تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱
کد مطلب : ۷۹۲۴۰
بخش اعظمی از 25 میلیون مسافر سالانه مازندران، راهی شهرهای غرب این استان می‎شوند که این جغرافیا با ویژگی جنگل، جلگه و دریا از زیبایی‌های منحصربه‎فردی برخوردار است و باید با آماده‎سازی زیرساخت‎های خود که با حداقل شرایط، فاصله زیادی دارد، امکان رضایت‎مندی خیل عظیم مسافران را فراهم آورد.
۰
plusresetminus
درد عروس بی‌جهیزیه را چه چیزی دوا می‌کند؟/وقتی مازندرانی‎ها متهم به مهمان‌نانوازی می‌شوند!
به گزارش بلاغ، درصدی از زیبایی‎های طبیعت شاداب و جذاب شمال کشور در استان مازندران را می‎توان در شهرها و روستاهای غرب این استان مشاهده کرد که فاصله آنها در جلگه با دریا و ارتفاعات جنگلی آنقدر اندک است که سایه ارتفاعات را در برخی از نقاط می‎توان در آب‎های ساحلی دریا به تماشا نشست.

جلوه‎هایی رویایی این زیبایی‎ها باعث شده تا هر سال هر شهروند ایرانی و حتی توریست‎های حرفه‎ای برای دیدن و لذت بردن از این مواهب و مناظر، سفر به خطه سرسبز و افسانه‎ای مازندران و شهرهای غربی این استان را در برنامه‎های خود قرار دهند.

شهری همچون رامسر و بابلسر و شهرهای دیگر ساحلی مازندران برای همه دوست‎داران طبیعت در سراسر جهان، نام‎هایی آشنا و دوست‎داشتنی هستند.

تاکنون هیچ ملاحظه و گزارشی نشده که فردی از داخل یا خارج کشور پس از سفر به استان مازندران و شهرهای غربی این استان، از طبیعت و زیبایی‎های شکوهمند و به‎یادماندنی آن سخن نگفته باشد، همچنان که از نبود امکانات و زیرساخت‎ها و ناتوانی این خطه در پذیرش و پذیرایی این حجم از مسافران و گردشگران گلایه نکرده باشد.

نکته مورد اجماع و تعجب‎آور در این میان، هم‎نظر بودن گردشگران و مهمانان منتقد با مسئولان این استان و شهرهای مورد سیاحت است.

میزبانان این مسافران هم معترف به انتقادهای جدی مسافران هستند و مشکل کار در بررسی علل چنین وضعیت، در ناکافی بودن توان اعتباری و مالی استان در فراهم آوردن این زیرساخت‎ها برای گردشگران ملی و توریست‎های بین‎المللی است.

صورت مسئله این مشکل، کاملاً روشن است، استان مازندران و شهرهای ساحلی و غربی آن از اعتبارات ناچیز شهرستانی و استانی برای تمهید امکانات بهره می‎برند که حتی برای مردم شهرستان‎های خودشان هم ناکافی است و آنگاه باید به حجم فوق‎العاده زیاد مسافران و گردشگران کشوری و توریست‎های خارجی خدمات دهند که به هیچ وجه توانایی این کار را ندارند.

برای حل این معضل باید دولت اعتبارات ویژه را در این زمینه به استان مازندران اختصاص دهد که علاوه بر حوزه زیرساختی و پذیرایی از گردشگران، باید به نیازهای فرهنگی مسافران نیز توجه جدی شود، کاری که تاکنون به آن توجهی نشد و زیان‎های فراوان و غیرقابل جبرانی را به وجود آورد.

بیش از همه، این مسئولان استان و مردم مازندران هستند که در اغلب ماه‌های سال با ورود گردشگران به این استان دچار مشکل شده و ضمن آن، متهم به مهمان‌نانوازی می شوند.

غافل از آنکه آمار مسافران یک سال به این استان بیش از 8 برابر جمعیت مازندران است و اعتبارات موجود معادل 25 درصد نیاز جمعیت ساکن این شهرها.

این که حتی در سطح جهانی بگویند: «رامسر، عروس شهرهای ایران»، برای رامسر و دیگر شهرهای ساحلی مازندران دردی دوا نمی‎شود، آخر کجا عروس بی‎جهیزیه دیده‌اید غیر از رامسر و ... .
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰