تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶
کد مطلب : ۷۵۷۷۵
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه بودجه دانشگاه‌ها نسبت به گذشته افزایش خوبی نداشته، گفت: به منظور تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و توسعه فعالیت‎های پژوهشی باید بودجه دانشگاه‌ها افزایش یابد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،امیر خجسته با بیان اینکه دانشگاه بوعلی با 30 میلیارد تومان کسری بودجه مواجه است، از پیگیری رفع این مشکل از طریق وزارت علوم و تحقیقات خبر داد.

وی گفت: با این کسری بودجه، پرداخت حقوق و مزایای اساتید حق‎التدریس آن و همچنین بخشی از کارکنان دانشگاه با مشکل مواجه شده که رسیدگی به این موضوع در دستور کار است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید امسال این میزان بودجه تأمین و به نتیجه می‎رسید که در همین راستا حل مشکل با جدیت پیگیری می‎شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: طی دیداری با وزیر علوم، بر ضرورت توجه به گسترش آموزش عالی در استان تأکید کردم که قرار شد نسبت به این موضوع نیز توجه شود.

*پیگیری افزایش بودجه دانشگاه بوعلی/مسئولان قول مساعد دادند

خجسته از برگزاری نشستی دیگر با معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در راستای حل مشکل کاهش بودجه دانشگاه بوعلی در لایحه بودجه 94 خبر داد و گفت: آقای نوبخت قول رسیدگی به منظور حل این مشکل را دادند.

وی در ادامه با بیان اینکه بودجه دانشگاه‌ها در لایحه بودجه 94 نسبت به گذشته افزایش خوبی نداشته که این موضوع به نفع این مجموعه نیست، بیان کرد: این بودجه باید متناسب با افزایش تورم و قیمت، مد نظر قرار می‎گرفت.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت گفت: در مجلس شورای اسلامی باید بر روی این بودجه تجدید نظر شود.

وی در پایان سخنانش افزود: در راستای توجه به تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت، توسعه زیرساخت‌های آزمایشگاهی و گسترش فعالیت‎های پژوهشی و فناوری باید بودجه دانشگاه‌ها افزایش یابد./ع
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی در صحنه
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد برای جذب حامی
پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
چاره‌ای جز مردمی‌کردن تولید و اقتصاد نداریم