کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در پی اعلام یک نوید تاریخی در کشور

آقای رئیس جمهور! آیا در مازندران هم تورم صفر درصد است؟!

13 اسفند 1393 ساعت 13:40

ما مازندرانی‎ها اگر خبر خوش آقای رئیس جمهور در سراسر کشور را باور کنیم و بابت آن شادمان شویم، حداقل درستی خبر دکتر روحانی در مازندران را تردیدآمیز و مخدوش می‎دانیم.


به گزارش خبرنگار بلاغ، خبر تاریخی و نوید مسرت‌بخشی را که آقای رئیس جمهور اعلام کرد و اظهار داشت که تورم بهمن ماه امسال صفر درصد است، اوج شادمانی را حتی برای لحظه‌ای به قلب‌ها جاری کرد ولی در درنگ چندلحظه‎ای، این موج زیر آوار طوفان افزایش قیمت‎ها در مازندران، دفن و بی‎صدا شد.

حسن روحانی در همایش روز ملی مهندسی اعلام کرد که نرخ تورم بهمن ماه در مرکز آمار نشان می‎دهد که تورم صفر درصد بوده است، هرچند همه اقتصاددانان معتقدند که ماه های بهمن و اسفند دو ماهی است که بیشترین تورم را دارد.

رئیس جمهور افزود: سال گذشته تورم بهمن ماه 5.5 درصد بود و این اولین بار است که در کشور چنین چیزی را شاهدیم که کار عظیم و بزرگی است.

بیانات رئیس جمهور در شرایطی اعلام شد که مرکز آمار ایران نرخ تورم میانگین در پایان بهمن ماه امسال را 6 درصد کاهش 15.2 درصد و تورم نقطه به نقطه را 4. 41 درصد اعلام کرد که نسبت به دی ماه تغییری نداشت.

از طرف دیگر بانک مرکزی اعلام کرد، نرخ تورم در 12 ماه منتهی به بهمن 93 نسبت به 12 ماه منتهی به بهمن ماه 92، معادل 15.8 درصد است.

حالا بماند به اینکه دکتر روحانی بر اساس چه ملاک و معیاری میزان تورم را صفر درصد اعلام کرده و چشم از گران شدن چشم‎گیر برخی از کالاهای اساسی مردم به‎خصوص در زمینه قیمت مرغ فرو بسته، اما ما مازندرانی‎ها اگر خبر خوش آقای رئیس جمهور در سراسر کشور را باور کنیم و بابت آن شادمان شویم، حداقل درستی خبر دکتر روحانی در مازندران را تردیدآمیز و مخدوش می‎دانیم و از آقای رئیس جمهور خواهش می‎کنیم تا از این پس در اعلام آمار، مازندران را هم مورد توجه قرار دهند تا مثل آمار صفر درصدی تورم، مازندران مستثنی نشود.


کد مطلب: 90515

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/90515/آقای-رئیس-جمهور-آیا-مازندران-هم-تورم-صفر-درصد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com