تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
کد مطلب : ۸۴۲۲۵
شینزو آبه رئیس جمهور ژاپن به این خبر واکنش نشان داد و گفت وی هر آنچه در توان داشته برای آزادی این خبرنگار کشورش انجام داده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، نخست وزیر ژاپن، در پی اعلام خبر کشته شدن خبرنگار کشورش ضمن محکوم کردن این اقدام داعش گفت که کشورش با قاطعیت با این گروه تروریستی مبارزه خواهد کرد.

به گزارش شبکه خبری فرانس ۲۴، «شینزو آبه»، نخست وزیر ژاپن، در پی اعلام خبر کشته شدن خبرنگار کشورش گفت: ژاپن با قاطعیت با گروه تروریستی داعش مبارزه خواهد کرد.

داعش روز گذشته اعلام کردگروگان ژاپنی،» کنجی گوتو»، را گردن زده است.

داعش این خبر را با پخش ویدئویی در شبکه‌های اینترنتی اعلام کرد. درباره درست بودن این ویدئو نیز ژاپن اعلام کرده است شک زیادی ندارد.

شینزو آبه رئیس جمهور ژاپن به این خبر واکنش نشان داد و گفت وی هر آنچه در توان داشته برای آزادی این خبرنگار کشورش انجام داده است.

وی همچنین گفت توکیو همراه با جامعه بین الملل برای سپردن قاتلان گروگان ژاپنی به عدالت تلاش می‌کند.

خبرنگار فرانس ۲۴ در توکیو در این باره می‌گوید شینزو آبه بعد از اعلام خبر گردن زده شدن خبرنگار ژاپنی کنفرانسی خبری برگزار و انزجار خود را از این اقدام گروه داعش ابراز کرد.

وی در عین حال با قاطعیت از مبارزه با گروههای تروریستی سخن گفت.

باید به این نکته اشاره کرد که ژاپن در ائتلاف بین المللی مبارزه با گروه تروریستی داعش حضور ندارد. اما شینزو آبه این بار قول داد کمک‌های مالی خود برای مبارزه با داعش را افزایش خواهد داد.

نخست وزیر ژاپن با این سخنان نشان دهد که کشورش تحت تاثیر گردن زده شدن خبرنگارش قرار نگرفته است و مرعوب تهدیدات گروه داعش نیز قرار نخواهد گرفت.

در همین حال «یوشیهیده سوگا» سخنگوی دولت ژاپن ضمن تاسف آور خواندن اقدام داعش در به قتل رساندن گروگان دوم، این اقدام را وحشیانه توصیف کرد.

سخنگوی دولت ژاپن در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره صحت فیلم ویدئویی داعش گفت: پس از یک بررسی گسترده ما معتقدیم این فیلم به احتمال زیاد واقعی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فرد حاضر در این ویدئو کنجی گوتو روزنامه نگار ۴۷ ساله ژاپنی است، گفت: ما اینطور فکر می‌کنیم./آ
 
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما