تاریخ انتشارجمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۷۶۰۰۸
پلکان ورودی سمت جنوب در روبروی قبر امام‌زاده است تا به مرور زمان، اذهان را آماده سازند که برای ورود به ساختمان، بارگاه و قبر امام‌زاده مزاحم است و رفته رفته باید حرم و ضریح را خراب کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، بارگاه امام‌زاده قاسم(ع) محمودآباد در مرکز این شهر واقع است و با توجه به توریستی بودن این شهر، همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

نکته قابل توجه‌ای که نظر همه را به خود جلب می‌کند وجود مدرسه‌ای در داخل حیاط امام‌زاده است.

علت را از متولی و خادم این امام‌زاده جویا شدیم، وی در پاسخ به ما گفت: این مشکل به گذشته خیلی دور و سال 1310 برمی گردد، به دستور رضاشاه در جوار این امام‌زاده ساختمان اداره گمرک تأسیس شد، مهندس سازنده ساختمان گمرک که اهل لهستان بود، جهت بنای این ساختمان، قصد تخریب مسجد و حرم امام‌زاده قاسم(ع) را داشت.

http://safireharaz.ir/wp-content/uploads/2014/12/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%82%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D9%85%D8%AD%D9%85%D9%88%D8%AF-%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF.jpg

وی در ادامه اظهار داشت: علی‌رغم تذکرات و ایستادگی اهالی محمودآباد، یکی از مهندسان با پاسخ "این حرف‌ها سرمان نمی شود" اقدام به تخریب این بارگاه شریف کرد که ماری سبز رنگ از درون حرم به او حمله‌ور شد و او را کشت.

با این پیشامد کار تخریب امام‌زاده کنار گذاشته شد، اما مخالفت آشکار رضاشاه با ارزش‌های دینی سبب شد تا ساختمان را چسبیده به حرم بسازند.

پلکان ورودی سمت جنوب در روبروی قبر امام‌زاده است تا به مرور زمان، اذهان را آماده سازند که برای ورود به ساختمان، بارگاه و قبر امام‌زاده مزاحم است و رفته رفته باید حرم و ضریح را خراب کرد.

http://safireharaz.ir/wp-content/uploads/2014/12/IMG_20141214_134548.jpg

متولی امام‌زاده قاسم محمودآباد در ادامه افزود: بار دیگر هم اقدام به تخریب بارگاه امام‌زاده کردند که با عنایت خداوند و کرامات امام‌زاده و به علت اینکه دستگاهی که جهت تخریب آوردند در محوطه امام‌زاده خاموش می‌شد، دست از تخریب کشیدند.

نکته قابل تأمل اینجاست که هدف اصلی از بنای ساختمان گمرک در این مکان جز نابودسازی بارگاه امام‌زاده نبود، چرا که می‌توانستند این ساختمان را حداقل 20 متر به طرف شرق حرم امام‌زاده بسازند.

اما بعدها این ساختمان توسط وزارت آموزش و پرورش تبدیل به مدرسه شد!!!

http://safireharaz.ir/wp-content/uploads/2014/12/IMG_20141214_135921.jpg

متولی این امام‌زاده از کرامات امام زاده قاسم(ع) و از غربت این امام‌زاده گفت و اینکه مسئولان کاری در خصوص انتقال این مدرسه از این مکان انجام ندادند و زائران حتی از کمترین امکانات که شامل وضوخانه و سرویس بهداشتی است، بهره‎مند نیستند.

و حال باید از مسئولان شهرستان محمودآباد پرسید: برای ساختمان رضاشاهی که سبب غربت امام‌زاده قاسم(ع) محمودآباد شده، چه باید کرد؟

با توجه به اینکه در آستانه روز وقف قرار داریم، مسئولان محترم اداره کل اوقاف و امور خیریه و همچنین اداره کل آموزش و پرورش مازندران باید چاره‌ای بیندیشند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴