تاریخ انتشارجمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۸۲۴۸۹
در پس زیبایی ظاهری شهرک‎ها، فاضلاب‌هایی نهفته‌اند که دیده نمی‌شوند و هر روز لوله‌های جاری سوی رودخانه‌ها، به آینده به طور چشمک‌زنان خطری بزرگ را گوشزد می‌کنند.
۰
plusresetminus
شهرک‌سازی غیر قانونی در غرب مازندران/فاضلاب‌هایی که مقصدش دریاست
به گزارش بلاغ، در غرب مازندران نزدیکی کوه‌های سبزپوش و خیره‌کننده، نزدیکی با دریای زیبای مازندران که موج‌های کوتاهش دل هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد و رقص نور آفتاب بر پهنه دریا خاطراتی خوش را رقم می‌زند که سفر همه گردشگران و مسافران را به شادی تبدیل می‌کند.

در کشور عزیز ما هیچ جایی را به زیبایی رامسر، جواهرده و مناطق دو و سه‌هزار، نوشهر، چالوس، تنکابن و عباس‌آباد نمی‌توان یافت و نظیر این طبیعت را حتی در دنیا کمتر می‎توان دید، بنابراین با طبیعتی زیبا، آب و هوایی سرشار از اکسیژن تمایل سفر به مازندران در تقویم سفرهای ثابت خانواده‎های ایرانی ثبت شده است.

وقتی هموطنان‌مان به مازندران سفر می‌کنند، متوجه می‎شوند که شهرک‎هایی با ساختمان‎های زیبا و شیک چشمک‌زنان دل‌ها را به سوی خود جذب می‌کند تا برای حضور بیشتر در شمال، یک واحد از ساختمان‎هایی که همانند قارچ هر روز سبز می‌شوند را خریداری کند.

برای این تمایلات است که مشاوران املاک در غرب مازندران از دیگر صنوف عضو بیشتری از خانواده بازاریان را تشکیل می‌دهند.

تمایل خرید زمین و یا ویلا در شهرک‎هایی که غیر قانونی هستند و بدون طی کردن مراحل اداری شهرک‌سازی، اقدام به محصور کردن زمین مورد نظر می‌کنند، هر روز افزایش می‌یابد و این تمایل خرید خوش‌نشینان، سودجویان و شهرک‌سازان غیر قانونی را به سوی منفعت بیشتر رهنمون می‌سازد.

تأکید نگارنده به شهرک‌سازی غیر قانونی از آنجایی است که ساخت شهرک و محصور کردن زمین مستلزم طی کردن امورات قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی است نه اینکه هر سودجویی برای پر کردن جیب خود اقدام به خرید زمین کند و تابلوی شهرک را در ورودی ملک مورد نظر نصب کند.

بر همین اساس خاطرنشان می‌کنم در سراسر استان مازندران کمتر از انگشتان دو دست شهرک قانونی و مصوب وجود دارد و مابقی آنها نیز غیرقانونی ساخته شده و بدون اینکه رعایت نظامات فنی و زیست‌محیطی را رعایت کنند، ساخته شده است.

در شهرک‎های مورد نظر که در روستاهای غرب مازندران با قطع درختان و از بین بردن شالیزارها ساخته شده و جالب‎تر آنکه صاحبان زمین‌های تبدیل‌شده به ویلا، نگهبانان آنها هستند، رخ و روی زیبایی دارند و در باطن این شهرک‎ها و ویلاهایی که به جای درختان سرسبز و ساقه‎های برنج سر به آسمان سائیدند، چیز دیگر از زیبایی به همراه دارد.

در پس زیبایی ظاهری شهرک‎ها، فاضلاب‌هایی نهفته‌اند که دیده نمی‌شوند و هر روز لوله‌های جاری سوی رودخانه‌ها، به آینده به طور چشمک‌زنان خطری بزرگ را گوشزد می‌کنند.

فاضلاب شهرک‌ها، ویلاهای اطراف خانه‌های افراد بومی روستا چگونه تخلیه می‎شوند؟ به کجا سرازیر می‎شوند؟ و آیا عدم وجود ماهیان کوچک و جانداران رودخانه‌ای این پیام بحران‎آفرین را به ما نمی‎دهد که از طبیعت و محیط زیست بیشتر مراقبت کنیم؟

در آینده‌ای نزدیک، بحرانی در غرب مازندران حادتر و خطرناک‌تر از جنگل‌خواری، کوه‌خواری و دریاخواری به وجود خواهد آمد و همه مردم بی‌گناه و باگناهی که مصوبان اصلی فردای غرب مازندران هستند را در خود غرق خواهد کرد و آن روز بسیار نزدیک است.

گزارش از الیاس خلیلی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴