تاریخ انتشارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۸
کد مطلب : ۵۵۷۵۶
۰
plusresetminus
قدس،نقطه باز تلاقی آرمان‌های ایرانیان
بلاغ-راهپیمایی روز قدس در حالی دیروز در سراسر ایران با مشارکت چشم گیر شهروندان ایرانی برگزار شد که از چند روز قبل از برگزاری این راهپیمایی برخی از رسانه های غربی و ولینک‌های مجازی وابسته به این رسانه‌ها تلاش ویژه‌ای در راستای بی‌رمق نشان دادن وبه نوعی القای عدم حضور مردم درآن کرده بودند.آن گونه که حتی برخی از این رسانه‌های خارج نشین  با برقرار کردن ارتباط میان موضوع زلزله آذربایجان که با سیاه نمایی علیه صدا وسیما همراه شد وروز قدس،حضور در این راه‌پیمایی را به نوعی فراموش کردن مشکل مردم زلزله عنوان کردند تا به این وسیله مخاطب خود را از حضور در مراسم روز قدس باز دارند.
اما به هر صورت گزارش‌هایی که از صبح دیروز از حضور شهروندان ایرانی در مراسم روز قدس منتشر شد نشان‌دهنده حضور گسترده ایرانیان در حمایت از مردم فلسطین وبه نوعی تاکید دوباره بر بحث اشغالگری اسرائیل بود.
همین موضوع سببی براین مسئله شد که بسیاری از کارشناسان وتحلیل‌گران داخلی وخارجی به این مسئله دوباره اشاره کنند که شهروندان ایرانی هر سال بیش از گذشته به مسائل سیاسی منطقه‌ای واقف می‌شوند ودرک بالایی از این گونه مباحث دارند.
این موضوع در حال مدنظر است که در یک سال گذشته تلاش‌های زیادی در راستای جدا کردن مردم ایران از موضوعی مانند فلسطین ودر کنار آن ایجاد شکاف میان مردم ایران وآرمان‌های جامعه اسلامی صورت گرفته که با توجه به حضور گسترده شهروندان ایرانی این تلاش‌ها به شکست منتهی شده است.
اما در کنار این موضوع نکته دیگری که نشانه‌های مهمی از حضور گسترده مردم محسوب می‌شود بازتاب رسانه‌ای بود که روز قدس در رسانه‌های مختلف جهان داشته است.آن چنان که روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پستدر گزارش خود در روز قدس نوشت: روز جمعه تظاهرات‌کنندگان با برگزاری راهپیمایی‌های گسترده‌ در سرتاسر ایران، مراسم سالانه روز قدس را برگزار کردند. روز قدس رخدادی ضدصهیونیستی است که شرکت‌کنندگان در آن خواهان آزادی فلسطین هستند.
دیگر روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» درباره برگزاری راه پیمایی روز قدس در ایران به حضور گسترده ایرانیان اشاره داشت وهمچنین پرچم‌های متعدد مرگ برآمریکا ومرگ براسرائیل در دست ایرانیان را نشانه‌ای از هم باوری مردم ایران وحاکمیت این کشور دانست.
خبرگزای فرانسه در کنار پوشش صحبت‌های رهبر انقلاب اسلامی ایران ورئیس جمهوری به این مسئله اشاره داشت که حضور گسترده ایرانیان آن هم در زمانی که اسرائیل جنگ روانی زیادی در راه حمله به ایران به راه انداخته بیانگر حمایت کامل شهروندان ایرانی از ایستادگی مقامات ایران در مقابل غرب است.
این پوشش خبری وسیع در شرایطی در این رسانه‌ها بازتاب داشته که در چند ماه گذشته رسانه‌های اسرائیلی به طور مشخص روی بحث حمله ایران وتبلیغات روانی در این زمینه تمرکز گسترده‌ای داشته‌اند و حتی از آن به عنوان حربه‌ای برای زیر فشار قرار دادن ایران بهره می برند. به گونه‌ای که در یکی دو هفته اخیر بیش‌ترین اظهارنظرهای مقامات اسرائیلی وآمریکایی بر محوریت حمله به ایران قرار داده شده، حمله‌ای که به باور کارشناسان تنها در یک بلوف سیاسی برای افزایش فشارهای سیاسی-اجتماعی بر ایران به کار برده می‌شود.
در همین راستا به نظر می‌رسد که حضور گسترده شهروندان ایرانی و تعجب رسانه‌های خارجی از این راه پیمایی بزرگ شهروندان ایرانی، به نوعی نشان‌دهنده بی‌حاصل ماندن موج تبلیغاتی رسانه‌های غربی درباره جنگ با ایران است. به همین علت به نظر می‌رسد که از این پس اسرائیل باید خط ومشی دیگری در مقابل ایران پیش گیرد.چرا که تلاش این رژیم و کشورهای غربی برای ایجاد شکاف در اهداف وشعارهای دولت ایران وشهروندانش به شکست منتهی شده ودیگر کاربرد ندارد.شکستی که از ابتدا هم از سوی برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی شده بود اما مقامات اسرائیلی ناامیدانه آن را دنبال کردند تا که امروز به چنین نتیجه‌ای دست پیدا کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴