تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۵۸۵۶۷
لیونل مسی و کریستیانو رونالدو این بار با پیراهن تیم‌های ملی خود و در ورزشگاه اولدترافورد به مصاف هم می‌روند.
۰
plusresetminus

 

بلاغ- تیم‌های ملی فوتبال پرتغال و آرژانتین از ساعت 23:15 فردا (سه‌شنبه) در ورزشگاه 75 هزار نفری اولدترافورد شهر منچستر به مصاف هم خواهند رفت. جدالی که در دو سوی میدان آن بازیکنان بزرگی به چشم می‌خورند.

سرشناس‌ترین بازیکن پرتغالی‌ها کریستیانو رونالدوی 29 ساله است که سابقه شش فصل بازی برای شیاطین سرخ را دارد و یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه انگلیسی و البته در سطح جهان به شمار می‌رود. در مقابل شناخته‌شده‌ترین بازیکن آلبی‌سلسته هم لیونل مسی 27 ساله است که بازیکنی با تکنیک‌های منحصربه فرد و فوق‌العاده محبوب است. این بار این دو بازیکن نه در ال‌کلاسیکو بلکه در دیداری ملی به دیدار هم می‌روند.

رونالدو جمعه شب در برتری یک بر صفر پرتغال مقابل ارمنستان در چارچوب رقابت‌های مرحله انتخابی یورو 2016 تک‌گل تیمش را در دقیقه 72 به ثمر رساند تا مجموع گل‌های خود را به عدد 23 برساند و برترین گلزن تمامی ادوار تاریخ رقابت‌های یورو (در مرحله انتخابی و فینال) شود. این رکورد پیش از این در اختیار یان دال توماسون دانمارکی با 22 گل‌ زده بود. مسی هم اخیراً با دو گلی که برای بارسلونا در دیدار مقابل آژاکس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند به رکورد 71 گل‌زده رائول در این رقابت‌ها رسید.

مسی در 15 بازی که در مسابقات مختلف فصل جاری برای بارسلونا به میدان رفته 11 گل به ثمر رسانده است.  او تاکنون 96 بار پیراهن تیم ملی کشورش را برتن کرده و 45 گل هم به ثمر رسانده است. رونالدو هم در 17 بازی از رقابت‌های مختلف فصل جاری 23 گل برای تیم باشگاهی‌اش یعنی رئال‌مادرید به ثمر رسانده است. او تا کنون 117 بازی ملی با 52 گل زده در کارنامه‌اش از خود بر جای گذاشته است.

مسی 27 ساله که کاپیتانی تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 2014 برزیل را بر عهده داشت بین سال‌های 2010 تا 2012 برای سه سال متوالی از سوی فیفا به عنوان بهترین بازیکن سال جهان انتخاب شد اما او سال گذشته رقابت را به کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی رئال مادرید واگذار کرد و از کسب این عنوان بازماند.

آرژانتین برای این بازی بازیکنان سرشناسی همچون سرخیو رومرو (سامپدوریا)، مارتین دمیچلیس (منچسترسیتی)، پابلو زابالتا (منچسترسیتی)، خاویر ماسچرانو (بارسلونا)، آنخل دی‌ماریا (منچستریونایتد)، خاویر پاستوره (پاری‌سن‌ژرمن)، لیونل مسی (بارسلونا)، کارلوس توس (یوونتوس)، سرخیو آگرو (منچسترسیتی) و گونزالو ایگواین (ناپولی) را در اختیار دارد.

پرتغال هم  برای جدال با آلبی‌سلسته بازیکنان مطرحی نظیر په‌په (رئال‌مادرید)، ریکاردو کاروالیو (موناکو)، ژائو موتینیو (موناکو)، تیاگو (اتلتیکومادرید)، کریستیانو رونالدو (رئال‌مادرید) و نانی (اسپورتینگ لیسبون) را در ترکیبش خواهد داشت./آ

 
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴