کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عرضه و تقاضا موازنه منفی در اقامت‌گاه‌های گردشگری مازندران/رونق ناهنجاری در توریسم

2 فروردين 1394 ساعت 16:37

ساعات گذر از لحظه تحویل سال 94 هنوز سه‎رقمی نشده؛ با وجود سرد بودن هوا اما شمال همچنان مقصد بسیاری از گردشگران است، گردشگرانی از راه دور و نزدیک و بیشتر از پایتخت، خود را مهمان این نقطه زیابی ایران عزیز می‌یابند.


به گزارش خبرنگار بلاغ، در نخستین روزهای عید 94، مهمانانی از سراسر کشور وارد شهرهای مختلف مازندران می‌شوند اما نداشتن مکان‌های مناسب برای معرفی مراکز اقامتی در جای‎جای شهرها و به‌ویژه مراکز ساحلی، جولان تابلوبه‌دستان را فراهم می‎کند.

تابلوبه‌دستان هم بی‌ضابطه به امور خود می‌پردازند اما در نگاه کلی می‌توان دید که حضور این افراد در ورودی شهرهای گردشگرپذیر مازندران در ابتدا، پوزخندهایی به همراه دارد، ساماندهی سفر و ستاد تسهیلات سفر مازندران، کمیته‌های مختلف و فراهم کردن تسهیلات ویژه برای گردشگران در جولان تابلوبه‌دستان در رژه ناخوشایند، رنگ می‌بازد.

اعزام اکیپ‌های سرکشی از مراکز اقامتی و گردشگری نیز فقط بر روی کاغذ انجام می‌شود.

اینکه مازندران میزبانی گردشگران زیادی را در نوروز و تابستان به‌ویژه و در غیر این دو زمان نیز برعهده دارد، بحث تازه‌ای نیست، اما کار نکرده در این بخش زیاد است، مراکز اقامتی رسمی و غیررسمی زیادی در مازندران وجود دارد که نیازمند ساماندهی است و نادیده گرفتن آن به واقع فاجعه‎بار است.

به‎طوری که ساماندهی نشدن آن نه‎تنها پول و درآمد کثیف را در چرخه زندگی بسیاری از افراد وارد می‌کند و به‎نوعی اقتصاد پنهان را در لایه‎لایه‎های شهرها ایجاد می‌کند، بلکه شرایط فرهنگی نامناسبی را نیز ایجاد می‌کند، به‎نوعی که بنا به گفته یکی از مسئولان در حضور بی‌ضابطه روابط تابلوبه‌دستان و گردشگران شاهد رونق گردشگری به‎شیوه بی‌غیرتی هستیم.

گزارش از سروش مهرپویان


کد مطلب: 93247

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/93247/عرضه-تقاضا-موازنه-منفی-اقامت-گاه-های-گردشگری-مازندران-رونق-ناهنجاری-توریسم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com