاد شهرستان سوادکوه در بحث فرهنگ ، اظهار کرد: اداره ارشاد شهرستان به تنهایی خوب کار می کند،از فرهنگ دینی بهره می برد و تاکنون مورد تائید می باشد و این عملکرد به خاطر مدیریت آن که فردی قرآنی و فرهنگی است می باشد که در مسائل دینی تعامل خوبی با هیئت های قرآنی و مذهبی دارد.

ذاکری خطیر در خصوص مسائل اخیر فرهنگی در کشور همچون تک خوانی زنان و اجرای کنسرت و عملکرد وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: بر اساس فتوای تمامی علما و مراجع تک خوانی زن غناست و حرام است. حضور خانم هایی که آرایش غلیظ و زننده داشتند و اجرای موسیقی در حضور وزیر ارشاد که ارشد فرهنگی کشور است ومی خواهد مروج فرهنگ باشد، پذیرفته نیست. هم محکوم است و هم کار ناشایستی است. باید حافظ خون شهیدان باشد و این خلاف سیره امام حسین (ع) است.

وی ادامه داد:امام حسین (ع) کشته امر به معروف است. یزیدبن معاویه ۲ مقوله رقص و موسیقی را ترویج می داد ،امام حسین(ع) در مقابلش ایستاد و با آن مقابله کرد.آقایان باید جدی ترین علت ها را شناسایی کنند و با حضور کارشناسان راهکار بیاندیشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سوادکوه با اشاره به وضعیت سینما و هنر در کشور گفت:هنر دچار بیماری است. هنرمند بیمار است و این هنرمند بر اساس آن سناریو می نویسد .هنرمندانی باید سینما را در دست بگیرند که متعهد باشند ،هنرمندان متعهد بسیاری داریم که باید مسئولیت اصلی را به دست بگیرند و جوانان حوزه و دانشگاه را آموزش دهند و در قالب ساخت فیلم و سریال خودشان وارد عمل شوند .

ذاکری خطیر با بیان اینکه در حوزه انیمیشن دچار ضعف هستیم گفت: در حوزه انیمیشن بسیار کم کاریم، جوانان باید در این حوزه کار کنند تا با ساخت انیمیشن هایی در خصوص فرهنگ دینی ،تعلیم و تربیت و فرهنگ قرآنی و نمایش آن برای کودکان آنها را آموزش دهیم.

وی ادامه داد:هنرمندان در حوزه سینما در فیلم ها با یک فرهنگ ظاهر می شوند در فضای بیرون با یک فرهنگ دیگر و این دوگانگی شخصیت اثر لازم را روی مخاطب نخواهد داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سوادکوه در پایان گفت: ما هنرمند متعهد بسیاری داریم و باید ساماندهی شوند تا برای کشور مفید باشند./ع
منبع : سوادکوه آنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴